|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
szczelnosc instalacji podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 20:43 szczelnosc instalacji podczas jazdy
|
|
|
witam.
mam taki problem: od czasu do czasu w samochodzie smierdzi gazem, szczegolnie w czasie jazdy. tzn po zatrzymaniu i otwarciu maski nadal smierdzi, ale jak sie wylaczy auto, to jak juz wywietrzy sie, to pomimo zalaczonego zaplonu nie smierdzi...
prawde mowiac nie wiem jak odnalezc miejsce ulatniania sie gazu. macie jakies doswiadczenia? czy statystycznie jest to parownik, czy jakies inne polaczenia???
jest jakas metoda na odnalezienie nieszczelnosci domowym sposobem?
zastanawialem sie nad pedzelkiem i woda z myslinami (zeby sie banieczki tworzyly, ale chyba to nie ma sensu, bo tam wieje z kazdej strony i pewnie nie bedzie ni widac)...
ma ktos jakas metode? |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 21:10
|
|
|
Sprawdź połączenie filterka gazu z parownikiem. Łączy je metalowa rurka i mi najczęściej uciekał gaz przy parowniku, tam gdzie jest wkręcana rurka. |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 21:46
|
|
|
a czy te polaczenia gwintowane powinny byc wykonywane "na sucho" czy tez z uzyciem jakiegos srodka / preparatu, czyli np. uprzednie nawiniecie zwojow teflonem albo powleczeniem przez loctile??? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 13:47
|
|
|
mieliśmy Poldka 1600 na gazie i u nas było to samo
jakiś rok po założeniu śmierdziało gazem ale nikt sie tym zbytnio nie przejmował okazało sie ze nie trzymała jedna z obejm
dokręciłem i było ok
a gdy Braciak dostał prawko i sie do poldzia dorwał powiedziałem mu żeby co jakiś czas sprawdzał obejmy albo je wymienił ale mu sie widocznie nie chciało
zatankował wieczorem do pełna a rano gdy chciał jechać rano do lodzi to nie chciał odpalić okazało sie ze cały gaz wyszedł w nocy
kolego sprawdź sobie obejmy na wężu od parownika do gaźnika (jeśli je masz) |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 14:03
|
|
|
Cytat: | a czy te polaczenia gwintowane powinny byc wykonywane "na sucho" czy tez z uzyciem jakiegos srodka / preparatu, czyli np. uprzednie nawiniecie zwojow teflonem albo powleczeniem przez loctile??? |
Nie stosujesz tam żadnych teflonów i innych wynalazków. Po prostu wkręcasz i dobrze dokręcasz. A do kontroli szczelności ja używam... śliny.
malarpl napisał/a: | jak sie wylaczy auto, to jak juz wywietrzy sie, to pomimo zalaczonego zaplonu nie smierdzi |
Aby sprawdzić połączenia silnik musi pracować - sam włączony zapłon nie wystarczy.
malarpl napisał/a: | statystycznie jest to parownik, czy jakies inne polaczenia???
|
Sprawdź połączenia tej miedzianej rurki od butli do filtra/elektrozaworu, oraz tą rurkę od filtra/elektrozaworu do parownika. No i sprawdź też ten gumowy wąż od parownika do miksera czy się gdzieś nie przetarł, i jak kolega luki21 wspomniał, sprawdź obejmy na tym wężu. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 16:45
|
|
|
w jednym zakładzie stosowali... WD40... bardzo ładnie się pienił w miejscach ulatniania się gazu... podokręcaj rurki i zobaczysz... ale delikatnie z nimi! nie przegnij... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|