Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odwilż, a wilgoć w elektryce ....
Autor Wiadomość
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-02-2006, 09:56   Odwilż, a wilgoć w elektryce ....

Witam.

Zauważyłem, że odrazu przy odwilży moje autko zaczęło dziwnie się zachowywać przez parę pierwszych minut po odpaleniu porannym (odpalam na gazie - dopóki nie wyreguluję PB). Mianowicie lubi sobie zgasnąć, poprzerywać, poszarpać zanim się ustatkuje. Po rozgrzaniu problem znika. Wczoraj po wjechaniu w głęboką kałużę to nawet mi próbował zgasnąć.

Powiedzcie mi, czy powodem takich lub podobnych objawów może być istotnie wilgoć i o czym to świadczy ? Czy może powinienem coś wymienić ? Jeśli chodzi o pryskanie tym płytem anty-wilgociowym, to proszę o dokładniejsze instrukcje co ewentualnie prysnąć w 1.6 ie ?

Pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-02-2006, 10:32   

A filtr powietrza? Jak gaz zakłądali nie grzebali z jakims przytykaniem go czy cos?
W jakim stanie jest reduktor? Ile masz juz przejechane na nim? W jakim stanie są świecie/kable WN.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-02-2006, 11:45   

miszko napisał/a:
A filtr powietrza? Jak gaz zakłądali nie grzebali z jakims przytykaniem go czy cos?
W jakim stanie jest reduktor? Ile masz juz przejechane na nim? W jakim stanie są świecie/kable WN.


Filtra nie sprawdzałem. Co do gazu do właśnie mam problem ze znalezieniem fachowca do mejej inst. Nie mają takiego interfejsu. Kable na pierwszy rzut oka ok, iskry nie skaczą. Przebieg 200.000, pół roku temu uszczelniany silnik. Na gazie przejechane około 15.000, instalacja 1,5 roczna lovato.
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-02-2006, 11:56   

Wilgoci baaaaaardzo nie lubi kopułka.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2006, 22:29   

Tempers

Mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika

Napisz jakie masz wyniki!

W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.

Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.

Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.

Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).

To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!

Czekam na rzetelne pomiary!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-02-2006, 09:19   

Nistety nie mam sprzętu aniu warunków aby pomierzyć. Wczoraj poprostu poczyściłem szystko. Dziś palił jak marzenie i chodził jak pszczółka. Obawiam się, że to jednak za przyczyną tego, że w końcu przestało padać i wilgoć jest mniejsza. Bo tak naprawdę nie było czego czyścić, wszystko idealne. Skończy się na psiknięciu tym płynem,tylkonapiszcie co i jak popryskać. Dzięi.

Pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load