Dziwny dzwięk zawieszenia- kontrola łożysk amortyzatora. |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2005, 06:48 Dziwny dzwięk zawieszenia- kontrola łożysk amortyzatora.
|
|
|
Od pewnego czasu kiedy ruszam po dłuższym postoju autem to z przodu słychać jakby dziwny chrzęst podczas wybojów. Po dłuższej trasie dźwięk ustaje. Nie są to stuki więc mniemam, że łożyska zawieszenia.
Napiszcie mi jak sprawdzić je i jak wymontować żeby dokładnie obejrzeć? Czy trzeba rozmontować całą kolumnę zawieszenie czy tylko odkręcić je na podniesionym aucie? Czy mogą tak „skrzeczeć” z powodu brudu w nich nagromadzonego czy może już są zniszczone i trzeba je wymienić? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 07:37 Re: Dziwny dzwięk zawieszenia- kontrola łożysk amortyzatora.
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Od pewnego czasu kiedy ruszam po dłuższym postoju autem to z przodu słychać jakby dziwny chrzęst podczas wybojów. Po dłuższej trasie dźwięk ustaje. Nie są to stuki więc mniemam, że łożyska zawieszenia.
Napiszcie mi jak sprawdzić je i jak wymontować żeby dokładnie obejrzeć? Czy trzeba rozmontować całą kolumnę zawieszenie czy tylko odkręcić je na podniesionym aucie? Czy mogą tak „skrzeczeć” z powodu brudu w nich nagromadzonego czy może już są zniszczone i trzeba je wymienić? |
Przylaczam sie do pytania, bo u mnie szwankuje chyba to samo. Slysze trudny do okreslenia dzwiek z prawej strony auta w momencie wciskania sprzegla, albo gwaltowniejszego puszczenia gazu zwlaszcza na nizszych biegach. Ostatnio dzwiek slysze takze przy jezdzie po wybojach. Co ciekawe to cos halasuje mniej gdy jest cieplo |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 08:12
|
|
|
A poduszki silnika? Spraw poduszke przednia od strony pasażera.
Jest tam taka sruba wrecena od spodu do poduszki. Jezeli guma otaczajaca ta srube sie juz wytrze to ociera ona o obudowe poduszki i "skrzypi" cos.
Dobrze jest wejsc pod kanal z dobrym oswietleniem i obejrzec ja. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2005, 10:47
|
|
|
Skąd wiesz, że tą mam uszkodzoną? Własnie ta nadaje się do wymiany i może rzeczywiście to wydaje taki dzwięk...Reszta poduszek jest w porządku.
kto sie więc orintuje ile kosztuje taka przyjemność bo w końcu muszę kupić? |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:08
|
|
|
Za lewą poduszkę dałem rok temu 60 lub 90 złotych ... wiem różnica nie mała le nie pamiętam czy mi się 6 na 9 odwróciła w pamieci czy odwrotnie ... robocizna koło 50 zł ... chyba jenak bliżej 90 zł bo coś ok 150 płaciłem za zrobienie ... ale może ktoś się bardziej orientuje
Pozdro |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:19
|
|
|
Właśnie szykuję się do wymiany łożysk kolumny zawieszenia, cena niestety ponad 70zł za sztukę plus wymiana 50-60zł za obie strony w przypadku dużego pecha dochodzą jeszcze poduszki zawieszenia kolejne 70zł na stronę.
Co do sprawdzenia to można wymontować kolumnę z amorkiem i sprawdzić czy obraca się płynnie bez przeskoków. Można też z kanału na podniesionym przodzie zakręcić kierownicą u mnie słychać było chrobotanie. Samego łożyska nie widać jest w plastikowej obudowie.
A odzywa się najgłośnie podczas manewrowania na parkingu lub ruszania na skręconych kołach.
Jeśli natomiast skrzypi poduszka silnika to ceny od 50 do 100zł |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:24
|
|
|
Sprawdziłem. Poduszka silnika, przednia kosztuje 39zł. Myślę, że cena atrakcyjna. RObocizna nie dochodzi, bo nawet bez kanału można ją wymienić.
Chyba sie skuszę i sobie sprawię, bo chrobotania nie ma podczas skręcania a tylko rano jak samochód wpadnie w dziurę lub podskoczy na czymś. Chyba rzeczywiście poduszka trze, bo ta jedna jest juz urwana. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-04-2005, 18:37
|
|
|
Gringo a jak sprawdzic to lozysko??
Trzeba wymontowac amorka??
Mi tak wali od roku i mechanicy gdybaja czy to poduszki wachacza czy wlasnie cos w kolumnie McPersona. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 20:30
|
|
|
U mnie też trzeszczało ale pomogło smarowanie. Jeśli tylko plastiki są całe to wystarczy wymyć i nasmarować. Zdziwicie się ile tam może być syfu. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-04-2005, 22:57
|
|
|
No to ustalmy. Jeśli trzeszczy podczas skręcania to pewnie łożyska, a jesli przy wyboju to poduszka. Zgadza się?
Przyłączam sie do pytania- jak wymontować łożysko, ale tak krok po kroku. Mi nie chrobocze podczas skrętu, a tylko podczas jazdy na wprost |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-04-2005, 07:43
|
|
|
Aby wymontować łożysko, należy:
-podnieść przód
-zdjąć koło
-odkręcić trzy śruby poduszki zawieszenia, od strony komory silnika tam gdzie osadzony jest amortyzator
-odkręcić dwie śruby łączące amortyzator z wahaczem
-wyjąć kolumnę zawieszenia
-ścisnąć sprężyny
-odkręcićamorek
-zdjąć poduszkę i łożysko
-zrobić "to co trzeba" czyli, wyczyścić,wymienić, wy....
-złożyć w kolejności odwrotnej do rozkładania
UWAGI I NIESPODZIANKI
Do odkręcenia amortyzatora, trzeba sprytnego klucza, oczkowy łamany chyba 19 i ampula 6-stki.
Samochód dobrze podeprzeć, trzeba w międzyczasie dosisnąć wahacz aby wyjąć i potem włożyć kolumnę zaw.
Ewentualnie odkręcić łącznik stabilizatora od wahacza, wahacz opada. Dokręcić łącznik po złożeniu całości, założeniu kól i opuszczeniu samochodu.
Pomoc drugiej osoby wskazana.
Śruby poduszki te od góry lubią się urywać, dużo WD czy innego smarowidła.
Miłego grzebania. |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 07:36
|
|
|
Witam !
Przyłączam się do rozmowy na temat wymiany łożyska amortyzatora.
Stoję przed potrzebą wymiany górnych mocowań amortyzatorów. Jedno z nich tak skorodowało, że popękało i praktycznie nie stanowi jednolitego elementu. Boję się że amorek wyskoczy mi przez klapę.
Wstępne oględziny wykazały również dość intensywne zużycie gniazd kielichów(korozja).
Czy któryś z kolegów stanął przed taką rzeczywistością. Obawiam się czy obecny stan tego elementu zawieszenia(kielichów) jest dość stabilny. Zauważyłem małe pęknięcie na kielichu przy śrubie mocującej.
Przeglądając w wolnej chwili zdjęcia znalazłem w temacie " Tuning po Brazylijsku_
http://www.zdrowko.superh...9-3940_IMG.html
Czy zastosowanie takiego łącznika może być rozwiązaniem problemu, o którym pisałem wyżej.
Może któryś z kolegów miał podobny problem i posiada jakieś sugestie.
Będę wdzięczny. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
gond
witamy nowego
Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 9 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 30-04-2005, 08:42
|
|
|
Witam gdzie znajdują się poduszki silnika w 1,8 ??Robiłem zawieszenie wachacz - tuleje drążki wszystko było wymienione i dalej pukai ,chrobota na jeździe wprost.Pozdrawiam. |
_________________ Tempra 1,8 ie sw, slx , 159 an, 1993 r. (77kw) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-05-2005, 09:28
|
|
|
Kolega który ma Ducato mówił mi że u niego łożyska są do wymiany bo ciężko się skręca. Czy to również jest efekt złej pracy łożysk czy można to jedynie poznać po „chrobotaniu”?
Czy puknięcie przy prostowaniu kół to końcówka drążka sterowniczego? |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 09:53
|
|
|
Cytat: | Stoję przed potrzebą wymiany górnych mocowań amortyzatorów. Jedno z nich tak skorodowało, że popękało i praktycznie nie stanowi jednolitego elementu. Boję się że amorek wyskoczy mi przez klapę.
Wstępne oględziny wykazały również dość intensywne zużycie gniazd kielichów(korozja).
Czy któryś z kolegów stanął przed taką rzeczywistością. Obawiam się czy obecny stan tego elementu zawieszenia(kielichów) jest dość stabilny. Zauważyłem małe pęknięcie na kielichu przy śrubie mocującej.
Przeglądając w wolnej chwili zdjęcia znalazłem w temacie " Tuning po Brazylijsku_
http://www.zdrowko.superh...9-3940_IMG.html
Czy zastosowanie takiego łącznika może być rozwiązaniem problemu, o którym pisałem wyżej. |
Kielichy można spokojnie spawać, natomiast "górne mocowania amortyzatorów" chodzi chyba o poduszki wymienić na nowe.
Łącznik o którym piszesz służy do usztywnienia konstrukcji samochodu przy korozji kielichów może ci zaszkodzić bo przenosi obciążenia także z przeciwnej strony samochodu.
Cytat: | olega który ma Ducato mówił mi że u niego łożyska są do wymiany bo ciężko się skręca. Czy to również jest efekt złej pracy łożysk czy można to jedynie poznać po „chrobotaniu”?
Czy puknięcie przy prostowaniu kół to końcówka drążka sterowniczego? |
Jasne że ciężej się skręca a takie puknięcie może być objawem chorego łożyska jak i końcówki drążka kierowniczego |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 11:11
|
|
|
gringo105 napisał/a: | Kielichy można spokojnie spawać, natomiast "górne mocowania amortyzatorów" chodzi chyba o poduszki wymienić na nowe.
Łącznik o którym piszesz służy do usztywnienia konstrukcji samochodu przy korozji kielichów może ci zaszkodzić bo przenosi obciążenia także z przeciwnej strony samochodu. |
Tak chodzi mi o poduszki amortyzatora. Jestem już po zakupie nowych.
Po rozebraniu może dojdą jeszcze łożyska czas pokaże.
Dzięki za opinie w sprawie łączników. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
gond
witamy nowego
Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 9 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 13-05-2005, 14:58
|
|
|
Witam.Czy ktoś wymieniał w 1,8 poduszki silnika bo mi krzyknięto że nie ma zamienników i orginały w fiacie za 3 poduszki około 600 zł.Objawy u mnie to na wybojach głośne drżenie w okolicach silnika.Pozdrawiam. |
_________________ Tempra 1,8 ie sw, slx , 159 an, 1993 r. (77kw) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:11
|
|
|
Zmieniłem poduszkę. Stara nie była ani pęknięta ani uszkodzona. Zreszta jej konstrukcja to uniemożliwa- po prostu różnica między nową jest taka, że ta można łatwiej docisnąć i górny grzybek cały czas leżał na gumie.
Z nową miałem problemy, bo po piersze nie pasowała na otwory (jakby blacha była lekko wygięta), a po drugie śruba po skręceniu wystaje teraz z nakrętki ok 5mm, a wcześniej ok 1cm.
Kolejny problem jaki się pojawił to głośniejsza praca silnika. Hałas szczególnie słyszalny jest przy 3000obr i wygląda jakby wydech. Czy przy opuszczaniu mogł sie uszkodzić elastyczny łącznik czy może jedna silnik jest zawieszony inaczej niż powinien? Teraz jakby przenosił większe wibracje niż wcześniej, ale znów nie ma tego uderzenia przy odpalaniu i gaszeniu silnika.
Czy jest możliwość aby to sprawdzić czy silnik jest dobrze podwieszony, bo to mi się teraz za bardzo nie podoba.
Niestety zgrzyty przy porannym ruszaniu pozostały, więc jednak pozostają łożyska lub poduszki amortyzatorów. Niestety jest problem. Jak dowiedzieć sie co jest uszkodzone bez rozbierania, bo jeśli rozbiorę to zanim kupię to samochód mam unieruchomiony, a jak kupię to stracę jeśli np łozysko będzie tylko do czyszczenia, albo zamiast łożyska poszła poduszka amortyzatora.
No i co zrobić z tym fantem? |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 08:42
|
|
|
Cytat: | Niestety zgrzyty przy porannym ruszaniu pozostały, więc jednak pozostają łożyska lub poduszki amortyzatorów. Niestety jest problem. Jak dowiedzieć sie co jest uszkodzone bez rozbierania, bo jeśli rozbiorę to zanim kupię to samochód mam unieruchomiony, a jak kupię to stracę jeśli np łozysko będzie tylko do czyszczenia, albo zamiast łożyska poszła poduszka amortyzatora.
No i co zrobić z tym fantem? |
Ja jestem właśnie świeżo po wymianie poduszek amortyzatora. Wymienione są obie,
kielichy wyczyszczone, zakonserwowane i podmalowane czyli jest OK !.
Inna jazda, autko jest sztywniejsze i bardziej ciche.
Myślę, że jak dobrze pogadasz w sklepie to będziesz mógł zwrócić zbędne części. W tej chwili jest tyle sprzedawców, że któryś sie zgodzi. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-05-2005, 09:04
|
|
|
Robiłeś sam? Jakoś nie mogę się sam zabrać, a boję sie oddać do mechanika bo mi powie, że połowa auta do wymiany.
Ile zapłaciłeś za poduszki i łożyska? Widziałem łożyska na allegro, ale tam pokazany jest ten cały metal który widać od komory silnika. To chyba jest mocowanie i do niego wchodzi łożysko i poduszka amortyzatora. No ale może się mylę... |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-05-2005, 12:44
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Robiłeś sam? Jakoś nie mogę się sam zabrać, a boję sie oddać do mechanika bo mi powie, że połowa auta do wymiany.
Ile zapłaciłeś za poduszki i łożyska? Widziałem łożyska na allegro, ale tam pokazany jest ten cały metal który widać od komory silnika. To chyba jest mocowanie i do niego wchodzi łożysko i poduszka amortyzatora. No ale może się mylę... |
Wymieniłem tylko poduszki amortyzatora - koszty 130 zł. Łożyska są jeszcze dobre.
Wymiany dokonał zaprzyjaźniony mechanik więc koszt robocizny był niski a zrobił jeszcze kilka innych rzeczy. Wymiana linek hamulca ręcznego tych ostatnich i łożysko koła przedniego.
Tak jak wspominałem wcześniej można sie dogadać w sklepie co do zwrotu niepotrzebnych elementów. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-05-2005, 12:09
|
|
|
Czy można kupić sam element gumowy czy trzeba całość? Widziałem na Allegro poduszki za 75zł/szt, więc chyba nie aż tak tanio. |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 30-05-2005, 09:20
|
|
|
Element gumowy - czyli łożysko dostępne jest osobno. Ceny różne np. www:automotosklep.pl podaje ceny powyżej 70 zł za sztukę. |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
|