Wybija wode przez korek !!! |
Autor |
Wiadomość |
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2006, 15:30 Wybija wode przez korek !!!
|
|
|
Witam problem jest jak auto sie nagrzeje to wybija mi wode przez korek. Uszczelka pod głowicą robiona 2 tyg temu. Jak odkrece korek od zbiorniczka wyrównawczego to widze jak lecą bąbelki ,ale nie cały czas. Jak dodam ręką gazu to w zbiorniczku zaczyna "buzować" woda i sie podnosi Co jest grane ? Tipo 1.4 i.e. Dzięki |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-10-2006, 16:07
|
|
|
Hmm no objaw typowy dla walniętej uszczelki pod głowicą, ale skoro mówisz, że była robiona to bycmoże po praostu nalałeś za dużo wody do zbiorniczka - powinno byc do oznaczenia "Livello a freto" (czy jakos tak)
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysztof A.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 100 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-10-2006, 16:17
|
|
|
Też byłbym za tym że to uszczelka pod glowicą.Sprawdź czy nie ma w płynie chłodzącym oleju.Jesli bedzie to pwne na 100% że to uszczelka |
|
|
|
|
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2006, 16:27
|
|
|
Nie widze tam oleju ale jak przegazuje to pojawia sie piana ! Niewiem czy mechanik cos nie spaprał wypiera sie ,że uszczelka jest dobra ! A czy może to być spowodowane złym odpowietrzeniem układu chłodzenia ? Mam LPG i najwyższym punktem jest reduktor którego nie potrafie odpowietrzyc ! Jak sciągne szlauch z redukora to nic nie leci dopiero jak dodam gazu zeby wzrosły obroty to zaczyna powoli lecieć ,ale szlauchy i reduktor jest gorący ! |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2006, 19:02
|
|
|
Wszystko wskazuje na to że masz zapowietrzony układ chłodzenia Ten temat był często poruszany na forum, skożystaj z działu SZUKAJ i tam sie wszystko dowiesz co i jak zrobic żeby było dobrze |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2006, 21:33
|
|
|
Być może zapowietrzony układ.
Poczekaj i sprawdź czy długo bąble powietrza będą lecieć.
Jeśli cały czas to raczej nie jest to wina zapowietrzenia. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-10-2006, 07:21 Re: Wybija wode przez korek !!!
|
|
|
Wygląda na źle zrobioną uszczelkę... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-10-2006, 19:41 Re: Wybija wode przez korek !!!
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Wygląda na źle zrobioną uszczelkę... |
Zgadzam się z przedmówcą. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2006, 09:13
|
|
|
"livello a fredo" to znaczy poziom minimalny. |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 12:18
|
|
|
thug83 napisał/a: | "livello a fredo" to znaczy poziom minimalny. |
dokładnie to akurat znaczy poziom chłodziwa (czy jakoś tak)
Nie można nalać za dużo płynu bo wywali przez zakrętkę. |
_________________
|
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 21:23
|
|
|
Taki sam objaw miałem w uno 1.0 gaz. Robiłem uszczelkę, odpowietrzyłem układ i jak się rozgrzał to w kilka sekund litr wody wyrzucił. Jako że głowicę robiłem kompletnie(wymiana łożyska wałka, zimmering i planowanie) pozostał termostat I BINGO! wywaliłem sam środek i problem się skończył. Było to na wiosnę, na jesień założyłem nowy środek i do końca było OK. Co ciekawe na pudełku od termostatu producent napisał że zaleca się wymianę termostatu co 2 lata a w instrukcjach obsługi nic nie ma o tym; coś ściemnia; |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2006, 18:02
|
|
|
Moje przezycia podpowiadaja mi, ze to uszczelka pod glowica. |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2006, 18:08
|
|
|
też bym sie do uszczelki przyczepił - a sprawdz cisnienie na cylindrach.. Nie dymi na białoz wydechu?? Planowałeś głowice przez założeniem? No i jaka uszczelka jest dana - kiedys miałem przypadek z nieorginalną uszczelką - wytrzymała 2... godz...;) |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 18:40
|
|
|
A może ten typ tak ma? W poprzednim fiacie uno jeżeli nalałem płynu ponad kreskę to zawsze wyrzuciło go do poziomu kilku centymetrów poniżej. Na początku dolewałem co kilka dni i zawsze wyrzucał. Jak nie dolałem to ten zaniżony poziom trzymał się miesiącami i niżej nie spadał. W momencie jak wysiadł termostat to objaw był taki, że kilka sekund po zgaszeniu silnika zaczęło bulgotać pod maską jakby się gotowało i zaraz była kałuża pod samochodem. Nie napisałeś czy to wyrzucanie wygląda jak sączenie się(może być uszkodzony korek), czy takie widowiskowe wyrzucanie i bulgotanie czego przyczyną może być uszczelka lub termostat. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2006, 19:14
|
|
|
Witam ponownie ,a wiec poszłem za tropem i wymieniłem srodek termostatu. Gdy to rozkręciłem to moją uwage przykuła uszczelka która była rozciągnięta i wsadzona w kanał wodny. Nie bede sie rozpisywał ,ale chyba podziałało Pojeżdże i odpowietrze jeszcze raz to bede miał pewnośc. Poniżej zdjęcie mojego starego termostatu :
http://www.fotosik.pl/sho...30e29a12c147c8b |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2006, 18:09
|
|
|
uszczelka! i nigdzie indziej mozesz nie szukać. bankowo. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
onyx
Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Barlinek
|
Wysłany: 08-11-2006, 23:08
|
|
|
a sprawdaless glowice moze jest peknieta ?? albo jak jej nieplanowales to moze byc krzywa zobacz to bo na 100% jest cos z glowica skoro jest to samo a objawy wskazuja ze musialo ja wydmuchac na komorze chlodzenia |
_________________ Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2006, 12:29
|
|
|
Zanim zrobisz cokolwiek zakręć dobrze korek wlewu płynu chłodzącego i po rozgrzaniu silnika sprawdż twardość przewodów dochodzących do chłodnicy .Jeżeli są miękkie to wszystko jest ok,natomiast jeśli są twarde to niestety powietrze dostaje się do układu, a przyczyną tego jest niestety nieszczelna uszczelka pod głowicą.Pozdrawiam Mariusz |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-11-2006, 20:04
|
|
|
Usterka usunieta winowajcą okazał sie korek za 17 zł . Zawór który w nim jest nie trzymał. Wystarczyło dmuchnąć w niego by to sprawdzić. |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-11-2006, 11:01
|
|
|
Który korek?Wlewu zbiorniczka wyrównawczego? |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 17:56
|
|
|
akwar napisał/a: | Który korek?Wlewu zbiorniczka wyrównawczego? |
Tak korek ze zbiorniczka wyrównawczego. |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:52
|
|
|
a to kiedy ten korek powinien sie otwierac, a kiedy byc zamkniety? przy jakiejs temperaturze? (jakiej)? |
|
|
|
|
|