Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to termostat?
Autor Wiadomość
MaciejK 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 35
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-12-2009, 16:50   Czy to termostat?

Ogólnie od jakiegoś czasu zauważyłem, że Tempra zaczęła w korkach mocniej się grzać (zwykle dochodziła do 1 kreski ponad 90 na digitalu i się wentylator załączał, a teraz brakuje jednej kreski do czerwonego pola czyli 3 kreski ponad 90 i wentylator dopiero wtedy się załącza). Do tego jak przyszły mrozy to się okazało, że ogrzewanie niedomaga. Najpierw myślałem, że to za mały poziom płynu chłodzącego, ale po dolaniu to efekt był nawet odwrotny bo na trasie zaczął przekraczać 90 stopni, a ogrzewania jak było marne tak jest nadal. Stawiam więc na termostat. Dodam, że obecnie mam wkładkę nie taką jak trzeba
(bo mam taką http://www.unto.pl/termos...tilo-p-101.html , a wiem że powinna być taka http://www.unto.pl/termos...unto-p-121.html ), co prawda różnią się dolną częścią ale z tego co z tatą ustaliliśmy to właśnie ta dolna część blokuje odpływ wody do nagrzewnicy jak termostat jest zamknięty. I właśnie stąd moje przypuszczenia, że to termostat nawalił. A z kolei jak rozmawiałem z kolegą w pracy to powiedział mi, że termostaty nie psują się w pozycji zamkniętej i takie objawy raczej wskazują na zużytą pompę wody.
Wkładkę i tak zamierzam wymienić, ale martwi mnie czy kolega nie ma racji i czy nie powinienem zainteresować się też pompą wody... W prawdzie od samego zakupu coś w pobliżu pompy wody piszczy, ale natężenie się nie zmieniło i zawsze myślałem, że to pompa od wspomagania bo to też słabo działa(czasem potrafi silnik zgasnąć przy pełnym skręcie kół), więc nie wiem do końca czy przejmować się pompą wody.
Ktoś miał już podobny problem?
_________________
Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2009, 17:20   

MaciejK napisał/a:
że termostaty nie psują się w pozycji zamkniętej i takie objawy raczej wskazują na zużytą pompę wody.


i tego bym się trzymał. do tego może masz zamuloną nagrzewnicę. stąd problem z grzaniem. termostat odpada. jak padnie zawsze się otworzy.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-12-2009, 19:06   

konikks napisał/a:
termostat odpada. jak padnie zawsze się otworzy.

Tutaj bym polemizował ;) MaciejK, zmien wkładke (mały koszt) a jesli nie pomoze to wez sie za pompe ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-12-2009, 19:11   

MaciejK, A dużo płynu brakowało Ci w chłodnicy?? Jeśli tak to trzeba było odpowietrzyć układ bo w tym może siedzieć problem
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-12-2009, 20:15   

MaciejK, lepiej zacznij od zakupu właściwego termostatu.A termostat może także zawiesić się w pozycji zamkniętej lub przymkniętej.W pompie masz stalowy wirnik z łopatkami i tyle.Jeżeli się z niej nie leje to na razie jej nie ruszaj.Możesz też wyjąć wkład z termostatu i zobaczyć jak się mają temperatury pod czas jazdy i postoju.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MaciejK 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 35
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-12-2009, 21:46   

meter30, płynu dolałem niecały litr (ale tak pod korek), potem poczekałem aż się zagrzeje(tzn. potrzymałem go na 90 stopniach bo wyżej nie chciał sie nagrzać gdy na dworzu było -11) i pozwoliłem mu trochę wykipieć, bo płynu pod korek to trochę za dużo :) (a sprawdzić gdzie jest max nie mogę bo zbiornik wyrównawczy jest na tyle usyfiony, że tego nie widać)
konikks, Teraz temperatura w Toruniu podskoczyła do +2 stopni i muszę przyznać, że zaczął grzać jak trzeba, więc też bym obstawiał, że nagrzewnica jest zamulona.
ZielonyTBG, Odpowiedni wkład już zamówiony (znając naszą pocztę to pewnie przyjdzie między świętami albo po nowym roku).
Co ciekawe to teraz jak temperatura jest na plusie silnik wcale się nie grzał tylko trzymał 90 (mimo jazdy po mieście). Może rzeczywiście był zapowietrzony i teraz po przejechaniu trochę ponad 100 km od dolania się odpowietrzył... Ale termostat i tak wymieniam :) Ten który mam już raz (zaraz po zakupie Tempry w styczniu) był reanimowany i do tej pory działał poprawnie.
_________________
Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load