Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
po wymianie filtra auto zdechło
Autor Wiadomość
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-08-2012, 20:54   po wymianie filtra auto zdechło

witam wymieniłem filtr od gazu i po odkreceniu gazu na butli auto nie chodzi.Gaz nie leci z butli cos sie zacieło.Pytanie gdzie na butli cos odkrecic/poczyscic zeby naprawic.Dodam ,ze na butli jest elektrozawór!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-08-2012, 21:12   

kamilsitek1983, a kto Ci to robił :?: zamykałeś butle :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2012, 09:07   

sam wymieniałem filtr,tak zamykałem zawór na butli
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-08-2012, 09:17   

kamilsitek1983 napisał/a:
tak zamykałem zawór na butli

A otworzyłeś go :?: :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-08-2012, 10:42   

KrzychuB,
kamilsitek1983 napisał/a:
i po odkreceniu gazu na butli auto nie chodzi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2012, 12:20   

Sprawdz czy do elektrozaworu dochodzi napiecie a zwlaszcza mase bo przewaznie jest do butli dokrecona.Lub podaj 12V do elektrozaworu to uslyszysz czy sie otwiera.Przy filtrrze gazu tez jest taki sam elektrozawor i ma dochodzic to samo napiecie.Zwykle przy elektrozaworach jest niebieski i czarny przewod.Do niebieskiego dajesz +12 i musza sie otworzyc obydwa na raz.Ten na butli rowniez bo podlaczony jest rownolegle z tym przy filtrze.
W sytuacjach awaryjnych podpinalo sie do niebieskiego napiecie z zarowki pozycyjnej.Wlaczales wtedy pozycje,zawory sie otwieralyi mozna bylo jechac :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2012, 14:50   

napiecie jest,dawałem go na ostro i nic,nie słychac tego cykniecia.Zmieniłem juz tą cewke i to samo.W butli mam ok.20 litrów gazu pewnie bede musiał podjechac do gaziarza.Dzieki za podpowiedzi,moze ktos jeszcze ma jakies pomysły.(kiedys w tipie miałem ten sam problem,postukałem po tych zaworach i pomogło)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2012, 16:10   

A zawor pobiera prad?Powinien dosc sporo iskrzyc jak dolaczasz i odlaczasz prad na krotko bo z racji ze to cewka indukuje sie dosc spore napiecie.Wiec iskrzenie powinno byc widac.Lub zmerz amperomierzem czy pobiera albo omomoerzem obwod cewki zaworu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2012, 17:55   

Po wymianie filterka, też mi nie chodził, tzn chodził, ale gasł. Pokręciłem trochę przy parowniku, ustawiłem jałowy i zaczął działać. Potem do gaziarza... Słychać elektro zawór w butli jak przełączysz z PB na LPG?
I nie wiem po co zakręcałeś na butli? Ja przełączyłem na benzynę, zawór się sam zamknął, wystarczyło spuścić gaz z instalacji...
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2012, 19:13   

Zwykle po wymianie filterka trzeba przeregulowac-bynajmniej ja tak mialem ze byly problemy z jalowym.Butli faktycznie nie trzeba zakrecac chociaz jak wiadomo ostroznosci nigdy za wiele.U mnie w miescie facet sam wymienial filterek i jakos gaz mu zaczal wylatywac.Zawory zaraz pozamarzaly i juz nie mial jak zakrecic.Zgasil swiatlo w garazu bo chcial wyjsc i otworzyc dzrzwi ale nie zdazyl bo drzwi podmuch wyrwal razem z nim.Warsztat gaziarza tez sie spalil od samochodu.Takze z gazem koledzy ostroznie a przede wszystkim jak sie cos robi to myslec logicznie.Obudowa filtra gazu tez nie przypadkowo jest mosiezna-taka nie zaiskrzy po uderzeniu w nia stalowym kluczem :) Stalowa czy zeliwna bylaby juz bardziej niebezpieczna :) Wiec ostroznosci nigdy za wiele :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-08-2012, 19:45   

shagger78 napisał/a:
Butli faktycznie nie trzeba zakrecac chociaz jak wiadomo ostroznosci nigdy za wiele.

shagger78 napisał/a:
gaz mu zaczal wylatywac.

Prawdopodobnie poszedł elektrozawór, mi tak kiedyś w poprzednim aucie poszło. DObrze że było to na polu i robił to gaziarz :P

** Dodano: 06-08-2012, 20:45 **
więc lepiej zakręcajcie ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-08-2012, 21:01   

fura działa,zakreciłem i odkreciłem gaz kilka razy i cud,działa!Dziekuje wszystkim za podpowiedzi!Ale temat ciekawy...

** Dodano: 06-08-2012, 22:12 **
pewnie złapało jakiś " czyr" z butli i coś przymuliło
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load