Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tylko jedna sruba na parowniku i jedna na dlawiku?
Autor Wiadomość
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2007, 20:31   tylko jedna sruba na parowniku i jedna na dlawiku?

witam. mam reduktor chyba indentyczny jak ten:

http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

artykuly jakie odnajdywalem w sieci sa poswiecone reduktorom w 2 srobami (+ dlawienie na wezu. moj ma tylko jedna i jedno dlawienie.
jak powinno sie taireduktor regulowac, nie majc do dyspozycji analizatora?
jjezeli chce uzyskac minimalne zuzycie paliwa to maksymalnie wkrecam srube na reduktorze i odkrecam na dlawieniu (waz laczacy parownik z gaznikiem) czy odwrotnie?
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-09-2007, 20:47   

Aby optymalnie ustawić:
Wciskasz gaz tak żeby mieć stałe obroty koło 2500obr./min. na budziku, przy czym kręcisz dławieniem na wężu dopóki nie zaczną spadać obroty. Wtedy odkręcasz śrubę od dławienia o jakieś 1,5 obrotu i dalej już wyregulowujesz sobie obroty na reduktorze :P

Jak maksymalnie skręcisz gaz to wcale nie uzyskasz mniejszego spalania, bo będziesz mu musiał więcej cisnąć. Śruba na reduktorze jest do regulacji obrotów silnika, natomiast na wężu do ustawiania ilości gazu.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-09-2007, 20:48   

Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2007, 13:55   

dzieki. jeszcze nie mialem okazji wyregulowac, alewkrotce to zrobie.

w ostatniej czesci opisu widac, ze trzeba krecic "kurkiem" na parowniku - jakie efekty mozna uzyskac (roznice w zuzyciu paliwa) przy odkreceniu tego pokretla w lewo / w praco i centralnie na srodku?

jeszcze jedno pytanie: czy nie powinno byc tak, ze zawor na wezu nie powinno sie odkrecac o 1 obrot od chwili znacznego zmniejszenia obrotow aleodkrecic do chwili , gdzie obtory sa stabilne (nie zmieniaja sie) i kazde wkrecenie sruby powduje zmniejszenie obrotow (ustawienie na granicy)?

bo co oznacza okreslenie, ze obroty spadaja "znacznie" - od 1500 obr? do 900?
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 14:11   

Chodzi o to, że trzymasz stałe obroty i skręcając śrubę na wężu wkońcu dojdziesz do momentu jak trzymając nogę na gazie stale w tym samym położeniu obroty zaczną spadać, czyli tak jakbyś zdjął nogę z gazu. Śrubę na wężu odkręcasz o jeden obrót od położenia w którym obroty spadają(czyli zamykasz dopływ gazu) Takie położenie jest najbardziej optymalne, bo jak masz za mały dopływ gazu to będziesz musiał go gnieść żeby mieć jako taką dynamikę, przez co będzie więcej palił, a jak dasz za dużo to będzie miał kopa, ale też będzie więcej palił.
Śrubą na parowniku regulujesz mieszankę, jeśli masz gaźnik to po prostu tą śrubą regulujesz obroty jałowe silnika na gazie. Oczywiście najpierw wyreguluj obroty na samym gaźniku na benzynie. We wtrysku, regulujesz po prostu skład mieszanki.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load