Puk Puk kto tam? |
Autor |
Wiadomość |
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 17:48 Puk Puk kto tam?
|
|
|
witam
poczatek był taki....
całkiem niedawno podczas jazdy na nierownosciach (wyprzedzanie traktora 30 kmh)
usłyszałem puk----tylko było ono inne niz wszystkie jakie dane było mi usłyszec
takie jakby ktos młotkie pukał w mi w podłoge.......wymieniłem wachacze oraz drazki stabilizatora kierownicze ok......po wymianie -----kurw dalej puka coraz czesciej.............
po. co to moze byc ? co jeszcze moze pukac podczas skretu zwiazanego z praca zawieszenia?
dzieki wielkie za pomoc
pozdrawiam:( |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 21:24
|
|
|
Hmm a moze ci sie amortyzatorek rozkleil ?:> Sprawdzales jak pracuja?
Moze sprezyna gdzies pekla?
Przeguby ?
Poduszka silnika?
Powodow moze byc milion wez 2 osobe i neich nasluchuje |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-08-2006, 14:26
|
|
|
a tuleje na drażku stablizatora wewentrzne zmieniłeś ?? |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2006, 20:13
|
|
|
witam
tuleje wew zmienione
trzepanie silnikiem bez rezultatu, przeguby mysle ze nie gdyz nie ma znaczenia czy ciagnie czy nie a amorow nie sprawdzałem----szukajac wczoraj zaczalem sprawdzac układ kierowniczy i slysze jakies stukanie tylko ze chyba inne od tego w czasie jazdy(mam wspomaganie wiec stukanie uslyszalem z wylaczonym silnikiem ) czy moze to byc to?
a jak sprwadzic amory? czy trzeba je wyjmowac? chustanie autem nic nie daje ruszanie kołem rowniez tarcza tez przegubem tez ...............
pozdrawiam dzieki za pomoc:) |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2006, 22:11
|
|
|
Same amorki potrafia stukac. Sa to dosc krotkie ale glosne stuki na krotkich nierownosciach. Spowodowane jest to tym, że wewnatrz amortyzatora powstal luz pomiedzy tłokiem a sztycą. Poszarp autem gora dol dosc intensywnie trzymajac za sztyce amorka. Jesli to to to (hehe) wyczujesz. Istnieje tez mozliwosc ze masz wybite lozysko podporowe na kolumnie macpersona. Aby to sprawdzic rowniez poszarp autem obserwując jednoczesnie sztyce amortyzatora pod maską (miejsce gdzie jest sruba mocujaca sztyce z reszta kolumny). Jesli widac jakies ruchy to prawdopodobnie masz wybitą podpore. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2006, 07:43
|
|
|
A może zgubiłeś wieszak od wydechu i tłumik tłucze o podłogę? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 07:55
|
|
|
dzieki bede sprawdzał amory natomiast wydech sprawdzony i cichy
zastanawiam sie dalej nad ukł kierowniczym gdyz jakibym ty autem nie szarpał na postoju nie usłysze nic----jak tylko zaczne sie poruszc zaczyna sie pukanie...........
jeszcze raz dzieki wielki za rady ajkby wam przyszło jeszcze cos do głowy......
pozdr |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 12:40
|
|
|
No dobra ja chyba napisze habilitacje ze stukow w Temperowce
Wymienione koncowki drazkow, wachzc ktory byl walniety, koncowki stabilizatora dizsiaj wymienilem
I jaki jest efekt ??
Pow ymianie koncowek stabilizatora zaczelo pukac bardziej :/
Wewnetrzne ogladalem sa OK
Chyba ze to zamocno rpzykrecilem ? Ze tak powiem do oporu skrecilem moze nie tak ma byc?
Stwierdzam ze chyba rpzyzwyczaje sie do tych pukow bo luzow nigdzie niema auto jezdzi jak trzeba a moze taki jego urok |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 15:01
|
|
|
Bicie w podłoge skąd ja to znam, jak kupiłem auto to to miałem kumpel z serwisu fiata wybadał co to jest, a jest to obsada drążka stabilizatora schowana głęboko i bardzo ciężko dostępna.U mnie był to teflon zatopiony w gumie.Mówię u mie bo zostały założone z bravy i są tylko z gumy. A co się tego stukania naszukaliśmy w garażu.Dopiero jak kumpel wziął do serwisu podnieśli auto do góry tak żeby przednie zawieszenie opadło wyszło co i jak. Guma ze starości sparciała i ten drut(pręt) miał luz i udeżał w podłogę.
Koszt:
- guma na jedna tronę oryginalna 35zł
- wymiana 100 zł
Wymieniłem od razu 2 żeby nie było niespodzianek na przyszłość. |
_________________ Była Tempra 1,6 SX ie cat 91r
Jest Audi A4 1,6 |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-08-2006, 16:27
|
|
|
gaabik napisał/a: | Bicie w podłoge skąd ja to znam, jak kupiłem auto to to miałem kumpel z serwisu fiata wybadał co to jest, a jest to obsada drążka stabilizatora schowana głęboko i bardzo ciężko dostępna.U mnie był to teflon zatopiony w gumie.Mówię u mie bo zostały założone z bravy i są tylko z gumy. A co się tego stukania naszukaliśmy w garażu.Dopiero jak kumpel wziął do serwisu podnieśli auto do góry tak żeby przednie zawieszenie opadło wyszło co i jak. Guma ze starości sparciała i ten drut(pręt) miał luz i udeżał w podłogę.
Koszt:
- guma na jedna tronę oryginalna 35zł
- wymiana 100 zł
Wymieniłem od razu 2 żeby nie było niespodzianek na przyszłość. |
ta tuleje oryginał można kupić po 15zł a sprawdzić luz mozna kolysając samochodem za dach 2 osoba w kazale ogląda
[ Dodano: 31-08-2006, 17:27 ]
gaabik napisał/a: | Bicie w podłoge skąd ja to znam, jak kupiłem auto to to miałem kumpel z serwisu fiata wybadał co to jest, a jest to obsada drążka stabilizatora schowana głęboko i bardzo ciężko dostępna.U mnie był to teflon zatopiony w gumie.Mówię u mie bo zostały założone z bravy i są tylko z gumy. A co się tego stukania naszukaliśmy w garażu.Dopiero jak kumpel wziął do serwisu podnieśli auto do góry tak żeby przednie zawieszenie opadło wyszło co i jak. Guma ze starości sparciała i ten drut(pręt) miał luz i udeżał w podłogę.
Koszt:
- guma na jedna tronę oryginalna 35zł
- wymiana 100 zł
Wymieniłem od razu 2 żeby nie było niespodzianek na przyszłość. |
ta tuleje oryginał można kupić po 15zł a sprawdzić luz mozna kolysając samochodem za dach 2 osoba w kanale ogląda |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 20:32
|
|
|
Gabbik tez tak myslalem i je zmieniłem ..........niestety w moim wypadku to nie to.....
Sprawdze jeszcze amory tak jak radził mi Broadway wydaje mi sie ze to tylko lewa strona......
Np jak przejezdzam przez prog prostopadle jest cicho jezeli bede go przejezdzał ze skreconymi kołami bedzie sku kurw puk Zawsze słychac to podczas slalomu tj lekko w lewo w prawo tak zeby buda sie "bujała" Ale jak kurw stane ruszam nim gora doł na boki kolo etc (waze 85 kg siły tez troche mam ) cisza jak makiem zasiał zadnego stukanie grzechotow etc nic kompletnie
Samochody kosztuja duzo zdrowia naprawde.......pocieszam sie jak czytam np forum bmw,streetrancing oni maja za kilkadziesiat tys a akcje co najmnie tak samo wkurwiajace....
dzieki pozdrawiam zycze jak najmnie kłopotow z maszynami !!!!!
ps jakbys ktos miał jeszcze jakies sugestie....... czekam |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2006, 22:30
|
|
|
Sory że z innej beczki
Chodzi mi o temat "Puk Puk, kto tam"
Kumpel zrobił tak u siebie na nadkolu w samochodzie marki XXX
I na "puk puk" odpowiedziała mu rdza która odpadła z płatem lakieru |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-09-2006, 18:10
|
|
|
proponuje podjechać do stacji obsługi tam gdzie załatwiasz przegląd powinni ci sprawdzić amorki komputerowo koszt takiego badania to ok 15 zł bynajmniej tyle kosztuje w łodzi |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 19:01
|
|
|
Koszt takiej kontroli w stacji gdzie robisz przeglądy zazwyczaj jest darmowy tak jest np. w Jastrzębiu |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-09-2006, 20:24
|
|
|
w zasadzie ogólne sprawdzenie z grubsza bywało darmowe i o ile wiem to u mnie takie też przechodzą; płacisz jeśli przyjeżdasz po podbicie przeglądu tech;
ale gdy chcesz przed przeglądem kontrolnie coś sprawdzić to często robią za friko, byle być potem u nich robił; choć są i tacy co po 20 za sprawdzenie biorą;
i polecam Ci też ogromnie podnieść całe auto w górę i wtedy pooglądać zawiechę i co tylko; sam się przekonałem ile ciekawych rzeczy możne (ergh.....) zauważyć jak nie stoi na kołach tylko wszystko opadnie; poza tym lepiej widać i lepiej się patrzy stojąc wyprostowanym pod autkiem a nie z kanału szukając.... warto, a często to jedyna metoda na głoda ; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2006, 10:12
|
|
|
Robert-k napisał/a: | proponuje podjechać do stacji obsługi tam gdzie załatwiasz przegląd powinni ci sprawdzić amorki komputerowo koszt takiego badania to ok 15 zł bynajmniej tyle kosztuje w łodzi |
U nas (garwolin) koszt wacha się od 15zł do 25zł
Zależy do którego oszukańca sie pojedzie |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-09-2006, 10:29
|
|
|
Robert-k napisał/a: | proponuje podjechać do stacji obsługi tam gdzie załatwiasz przegląd powinni ci sprawdzić amorki komputerowo koszt takiego badania to ok 15 zł bynajmniej tyle kosztuje w łodzi |
Hehe niezawsze.
Ja byłem kilka razy, byłem u mechaników wszelkiej maści aby w końcu podjechać do guru "zawieszeniewców" w Piotrkowie.
najlepszy koleś od zawieszenia, wytargał, wyszarpał moje auto i co?????
I on też nie jest w stanie odpowiedzieć co u mnie puka
Mam podopbnie jak bartpa, wali na skręconych kołach.
Podejrzenie mam tylko sprężyn i łożysk McPersona.
Tylko, że przy samym PODEJRZENIU to ja mogę wydać i 600zł i się okaże, że "kurde to jednak nie to"
Teraz wracając z dłuższej podróży zauważyłem jeszcze, że być może walą to zaciski hamulców, a wiem że to przypadłość naszych aut i muszę przestudiować archiwum żeby to sprawdzić. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-09-2006, 17:35
|
|
|
Dobra a czy poduskzi amortyzatora moga pukac ???:> Ew czy lozyska mcpershona moga stukac??
Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie ?
Bo u mnie PUK zaczyna byc mega denerwujacy
Puka gdy
-rano ruszam autem na skreconych kolach do tylu czasme do przodu tesz puknie
-przejezdzam przez spiacego policjanta tak ze 20 km/h wtedy slychac wyrazny stuk z obu stron
- na nierownej drodze jesli jedno kolo nagle trafi na jakies wybrzuszenie tez jest puk
ogolnie to trzepalem autem na lewo i rpawo na postoju i nic jedyne co to od gory amortyzator sie w gniezdzie rusza ale moze tak ma byc? niemam mozliwosci porownaia przynajmniej chwilowo:/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-09-2006, 21:07
|
|
|
U mnie są do wymiany łożyska amorów.Objawy to stukanie przy najechaniu na coś ale ZWŁASZCZA gdy wjeżdzam na rondo.Gdy skręcam w prawo jest lekkie puknięcie,ale jak zaczynam kręcić w lewo to w momencie gdy koła przechodzą przez środek(koła na wprost)wtedy jest najgorzej.Aż nerwy mi puszczają.Tylko nie moge odkręcić nakrętki amortyzatora,a ciąć nie bede,bo nie mam nowych amorów na wymiane. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-09-2006, 21:54
|
|
|
ZielonyTBG, to ja mam tak samo
Najgorzej jest przy nagłej zmianie skrętu np. z lewa na prawo |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 06:26
|
|
|
kurde no to u mie jest to samo !!!! a jakie u was jest to pukniecie ? Piszecie ze denerujace ale np głosnie , metaliczne czujecie je pod lewa stopa:) Bo umnie jest kurewsko głosne oraz głuche i czuc je na podłodze!!!W kazdym razie chciałbym wiedziec co mozna z tym zrobic i jak?
Jezeli ktos wie lub wie gdzie jest to napisane prosze o informacje
dzieki wielkie pozdrawiam |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
cubik2k
Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 11 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2006, 06:55
|
|
|
A u mnie w Lanci Delta jest takie cykliczne pukanie-szum z lewej strony podczas jazdy na wprost i wraz ze zwiększaniem prędkości nasila się. 2 miesiące temu wymieniałem całe zawieszenie przednie- wahacze, amorki. Tak jakoś wydaje się jakby to łożysko (modlę się żeby nie to, bo koszty nowego z piastą ogromne). Jeżdżę tak ale staje się to coraz bardziej denerwujące. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2006, 12:00
|
|
|
Emf bardzo łatwo można to zobaczyć.Podnieś przód samochodu do góry i niech ktoś wejdzie do autka i powoli kręci kierownicą.Gdy skręca się kolo z piastą,skręca się też amor i sprężyna.Lecz gdy łożysko amora ma wyrobione bieżnie to widać jak duł sprężyny skręca się razem z amorem,ale góra sprężyny oparta na łożysku przeskakuje po kawałku i wtedy jest u mnie ten paskudny dżwięk.Poprostu kulki w łożysku przeskakują z dołka w dołek.Chyba nie zamatałem tego zbytnio. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2007, 19:54
|
|
|
zwrotnica wymieniona-----Problem rozwiazany |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 15-05-2007, 11:26
|
|
|
Też w temacie pukania....
Stukało i dudniło mi przednie zawiesznie.
Wymieniłem w ostatni weekend amortyzatory, wymyłem, skontrolowałem łożyska amortyzatorów. Amortyzator jeden był prawie pusty (wyciekł olej) drugi był już też ledwo ledwo (przebieg 82 tyś he he, ze starości chyba puściły). Teraz jest o wiele lepiej...ale dalej trochę stuka. Dźwięk jest, powiedzmy, twardy, metaliczny. Zwłaszcza stuka na krótkich nierównościach (tarka, pękniecia asfaltu itp). Tak jak w maluchu który ma luz na zwrotnicach. Byłem na "szarpakach" na stacji diagnostycznej. Powiedzieli że wahacze nie mają luzu, wszystko jest ok. Podejrzewam łożyska kół - mocno szumią Co o tym sądzicie?
Aha, wczoraj podczas wolnej jazdy po tarce wystwiłem głowę przez okno - słychać wyrażne stuknie przy kole. |
|
|
|
|
|