Co reguluje się tą śrubką?? -parownik tomasetto. |
Autor |
Wiadomość |
diabelski
Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2009, 18:47 Co reguluje się tą śrubką?? -parownik tomasetto.
|
|
|
Witam, mam pytanie: do czego służy to pokrętło pod elektrozaworem(strzałka)??? Co się nim reguluje?jest to parownik tomasetto. Srubka ta umożliwia przepływ gazu wprost do komory membrany głównej omijając elektrozawór i zaworek podnoszony membraną ale po co to???
Dziś wymieniałem parownik na nowy( ten ze zdjęcia) i się zastanawiałem po kiego grzyba to wsadzili. Przy próbie wykręcania silnik tracił obroty i gasł.
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 18:49
|
|
|
o ile dobrze pamiętam to dawka gazu na biegu jałowym |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
diabelski
Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2009, 19:01
|
|
|
Regulację biegu jałowego ustawia się tym czarnym kręciołkiem poniżej zaznaczonego, ten zaznaczony strzałką mam wkręcony na max bo inaczej silnik zdycha. A wolnych obrotów mam 1000. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2009, 19:40
|
|
|
Tą śrubką nie powinieneś ruszać, gdyż ona jest fabrycznie wkręcona i ustawiona. Reguluje ciśnienie gazu za zaworem.
Generalnie nią nie powinno się nigdy ruszać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
diabelski
Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2009, 20:05
|
|
|
Śrubka była wkręcona na nax fabrycznie, z ciekawości wykręciłem ją żeby sprawdzić efekty ale mizerne były więc wkręciłem z powrotem. Z ciekawości zapytałem na forum, może i innym się przyda. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-01-2009, 12:20
|
|
|
diabelski, byłeś na regulacji gazu, czy po prostu zamontowałeś tylko parownik i jeździsz?
U mnie w Lovato taka śrubka służyła do regulacji wolnych obrotów, drugą miałem do regulacji ilości mieszanki.
Im bardziej parownik się zużywał tym głębiej trzeba było wkręcić tą śrubkę i była mniejsza możliwość regulacji.
Raz kiedy sobie wymyśliłem, że sam instalkę wyreguluję to tak wyregulowałem, że mi auto 23 liutry paliło
Od tego czasu zawsze po zimie jeździłem na regulację na kompa bo przy I generacji zawsze mi się instalka po zimie przestawiała. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2009, 21:14
|
|
|
Sruba ze sprężynką służy do składu mieszanki.Ta druga do regulacji membrany i lepiej jej nie ruszać. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 15:48
|
|
|
Schemat chyba z innego parownika ale rozmieszczenie srub praktycznie takie samo.
|
_________________
|
|
|
|
|
diabelski
Dołączył: 30 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:42
|
|
|
Witam, po zamontowaniu sam wyregulowałem posługując się instrukcją ściągniętą z netu.
Do butli wchodzi mi 28,5 litra gazu (zbiornik 30l "w kole"), po zatankowaniu zrobiłem już 250km i nadal nie świeci się kontrolka rezerwy gazu, więc chyba nie wyjdzie źle...
Przed wymianą smolił mi ok 12 litrów w trasie i ok 15 po mieście, pomijając spalanie benzyny żeby silnik się rozgrzał (nie było mowy żeby silnik pracował na gazie przed zapaleniem się dwóch kresek na wskaźniku temperatury).
Teraz nawet przy -13 stopni mrozu odpalam na benzynie i od razu przełączam na gaz, a silnik pracuje malina! Nigdy też od czasu wymiany parownika mi nie zgasł, co poprzednio zdarzało się dość często co doprowadzało mnie do białej gorączki.
Wcześniej reduktor był do 100HP, ja kupiłem do 140HP.Spalanie spadło, dynamika została. Widać nie zależy to od "mocy" parownika. |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:48
|
|
|
diabelski,
daj znac jakie wyszło spalanie bo tez u siebie musze dokonac regeneracji bądź wymiany takiego samego parownika, i sie zastanawiam czy przy kupnie kupić do 100KM czy 140KM słyszalem ze przy tym 140KM bedzie wyzsze spalanie ale nikt tego nie jest mi wstanie powiedzieć na 100%. :-) |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2009, 13:00
|
|
|
opiotr, te wartości na parownikach są podawane w kilowatach a nie koniach mechanicznych |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 13:18
|
|
|
LUCIACIA, i tu się mylisz 100HP = 100KM 140HP=140KM jeżeli chodzi o reduktory tomasetto
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2009, 14:00
|
|
|
opiotr, no w sumie racja ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 14:21
|
|
|
miszko, znam ten temat bardzo dobrze ale jakoś mi się nie chce bawić ale chyba bedę musiał jednakwymienić, a jak u Ciebie sprawa ze spalaniem po wymianie membran?
:-) |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 15:31
|
|
|
U mnie powstał taki problem, że gdy się silnik rozgrzał (i reduktor również) obroty silnika falowały i generalnie miał problemy z utrzymaniem niskich obrotów. Na zimnym silniku było wszystko ok. Spalanie wzrosło, ale tak o około 1-1.5l.
Po wymianie membran problem z falującymi obrotami ustał. Zaraz po ich wymianie pojechałem nad morze i spalanie wyszło mi 7.8l, a przy drugim tankowaniu coś koło 8l. Aktualnie nie wiem jak to się plasuje, bo nawet nie sprawdzałem. Generalnizując spala coś koło 9-10l przy jeździe mieszanej, bo średnio co 300km tankuję butle (27-28l wchodzi). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2009, 16:26
|
|
|
opiotr napisał/a: | LUCIACIA, i tu się mylisz 100HP = 100KM 140HP=140KM jeżeli chodzi o reduktory tomasetto |
I tu się mylisz
1 KM (koń mechaniczny) = 0,9863 HP (koń parowy)
tak więc:
100HP = 101.4KM
140HP = 141.9KM
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:37
|
|
|
Ciechu78, |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|