Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja reduktora Tomasetto AT07
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-06-2007, 21:32   Regeneracja reduktora Tomasetto AT07

Dzisiaj udało mi się zregenerować reduktor.
Kupiłem zestaw naprawczy - 3 membrany + wszystkie uszczelki.
Kupiłem od tego Pana z allegro na tej aukcji.
Zestaw był oryginalny. Nie kupujcie podróbek, bo można się przejechać z jakością membran.

Zabrałem się do zabawy.



Wpierw pamiętajmy, aby zamknąć zawór gazu. Jeżeli posiadamy instalację gazową drugiej lub wyższej wersji i jesteśmy pewnii, że elektrozawór w butli działa to nie trzeba zakręcać go. Jednak lepiej ze względów bezpieczeństwa ten zawór zamknąć.

Po tej operacji mozna przystąpić do spuszczania gazu z układu.
Ja to zrobiłem odrkęcając "przykrywkę" od filtra. Był mały huk, ale to nic groźnego o ile nikt nie stoi z papierosem obok.

Drugi sposób to zamknięcie zaworu w butli i próba odpalenia auta. Oczywiście chwilkę na gazie pochodzi i zgaśnie. Wtedy obędziemy się bez huku ;)



Odpinamy wszystkie przewody (2x woda, 1x gaz (miedziany), 1x doprowadzanie gazu do miksera, odpinamy kable od napięcia idącego do elektrozaworu) oraz odkręcamy śrubą 13tka mocowanie (na tyle) reduktora do szyny.




Nowy zestaw membran i uszczelek


Demontujemy elektrozawór. Kluczem 19tką odkręcamy śrubę.


Bierzemy klucz 10tke i odkręcamy wszystkie śrubki dookoła. Żeby nam pokrywka nie wystrzeliła (pod spodem jest sprężyna) to zostawiamy sobie wkręconą śrubę od regulacji obrotów. Po zdjęciu śrubek odkręćmy tą śrubę i zdejmiemy spokojnie pokrywkę.


Po zdjęciu


Wyjmujemy sprężynkę z "popychaczem"


Odwracamy reduktor i odkręcamy śrubki

Po zdjęciu

Po zdjęciu membrany. U mnie środkowa część membrany była pokryta tak jakby bardzo gęstym syropem. Lepił się do rąk. Tak samo odlew reduktora. Wszędzie była maź.



Demontujemy zaznaczone śrubki.


I blaczkę.


Obracamy reduktor i podważamy blok wodny. Pownień nam bez problemów dać się oddzielić. Tak wyglądała membrana. Nie było dużo brudu, ale był on widoczny.



Odwracamy blok wodny, bierzemy klucz 10tke i odkręcamy śrubkę, aby zdemontować membranę.

Demontujemy mocowanie.


Stare membrany kontra nowe.


Najważniejsza czynność - myjemy blok wodny oraz gazowy, do usunięcia nieczystości użyłem Domestostu i szotki takiej do mycia garnków. Ważne, aby to był w miare miekki materiał, aby nie szorować tego np. szczotką druciąną. Zwykłym środkiem nie szło "ruszyć" zabrudzeń. Równie dobrze sprawdzi się do tego rozpuszczalnik czy ropa.

Umyty blok od gazu.


I od wody.


Stare kontra nowe.





Zakładamy nowe uszczelki, na bloku wodnym od węży, na "języczkach" oraz jeden na zaworze regulacji wolnych obrotów.

Nowe uszczelki na bloku wodnym.


I na jezyczkach (foto przed założeniem).



Na jednej z uczelek brak było otworu doprowadzajacego gaz! Ostrzegł mnie co prawda sprzedający, ale to "najbardziej potrzebny" otwór w reduktorze. Doprowadza on gaz w celu rozprężenia.

Zrobiłem to na sposób. Wziąłem starą uczelkę dopasowałem do nowej i w miejscu gdzie powinna być dziura wbiłem śruborkęt. Śrubokręt przeszedł na drugą stonę - guma się "obciągneła" na śrubokręcie i tą część dookoła obciąłem nożem.



Miejsce braku dziurki na gaz.


Założona uszczelka na bloku (strona wewnętrzna).


Dopasowywujemy blok wodny do gazowego (dokładnie to zróbmy!!) i przykręcamy go


Zakładamy języczek po stronie wodnej.


Rozrkęcamy nową membranę (śrubka - 10tka) i mocowanie zakładamy na jeżyczku.







Zakładamy sprężynę oraz przewody wciskamy w otwory, na końcu zakładamy "przykrywkę" i przykręcamy śrubki.


Zakładamy języczek po stronie gazowej.



Wkładamy śrubę regulującą jałwy bieg i wrkęcamy ją (od strony bloku wodnego).



Widok od strony bloku gazu.


Zakładamy membranę.



Dobrze wycentrujmy na otworach i załóżmy pokrywkę. Dobrze dorkęćmy śruby.

Montujemy w aucie i cieszymy się nowym reduktorem.

Przykładowe koszty.

Nowy reduktor (bez elektrozaworu) 150-165zł + wysyłka (~10zł).
Nowe membrany + uszczelki koszt 65zł + wysyłka (~6,5zł)

Najwięciej roboty miałem przy .... myciu! Syf jaki tam był ma postać "karmelu" który bardzo mocno trzyma się ścianek i wchodzi w wszelkie zakamrki. Dopiero chlor (w postaci Domestosu) pomógł. Jednak i tak blok wodny oraz blok gazowy myłem z 15-20 minut.

Po założeniu odpalmy auto na Pb, następnie przełączmy na LPG. Na 99% odrazu zgaśnie więc warto mieć przy sobie drugą osobę. Niech jedna siedzi w aucie i odpala (o ile auto będzie gasło), a druga stara się reguolować śrubką od wolnych obrotów.

Śrubą od regulacji wolnych obrotów wyregulujmy tak, aby silnik nie gasł po puszczeniu gazu i trzymał normalne obroty przy pracy na biegu jałowym. U mnie trzeba było znacznie wykręcić śrubę.

Auto odzyskało moc i elastyczność na biegach ;)

Powodzenia wszystkim.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2007, 21:43   

miszko a skąd wiesz,że to oryginał? chińczycy dzisiaj wszsytko potrafia podrobić,coś o tym wiem bo pracuje w tym :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-06-2007, 22:02   

Była karteczka (nie mam nigdzie na foto) i było napisane, że to oryginalne. Reszta napisów była w "makarońskim" języku.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2007, 22:55   

miszko napisał/a:
Była karteczka i było napisane, że to oryginalne

to tez potrafią :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2007, 21:57   

dokładnie taki reduktor miał ojciec jeśli chodzi o budowę... czyli dobrze pamiętałem że to się od środka rozkręca po zdjęciu dużej membrany :) to co gdybałem....

ojciec miał orginalny zestaw, zafoliowany w grubą folię, jakiś albo hologram była lbo coś, nie pamiętam' co pisało, że niby orginalne, karteczka z instrukjcą gdzie jaka gumka, uszczelka, zaworek i karteczka od producenta po niepolskiemu faktycznie, być może masz orginalny zestaw :)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-06-2007, 22:42   

To też dostałem, tj. gdzie dana uszczelka itp. Jakaś karteczkę z oznaczeniami i było zapakowane w grubą folię, zgrzewaną.

Bynajmniej po wymiane autko na LPG chodzi lepiej.
Wcześniej na zimnym "dusił" się i nie trzymał obrotów, teraz jest ok.

Wszystkie membrany wyjęte z reduktora wyglądały jak te które dostałem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2007, 00:03   

nie łatwiej było umyć nitro bo nitro dobre na wszystko hehe
  
 
 
seba2020 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 11
Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-11-2007, 03:14   

W moim tipusiu jutro będę własnie się z tym bawił. znajomy ma mi troszke pomóc bo u nsiebie wymieniał... ale nieważne. Pytanie brzmi: czy trzeba przed regeneracją reduktorka spuścic płyn z chłodnicy :?: :?: :?: Bo ja zielony jestem w te klocki. Z góry dzieki za szybką pomoc.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-11-2007, 11:28   

seba2020 napisał/a:
Pytanie brzmi: czy trzeba przed regeneracją reduktorka spuścic płyn z chłodnicy :?: :?: :?: Bo ja zielony jestem w te klocki. Z góry dzieki za szybką pomoc.

Spuszczać nie trzeba, ale po całym zabiegu i tak będziesz musiał dolać płynu i odpowietrzyć układ bo wiadomo, że trochę płynu wyleci i z reduktora i węży.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 09:06   

A jak się odpowietrza ten układ?

bynajmniej (Wilga)
dop. ‘jest wyrażającą przeczenie odpowiedzią na pytanie o rozstrzygnięcie, bardziej kategoryczną niż samo nie; nie’: Zgodziłeś się na tę propozycję? - Bynajmniej.
:lalala:
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load