|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tylko jedna sruba na parowniku i jedna na dlawiku? |
Autor |
Wiadomość |
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 20:31 tylko jedna sruba na parowniku i jedna na dlawiku?
|
|
|
witam. mam reduktor chyba indentyczny jak ten:
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
artykuly jakie odnajdywalem w sieci sa poswiecone reduktorom w 2 srobami (+ dlawienie na wezu. moj ma tylko jedna i jedno dlawienie.
jak powinno sie taireduktor regulowac, nie majc do dyspozycji analizatora?
jjezeli chce uzyskac minimalne zuzycie paliwa to maksymalnie wkrecam srube na reduktorze i odkrecam na dlawieniu (waz laczacy parownik z gaznikiem) czy odwrotnie? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 20:47
|
|
|
Aby optymalnie ustawić:
Wciskasz gaz tak żeby mieć stałe obroty koło 2500obr./min. na budziku, przy czym kręcisz dławieniem na wężu dopóki nie zaczną spadać obroty. Wtedy odkręcasz śrubę od dławienia o jakieś 1,5 obrotu i dalej już wyregulowujesz sobie obroty na reduktorze
Jak maksymalnie skręcisz gaz to wcale nie uzyskasz mniejszego spalania, bo będziesz mu musiał więcej cisnąć. Śruba na reduktorze jest do regulacji obrotów silnika, natomiast na wężu do ustawiania ilości gazu. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 20:48
|
|
|
Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 13:55
|
|
|
dzieki. jeszcze nie mialem okazji wyregulowac, alewkrotce to zrobie.
w ostatniej czesci opisu widac, ze trzeba krecic "kurkiem" na parowniku - jakie efekty mozna uzyskac (roznice w zuzyciu paliwa) przy odkreceniu tego pokretla w lewo / w praco i centralnie na srodku?
jeszcze jedno pytanie: czy nie powinno byc tak, ze zawor na wezu nie powinno sie odkrecac o 1 obrot od chwili znacznego zmniejszenia obrotow aleodkrecic do chwili , gdzie obtory sa stabilne (nie zmieniaja sie) i kazde wkrecenie sruby powduje zmniejszenie obrotow (ustawienie na granicy)?
bo co oznacza okreslenie, ze obroty spadaja "znacznie" - od 1500 obr? do 900? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 14:11
|
|
|
Chodzi o to, że trzymasz stałe obroty i skręcając śrubę na wężu wkońcu dojdziesz do momentu jak trzymając nogę na gazie stale w tym samym położeniu obroty zaczną spadać, czyli tak jakbyś zdjął nogę z gazu. Śrubę na wężu odkręcasz o jeden obrót od położenia w którym obroty spadają(czyli zamykasz dopływ gazu) Takie położenie jest najbardziej optymalne, bo jak masz za mały dopływ gazu to będziesz musiał go gnieść żeby mieć jako taką dynamikę, przez co będzie więcej palił, a jak dasz za dużo to będzie miał kopa, ale też będzie więcej palił.
Śrubą na parowniku regulujesz mieszankę, jeśli masz gaźnik to po prostu tą śrubą regulujesz obroty jałowe silnika na gazie. Oczywiście najpierw wyreguluj obroty na samym gaźniku na benzynie. We wtrysku, regulujesz po prostu skład mieszanki. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|