|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rozruch z opóznieniem ? |
Autor |
Wiadomość |
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 17:40 rozruch z opóznieniem ?
|
|
|
Witam! Ostatnio Moj tipek ma problemy z zapalaniem. Co któryś raz jak sie przekreci kluczyk to jest cisza i rozrusznik nie kreci. Ostatnio nawet musialem go pchnoc bo nie chcial zaskoczyc nawet po wielu próbach.... doszlem do wniosku ze go rozbiore i kukne na szczotki czy nie sa juz wyjechane , ale dzis zaobserwowałem ze jak nie chce zapalic to po chwili trzymania kluczyka (tak jak sie uruchamia zazwyczaj rozrusznik) nagle zaczyna krecic normalnie... tak jakby dzialal z opóznieniem pare sekund albo parenascie... ,miał moze ktoś podobnie??? i co może byc przyczyną?
ps. narazie tak jezdze ale boje sie z ektoregos razu sie nie doczekam na start rozrusznika... |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-05-2008, 17:52
|
|
|
czah666, jak masz czym to sprawdź czy od razu daje napiecie na rozrusznik, jak tak to wina prawdopodobnie leży po stronie szczotek lub łożysk w rozruszniku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 18:53
|
|
|
moze zalatwie jakis miernik i kogos do pomocy bo samemu ciezko mierzyc przy rozruszniku i trzymac kluczyk a jesli by nie dostawal odrazu napiecia to co moze byc powodem z prad tak "wolno" plynie? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-05-2008, 19:48
|
|
|
czah666, moim zdaniem prąd bedzie od razu jak nie to wtedy bedziemy główkować. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2008, 08:59
|
|
|
prąd powinien być od razu, chyba , ż masz jakiś zapomniany alarm/immobilizer założony który zaczyna właśnie szwankować a odcina obwód rozrusznika;
rozrusznik ma pobwód normalnie prosto ze stacyjki, tzn po przekręceniu kluczyka pojawia się (powinno - sprawdzić miernikiem) od razu napięcie na rozrusznik;
jeśli stacyjka jest wyślizgana i szwankuje to sprawdź,po zdjęciu osłony kiery (2 śruby) widać tył stacyjki, 2 kostki po 3 piny:
patrząc od dołu (bliżej podłogi) do góry (bliżej podsufitki) na kostki na kierze
1|2|3|4|5|6|
1 = "RN" ; tu podawany jest +12V na rozrusznik gdy przekręcasz do końca na rozruch; SPRAWDŹ CZY OD RAZU PO PRZEKRĘCENIU MASZ JUŻ TUTAJ NAPIĘCIE PODCZAS KRĘCENIA ROZRUSZNIKIEM
2 = "R" ; gruby +12V tu przychodzi , stąd jest przełączany na poszczeg. styki jak przekręcasz;
3 i 4 = C i CA ; zwarte są ze sobą na to przychodzi + po przekręceniu kluczyka, zasilanie części instalacji, zapłonu i drobniejszych pierdół;
5 = "AB" / "PARK"; tu masz "+" tylko jak dasz kluczyk 'wstecz' na park by zostawić na pozycyjnych auto na parkingu i wyjąć klucz;
6 = "A" / "AVV" ; tu masz podczas jazdy normalnej +12V na przekaźniki od wszyskich bardziej prądożernych pierdół;
sprawdź czy zaraz jak kluczyk na rozruch dajesz to ten plus się w stacyjce pojawia na RN; bo z RN idzie wprost do rozrusznika, bo jego bendixa, gdzie ten plus załącza powiedzmy coś jak przekaźnik (w bendixie) elektromagnetyczny a tam jest zwierany/włączany plus prosto z akumulatora do rozrusznika, tak to działa jak dobrze pamiętam, więc albo po drodze masz alarm czy coś, albo ślizga się stacyjka i 'spawa' albo bendix - część od dołączania rozrusznika do akumulatora - szwankuje, szczotki.. hmm... też może, ale opóźnienie? posprawdzaj woltomierzem co możesz na razie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 31-05-2008, 12:42
|
|
|
unknown, z tego co ja pamietam to bendiks "zaskakuje" w tym samym czasie co rozrusznik zaczyna krecic. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 19:24
|
|
|
Dziekuje za rady, sytuacja opanowana winna yla stacyjka... z akazdym razem gdy nie stykala dociskalem mocniej i krecil odrazu pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|