|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
i kolejne moje wypociny-modyfikacja skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2007, 14:09 i kolejne moje wypociny-modyfikacja skrzyni biegów
|
|
|
Moje nie TIPOwe autko posiada skrzynię od silnika 1.4... obudowy oczywiście pasują, ale niestety autka mają inne osiągi...widać to po stosunku prędkość-obroty silnika...nie mogłem z taką świadomością żyć, więc.... sprawdziłem przełożenia na poszczególnych biegach, i...
WSZYSTKIE PRZEŁOŻENIA NA BIEGACH SĄ IDENTYCZNE, Z WYJĄTKIEM BIEGU 5
a dla mnie jest to najważniejsze-dużo latam w trasach.
więc co zrobiłem? ze swojej starej skrzyni wyjąłem koła 5 biegu(znajdują się po stronie lewego, przedniego koła:)) pod deklem do którego przymocowana jest poduszka) I włożyłem je w nową, starą skrzynię od silnika 1.4. da się i wszytsko działa super.
polecam...nie rozmiar ma znaczenie a ilość zębów:) |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2007, 14:40
|
|
|
A jaka jest druga skrzynia? Bo piszesz o 1.4 a z czego zabrałeś koła 5 biegu? |
_________________
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2007, 17:33
|
|
|
tak, orginalnie posiadałem skrzynię od silnika 1.6...ale łożysko (w tej skrzyni) na wałku zdawczym nie wytrzymało mojej nogi- rozmiar 46:) |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-12-2007, 08:19
|
|
|
gbartosz napisał/a: | rozmiar 46:) | to ja mam większa bo 47.
a tak wracając do tematu... to jak to sie przekłada na osiągi? co to ci daje? rozpisz się troszkę bo jak narazie za dużo nie napisałeś a ciekawy jestem bardzo wszystkiego co i jak... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
gbartosz
Wiek: 44 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 31 Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2007, 10:20
|
|
|
na skrzyni od silnika 1.4 na 5 biegu jadąc 120km/h miałem ok 3600 obrotów...
gdy zmieniłem koło 5 biegu jadąc 120km/h mam teraz ok. 3300 obrotów.
Niby to nie wiele ale przekłada się na paliwo i żywotność silnika - ale to oczywiste:)
te obroty podaję orientacyjnie - wiem napewno że różnica w obrotach wynosiła jakieś 400-450...a to już wiele
sama wymiana koła 5 biegu nie jest trudna-najgorsze są takie małe wałeczki które trzeba w odpowiednich miejscach umieścić....i te cholerne sprężynki do tych wałeczków...ale jak się ostrożnie rozbierze, wszystko idzie gładko....
jestem zdania że każdy sobie z tym poradzi!!
powodzenia:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|