  | 
               
                   
                   
                  Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Problem z odpalaniem | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Krzychu  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159          Skąd: Koło / Poznań 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2006, 09:53   Problem z odpalaniem
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Ostatnio pojawil sie spory problem przy odpalaniu, autko chodzi na 3 cylindry przez chwile, podmienilem kable ale jest to samo. Dodatkowo bierze mi znaczne ilosci plynu chlodniczego, wnioskuje ze plyn dostaje sie do cylindra i dlatego przez chwile nie pali na jeden. Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly? Powoli zaczyna juz mnie denerwowac to Tipo... Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20-30 tys. km temu    Kopulka i palec nie sa w najlepszej formie ale do tej pory jakos to chodzilo.
 
Autko to Tipo 1.4 ie | 
             
						
				_________________ Projektowanie stron www
 
Forum Renault Megane
 
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
 
Renault Megane 1.9 dTi '98 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MiKuS  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612          Skąd: TcZeW 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2006, 14:58   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzychu napisał/a: | 	 		  | Uszczelka pod glowica byla wymieniana jakies 20-30 tys. km temu  | 	  
 
Nieraz po 2 tygodniach pusci... moze silnik ci sie przegrzał (za bardzo)
 
Bo jesli nie pali na jednego gara, a plyn ci ucieka do silnika to tylko uszc. pod gł...
 
albo taki zbieg okol. moze plyn ucieka gdzie indziej, a np swiece sa kopniete? | 
             
						
				_________________ Tipo 1.4 Gaźnik | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tomilee  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598          Skąd: Opole 
                  	 
	           Województwo: Opolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2006, 16:21   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Casami tak bywa jak się uszczelkę pod głowicą dokręci tylko raz. Powinno się po przejechaniu paruset kilometrów sprawdzić kluczem dynamometrycznym dociągnięcie śrubek.Ogólnie trzeba zobaczyć czy przewody płyny chłodniczego nie puchną, oraz stan świecy - zaraz po próbie odpalania (jaki ma nalot). | 
             
						
				_________________ Tipo 1.8 GT  
 
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzychu  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159          Skąd: Koło / Poznań 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2006, 17:21   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Świece sprawdzałem nie zauważyłem niczego niepokojącego, natomiast w ukladzie chlodniczym pojawiają sie znaczne ilosci gazow, zawsze jak odkręce korek to bulgocze, a uklad nie był zapowietrzony, wiec wniosek jest jeden - znowu uszczelka. Tym razem chyba sam się zabiore do jej wymiany, mechanikom ufać nie można! | 
             
						
				_________________ Projektowanie stron www
 
Forum Renault Megane
 
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
 
Renault Megane 1.9 dTi '98 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tomilee  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598          Skąd: Opole 
                  	 
	           Województwo: Opolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2006, 19:54   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wymień sam - tylko potem jak będziesz przykręcał głowicę to stopniowo w paru przejściach i wedle kolejności każdą śrubkę. Jak się robi dla siebie to się uważa a jak dla kogoś to jest to poprostu kolejna roboczogodzina bliżej do fajrantu    | 
             
						
				_________________ Tipo 1.8 GT  
 
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ZielonyTBG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 94 razy Wiek: 47  Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214          Skąd: Tarnobrzeg 
                  	 
	           Województwo: Podkarpackie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-07-2006, 13:45   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak ściągniesz głowice ,to oglądnij BARDZO dokładnie powierzchnie bloku i głowicy czy czasem nie ma jakiegoś wżeru,który by ułatwiał tego typu awarie.Dobrze by było dotrzeć głowice na papierze ściernym,żeby ją wyrównać. | 
             
						
				_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
 
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
 
SW is COOL!!
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzychu  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159          Skąd: Koło / Poznań 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 romano  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132          Skąd: Chorzów 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-07-2006, 12:07   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ZielonyTBG napisał/a: | 	 		  | Dobrze by było dotrzeć głowice na papierze ściernym,żeby ją wyrównać. | 	  
 
Tylko nie na popierze ściernym, jak już to do zakładu niech to zrobią na maszynie do planowania głowic, powierzchnia głowicy musi być obrobiona z dosyć dużą dokładnością | 
             
						
				_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
 
Nissan Primera P11 SR20DE
 
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ZielonyTBG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 94 razy Wiek: 47  Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214          Skąd: Tarnobrzeg 
                  	 
	           Województwo: Podkarpackie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-07-2006, 14:28   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Romano nie miałem na myśli skrobania głowicy zwiniętym kawałkiem papieru,tylko na specjalnym stole do docierania głowic.
 
A orientujesz się ile takie splanowanie może kosztować.    | 
             
						
				_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
 
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
 
SW is COOL!!
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jabko  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 4 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012                   Skąd: dolny śląsk          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-07-2006, 17:52   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | romano napisał/a: | 	 		  
 
Tylko nie na popierze ściernym, jak już to do zakładu niech to zrobią na maszynie do planowania głowic, powierzchnia głowicy musi być obrobiona z dosyć dużą dokładnością | 	  
 
 
Brzmi groźnie.
 
Ale masz na myśli najzwyczajniejszą szlifierke stołową.
 
 
A koszt ??
 
Cieżko powiedzieć. Np. w mojej firmie w narzędziowni szacujągodziną pracy na 60zł. Jednak za usługi biorą chyba 150zł.
 
U jakiegoś garażowca który ma szlifierke (przeważnie kupioną przy likwidacji zakładów) moze to kosztować 50-100zł. | 
             
						
				_________________ Tipo 1.6i.e '92
 
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te 
 
piękne i uległe | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 romano  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132          Skąd: Chorzów 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-07-2006, 16:32   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ZielonyTBG napisał/a: | 	 		  Romano nie miałem na myśli skrobania głowicy zwiniętym kawałkiem papieru,tylko na specjalnym stole do docierania głowic.
 
A orientujesz się ile takie splanowanie może kosztować.    | 	  
 
Tak ok. 50zł oczywiście mówimy  tylko o wyrównaniu powierzchni głowicy czyli planowanie gdzieś ok. 0,2mm. Przy większym planowaniu cena rośnie. | 
             
						
				_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
 
Nissan Primera P11 SR20DE
 
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 magi-marcin  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 2 razy Wiek: 45  Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323          Skąd: Huta Czechy 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-07-2006, 16:57   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jabko napisał/a: | 	 		  A koszt  
 
Cieżko powiedzieć. Np. w mojej firmie w narzędziowni szacujągodziną pracy na 60zł. Jednak za usługi biorą chyba 150zł. 
 
U jakiegoś garażowca który ma szlifierke (przeważnie kupioną przy likwidacji zakładów) moze to kosztować 50-100zł. | 	  
 
Ludzie jakie tam macie ceny? 
 
Nigdy bym tyle niezapłacił.
 
U nas w garwolinie ceny wachają sie od 30 do 40zł za planowanie głowicy.
 
Palec do kopułki w sklepie 7zł
 
Niepamietam ile kopułka ale to już poza tematem. | 
             
						
				_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG   ---     Już należy do TempraWG
 
LPG - dobry do zapalniczek | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
  | 
             Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji. 
 |