Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
i kolejne moje wypociny-modyfikacja skrzyni biegów
Autor Wiadomość
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2007, 14:09   i kolejne moje wypociny-modyfikacja skrzyni biegów

Moje nie TIPOwe autko posiada skrzynię od silnika 1.4... obudowy oczywiście pasują, ale niestety autka mają inne osiągi...widać to po stosunku prędkość-obroty silnika...nie mogłem z taką świadomością żyć, więc.... sprawdziłem przełożenia na poszczególnych biegach, i...
WSZYSTKIE PRZEŁOŻENIA NA BIEGACH SĄ IDENTYCZNE, Z WYJĄTKIEM BIEGU 5
a dla mnie jest to najważniejsze-dużo latam w trasach.
więc co zrobiłem? ze swojej starej skrzyni wyjąłem koła 5 biegu(znajdują się po stronie lewego, przedniego koła:)) pod deklem do którego przymocowana jest poduszka) I włożyłem je w nową, starą skrzynię od silnika 1.4. da się i wszytsko działa super.
polecam...nie rozmiar ma znaczenie a ilość zębów:)
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 14:40   

A jaka jest druga skrzynia? Bo piszesz o 1.4 a z czego zabrałeś koła 5 biegu?
_________________
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2007, 15:07   

Pewnie 1.6
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2007, 17:33   

tak, orginalnie posiadałem skrzynię od silnika 1.6...ale łożysko (w tej skrzyni) na wałku zdawczym nie wytrzymało mojej nogi- rozmiar 46:) :sciana:
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2007, 08:19   

gbartosz napisał/a:
rozmiar 46:)
to ja mam większa bo 47.

a tak wracając do tematu... to jak to sie przekłada na osiągi? co to ci daje? rozpisz się troszkę bo jak narazie za dużo nie napisałeś a ciekawy jestem bardzo wszystkiego co i jak...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2007, 10:20   

na skrzyni od silnika 1.4 na 5 biegu jadąc 120km/h miałem ok 3600 obrotów...
gdy zmieniłem koło 5 biegu jadąc 120km/h mam teraz ok. 3300 obrotów.
Niby to nie wiele ale przekłada się na paliwo i żywotność silnika - ale to oczywiste:)
te obroty podaję orientacyjnie - wiem napewno że różnica w obrotach wynosiła jakieś 400-450...a to już wiele
sama wymiana koła 5 biegu nie jest trudna-najgorsze są takie małe wałeczki które trzeba w odpowiednich miejscach umieścić....i te cholerne sprężynki do tych wałeczków...ale jak się ostrożnie rozbierze, wszystko idzie gładko....
jestem zdania że każdy sobie z tym poradzi!!
powodzenia:) =D>
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load