Wczoraj z nudów bo i tak nic nie miałem do roboty... |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 08:03 Wczoraj z nudów bo i tak nic nie miałem do roboty...
|
|
|
... napisałem 4 manuale, głownie o wymianie żaróweczek. Znalazlem zdjęcia w net i napisałęm na szybko instrukcje how to. Wszystko to leży w download.
Jeśli macie jakieś uwagi piszczie! To postaram sie na biezaco poprawic.
Acha, znalazlem tez manual od wyjmowania bodajze przepustnicy w silnikach z wtryskiem.
Looknijcie na to:
http://www.tempra.org/pli....tempra.org.pdf
To tylko zdjęcia. Może mnie ktoś uświadomić do konca, czy to aby napewno to?
I może ktoś napisać jakiś skrótowy opis - tzn. krótki opis do każdego zdjęcia.
Lordabarth podeslal tez linka gdzie sa zdjecia naprawy elektrozaworu w silnkach 2.0.
TUTAJ
Może ma ktoś ochotę na napisanie tego po naszemu |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 11:29
|
|
|
miszko napisał/a: | Lordabarth podeslal tez linka gdzie sa zdjecia naprawy elektrozaworu w silnkach 2.0. |
Przykład dotyczy silnika 2.0 16V.
W silnikach 2.0 8V elektrozawór wygląda odrobinę inaczej (obudowa) ale sama idea naprawy pozostaje bez zmian.
Teraz co prawda nie mam czasu ale na pewno spróbuję wyczyścić elektrozawór w mojej Temperówce.
[ Dodano: Pią 11 Lis, 2005 11:35 ]
miszko napisał/a: | Acha, znalazlem tez manual od wyjmowania bodajze przepustnicy w silnikach z wtryskiem.
Looknijcie na to:
http://www.tempra.org/pli....tempra.org.pdf
To tylko zdjęcia. Może mnie ktoś uświadomić do konca, czy to aby napewno to? |
Miszko na pewno nie jest to silnik 2.0 ani wersja 8V ani 16V.
Być może to 1.6 ie |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 11:52
|
|
|
miszko napisał/a: | Acha, znalazlem tez manual od wyjmowania bodajze przepustnicy w silnikach z wtryskiem.
Looknijcie na to:
http://www.tempra.org/pli....tempra.org.pdf
To tylko zdjęcia. Może mnie ktoś uświadomić do konca, czy to aby napewno to? |
Bardziej jest to manual wymiany potencjometru przepustnicy.
W pdf pokazane jest to na przykładzie wtrysku jednopunktowego Bosch Monomotronic w silnikach 1,6, ale przy silnikach 1,4 i 1,6 z wtryskiem jednopunktowym Bosch Monojetronic wygląda to prawie identycznie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 14:57
|
|
|
Czyli reasumujac jest to do silnikow 1.4/1.6 z Monomotronic? Ale do Monojetronic bedzie podobnie?
Kto bys sie podjal napisania szybkiego how to do tego manuala? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 16:26 Re: Wczoraj z nudów bo i tak nic nie miałem do roboty...
|
|
|
miszko napisał/a: | Wczoraj z nudów bo i tak nic nie miałem do roboty... |
Oj, chciałbym też tak powiedzieć... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 16:35
|
|
|
miszko napisał/a: | Czyli reasumujac jest to do silnikow 1.4/1.6 z Monomotronic? Ale do Monojetronic bedzie podobnie?
Kto bys sie podjal napisania szybkiego how to do tego manuala? |
Z monojetronicem będzie praktycznie tak samo.
Nigdy nie wymieniałem nawet nie rozkręcałem potencjometru przepustnicy, ale mniej więcej należy wykonać poniższe czynności:
1) Odkręcić od obudowy filtra powietrza rure ssącą, rurę od ciepłego powietrza, przewód odmy(z dołu obudowy) oraz inne rurki podciśnienia i zdjąc sprężynki trzymające obudowe po lewej i prawej stronie w dolnej części obudowy(dotyczy monojetronica)
2) Odkręcić śruby mocujące obudowę filtra powietrza do zespołu wtrysku (monojetronic - 1 śruba, monomotronic 3 śruby) i zdjąć obudowę
3) wypiąć wtyczke i odkręcić 4 śruby mocujące potencjometr przepustnicy - potrzebny torx z dziurką(nie wiem jaki rozmiar)
4) Wyciągnąć stary potencjometr np: celem przeczyszczenia ścieżek oporowych.
5) Złożyć wszystko z powrotem wykonując powyższe czynności w odwróconej kolejności |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-11-2005, 19:44
|
|
|
Ok manual przygotowany i leży w downloadzie.
Jesli macie jakies uwagi piszcie! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 08:12
|
|
|
Cytat: |
Lordabarth podeslal tez linka gdzie sa zdjecia naprawy elektrozaworu w silnkach 2.0.
TUTAJ
Może ma ktoś ochotę na napisanie tego po naszemu Smile
|
Próbowałem przetłumaczyć to za pomocą tzw translatora ale generalnie tłumaczenie jest dalekie od poprawnego. Przykład cześci opisu pod pierwszym zdjęciem.
" : ° U topniejąc ten przewietrzyć - uwarunkowany mechanicznie ten środkowy " ona czuje " co ten motor konieczność z pewien ona siły zbrojne większy dlaczego nao ~ wygasły , jest jęczeć co ten V.A.E. ona wchodzić em açao ~, & taki utrzymanie ten obrót ~ od ten motor stajnia , ten sam równie około wobec ów on maj być konieczny iść w górze ten obrót ~ od ten motor. ° U topniejąc ten motocykl ten V.A.E. ona wchodzić em açao nao ~ chwila opuszczanie co ten motor wygasły , w aż ten motyl esta pełno ona zamyka , tak samo podczas my zatykać w ten sygnalizacja świetlna , taśma ten stopa od ten przyśpieszając. "
Inna próba to firma zjamująca sie tłumaczeniem tekstów i oto ich propozycja.
Cena: 275 zł + 22% vat
Termin wykonania: 72 godziny
Płatność: przelew 7 dni
Ale sobie wymyślili. !
W podpisie jednez z fotografi jest chyba dość istotna informacja, to ta fota gdzie gostek dokonuje pomiaru i mówi się o wartości 4 mm.
Ale jak dobrze pamiętam kolega " padul ' czyścił ten elektrozawór.
Jeżeli chodzi o potencjometr położenia przepustnicy w silniku 16V to pisałem w temacie
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2380 |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 09:44
|
|
|
M@ciej, chyba damy sobie spokoj z takim tłumaczem. Lepiej kogos u nas poszukac, tak jak pisales chyba Padul to robil - podeslac mu fotki i poprosic go o napisanie paru słow do obdrazkow. I tak kazdy bedzie widzial co tam jest na tym obrazku. Wiadomo komentarz rowniez sie przyda, wiec ktos kto to robil napewno bedzie wiedzial o co chodzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 10:23
|
|
|
M@ciej mam pytanko czy Ty miales wymieniany ten czujnik bo u mnie on ma kolor czerwony |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 12:33
|
|
|
miszko napisał/a: | chyba damy sobie spokoj z takim tłumaczem |
Masz rację gdyby to było w języku angielskim pewnie tłumaczenie byłoby prostrze i tańsze. Myślę, że teraz znajdzie się kilku smiałków którzy rozkręcą elektrozawór, bo przecież czyszczenie pomogło jak pisał kolega " Padul " gdy miał kłopoty z wolnymi obrotami. W ten sposób w drodze doświadczenia powstanie dobry materiał.
Kairan napisał/a: | mam pytanko czy Ty miales wymieniany ten czujnik |
Zawsze był czarny ale gdzieś widziałem i w kolorze czerwonym. Myślę, że jest to orginalny bo WEBER. Jeszcze jedno śrubki mocujące go do przepustnicy były zalakowane żółtą farą czyli nie ruszane od nowego. Bardzo ważna informacja dla odkręcających ten czujnik. PROSZĘ BARDZO DELIKATNIE DOKRĘCAĆ BO MOŻNA PRZEKRĘCIĆ GWINT W OTWORZE MOCUJĄCYM MI SIE TO OCZYWIŚCIE UDAŁO !!! |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 21:39
|
|
|
ja mam webera pf09 ten czujnik i tez byl lakowany i jest czerwony a dzisiaj rozkrecilem i przeczyscilem przepusnice cala |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 21:45
|
|
|
A jak manual? Moze być teraz? Jest wpierw opis, a pozniej zdjęcia. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 07:18
|
|
|
Kairan napisał/a: | a dzisiaj rozkrecilem i przeczyscilem przepusnice cala Smile |
Ja też bym musiał rozkręcić i i sprawdzić czy nie jest zanieczyszczona bo może to jest przyczyna dławienia się. Ale boję się, że znowu coś przekręce i wogóle autko będzie chore.
A tak wogóle czy operacja jest skomplikowana ? Czy może lepiej poświęcić tych kilka browarków dać komuś kto to już robił ? |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 09:07
|
|
|
szczerze to zabierajac sie do tego trzeba :
- zdjac gumowa rure idaca do filtra powietrza
- odkrecic elektrozawor z uchwytem aby bylo dojscie
- okrecic 4ry sruby mocujace przepustnice( to najgorsza czynnosc klucz 10)
- zdjac ciegno linki od gazu
- odchylajac odkrecona przepustnice pozaznaczac ktory wezyk od czego (uwazaj! musi byc dobrze zakrecony korek od zbiornika wywazajacego bo korpus przepustnicy jest chlodzony ciecza)
- jak juz pozdejmujesz przewody pousuwaj reszte uszczelki z kolnierza
- podszlifuj drobnym papierem aby nowa uszczelka dobrze lezala
- ja rozebralem przepustnice na czesci o przeczyscilem wszystko rozpuszczalnikiem
- to koleczko zlote krote jest na osce wyczyscilem i wyregulowalem zeby do scianek przylegalo
- dokladnie wytrzyj
- uszczelke zrobilem z dwoch cienkich tekturowych kartonikow
- wkladasz wezyki wszystkie na miejsce i dopiero pozniej skrecasz 4ry sruby 10
- pozniej to co nie podlaczone podlaczasz i o to caly zabieg
|
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 12:13
|
|
|
Kairan napisał/a: | odchylajac odkrecona przepustnice pozaznaczac ktory wezyk od czego (uwazaj! musi byc dobrze zakrecony korek od zbiornika wywazajacego bo korpus przepustnicy jest chlodzony ciecza) |
Ciekawe czego jeszcze się dowiem o swoim autku ??
Dzięki serdeczne fajny opis. Szkoda, że nie zrobiłeś kilku fotek jak miałeś rozebraną całą przepustnicę. Byłby fajny manual. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
|