Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co reguluje się tą śrubką?? -parownik tomasetto.
Autor Wiadomość
diabelski 


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2009, 18:47   Co reguluje się tą śrubką?? -parownik tomasetto.

Witam, mam pytanie: do czego służy to pokrętło pod elektrozaworem(strzałka)??? Co się nim reguluje?jest to parownik tomasetto. Srubka ta umożliwia przepływ gazu wprost do komory membrany głównej omijając elektrozawór i zaworek podnoszony membraną ale po co to???
Dziś wymieniałem parownik na nowy( ten ze zdjęcia) i się zastanawiałem po kiego grzyba to wsadzili. Przy próbie wykręcania silnik tracił obroty i gasł.
  
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-01-2009, 18:49   

o ile dobrze pamiętam to dawka gazu na biegu jałowym
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
diabelski 


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2009, 19:01   

Regulację biegu jałowego ustawia się tym czarnym kręciołkiem poniżej zaznaczonego, ten zaznaczony strzałką mam wkręcony na max bo inaczej silnik zdycha. A wolnych obrotów mam 1000.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2009, 19:40   

Tą śrubką nie powinieneś ruszać, gdyż ona jest fabrycznie wkręcona i ustawiona. Reguluje ciśnienie gazu za zaworem.
Generalnie nią nie powinno się nigdy ruszać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
diabelski 


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2009, 20:05   

Śrubka była wkręcona na nax fabrycznie, z ciekawości wykręciłem ją żeby sprawdzić efekty ale mizerne były więc wkręciłem z powrotem. Z ciekawości zapytałem na forum, może i innym się przyda.
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-01-2009, 12:20   

diabelski, byłeś na regulacji gazu, czy po prostu zamontowałeś tylko parownik i jeździsz?
U mnie w Lovato taka śrubka służyła do regulacji wolnych obrotów, drugą miałem do regulacji ilości mieszanki.
Im bardziej parownik się zużywał tym głębiej trzeba było wkręcić tą śrubkę i była mniejsza możliwość regulacji.
Raz kiedy sobie wymyśliłem, że sam instalkę wyreguluję to tak wyregulowałem, że mi auto 23 liutry paliło :doubt:
Od tego czasu zawsze po zimie jeździłem na regulację na kompa bo przy I generacji zawsze mi się instalka po zimie przestawiała.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2009, 21:14   

Sruba ze sprężynką służy do składu mieszanki.Ta druga do regulacji membrany i lepiej jej nie ruszać.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2009, 15:48   

Schemat chyba z innego parownika ale rozmieszczenie srub praktycznie takie samo.

_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
diabelski 


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2009, 19:42   

Witam, po zamontowaniu sam wyregulowałem posługując się instrukcją ściągniętą z netu.
Do butli wchodzi mi 28,5 litra gazu (zbiornik 30l "w kole"), po zatankowaniu zrobiłem już 250km i nadal nie świeci się kontrolka rezerwy gazu, więc chyba nie wyjdzie źle...

Przed wymianą smolił mi ok 12 litrów w trasie i ok 15 po mieście, pomijając spalanie benzyny żeby silnik się rozgrzał (nie było mowy żeby silnik pracował na gazie przed zapaleniem się dwóch kresek na wskaźniku temperatury).

Teraz nawet przy -13 stopni mrozu odpalam na benzynie i od razu przełączam na gaz, a silnik pracuje malina! Nigdy też od czasu wymiany parownika mi nie zgasł, co poprzednio zdarzało się dość często co doprowadzało mnie do białej gorączki.

Wcześniej reduktor był do 100HP, ja kupiłem do 140HP.Spalanie spadło, dynamika została. Widać nie zależy to od "mocy" parownika.
  
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2009, 19:48   

diabelski,

daj znac jakie wyszło spalanie bo tez u siebie musze dokonac regeneracji bądź wymiany takiego samego parownika, i sie zastanawiam czy przy kupnie kupić do 100KM czy 140KM słyszalem ze przy tym 140KM bedzie wyzsze spalanie ale nikt tego nie jest mi wstanie powiedzieć na 100%. :-)
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2009, 13:00   

opiotr, te wartości na parownikach są podawane w kilowatach a nie koniach mechanicznych
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2009, 13:18   

LUCIACIA, i tu się mylisz 100HP = 100KM 140HP=140KM jeżeli chodzi o reduktory tomasetto
Pozdrawiam
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2009, 14:00   

opiotr, no w sumie racja ... :-k
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-01-2009, 14:01   

Mam ten sam reduktor. Tutaj zamieściłem opis wymiany membran. Jest to dosyć prosta sprawa.
http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2009, 14:21   

miszko, znam ten temat bardzo dobrze ale jakoś mi się nie chce bawić ale chyba bedę musiał jednakwymienić, a jak u Ciebie sprawa ze spalaniem po wymianie membran?
:-)
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-01-2009, 15:31   

U mnie powstał taki problem, że gdy się silnik rozgrzał (i reduktor również) obroty silnika falowały i generalnie miał problemy z utrzymaniem niskich obrotów. Na zimnym silniku było wszystko ok. Spalanie wzrosło, ale tak o około 1-1.5l.

Po wymianie membran problem z falującymi obrotami ustał. Zaraz po ich wymianie pojechałem nad morze i spalanie wyszło mi 7.8l, a przy drugim tankowaniu coś koło 8l. Aktualnie nie wiem jak to się plasuje, bo nawet nie sprawdzałem. Generalnizując spala coś koło 9-10l przy jeździe mieszanej, bo średnio co 300km tankuję butle (27-28l wchodzi).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2009, 16:26   

opiotr napisał/a:
LUCIACIA, i tu się mylisz 100HP = 100KM 140HP=140KM jeżeli chodzi o reduktory tomasetto


I tu się mylisz
1 KM (koń mechaniczny) = 0,9863 HP (koń parowy)
tak więc:
100HP = 101.4KM
140HP = 141.9KM

:lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2009, 18:37   

Ciechu78, :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load