|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik gaśnie- help |
Autor |
Wiadomość |
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-2006, 14:13 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Pozdrawiam wszystkich.Mam TIPO na gazie monojetronica 1,4 ie z 92 roku.Panowie mam taki problem : jak stoję w korkach i temperatura wzrośnie mi do 90 , włącza się wiatrak niby wszystko ok .Ale za chwilę gaśnie samoczynnie silnik.Odpalam go a on do przodu pojedzie trochę i znów gaśnie totalny muł.Zauważyłem tylko , że jak postoję wtedy z 15 minut i temperatura opadnie mogę dalej pojechać jak gdyby nigdy nic. ( objaw zarówno na paliwku jak i gazie ).Ciekawe bo objaw ten nie jest powterzalny , średnio odwala mi taki numer raz na miesiąc , a jeżdże codziennie tylko w mieście 35 do 40 kilometrów ?Wymieniłem świece, kopułkę ,palec , przewody wysokiego , przewody podciśnienia, filtr paliwa , powietrza,płyn chłodniczy też po wymianie i nie ubywa go . Mechanik wspomniał coś o czujniku Halla na wałku , ale nie wiem co to ma wspólnego ?
Drugi problem to miska olejowa (narazie się poci ), pytanie do tego tematu czy jest jakiś problem z wymianą uszczelek , ile ich jest i jaki jest koszt operacji.Dzięki i liczę na jaką pomoc .Pozdrawiam |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2006, 17:04
|
|
|
jeśi dobrze myślę o co Ci chodzi to pod miską masz jedną uszczelkę na obwodzie, nie jest droga i z wymianą nie ma cudów prócz spuszczenia oleju...
a zachowanie silnika dziwne... jakby coś przytykało... albo może jakiś czujnik?
albo słynny czujnik położenia wału, to też możliwe, początki jego końca...
poszukaj na forum - CPW lub 'czujnik położenia wału';
zwany też czujnikiem Halla, bo to jest hallotron;
co obrót koła ten czujnik wytwarza impuls by układ zapłonowy 'wiedział' o aktualnym położeniu wału i gdzie i kiedy iskrę podać (zapłon)...
jak ci czujnik szwankuje to nie będzie podawał tych impulsów i/lub nie zawsze je będzie podawał i/lub będą mocno zniekształcone (zamiast przebiegu prosotkątnego na oscyloskopie to odkształcony) a w efekcie zapłon zgłupieje i może Ci zgasnąć nagle (brak iskry) i/lub nie odpalić wcale (brak iskry) i/lub się mulić momentami (nie zawsze iskra i niekoniecznie na każdą świecę)...
CPW to norma, że kiedyś musi paść w T/T; nie lubi wilgoci (orginalne fabryczne może mają obudowę do D....) i po zalaniu często pada szybciej i przy zmianach temp robi jaja... aż w końcu padnie całkiem i koniec jazdy;
mieści się patrząc od przodu auta (stojąc przed otwartą maską) z tyłu jakby silnika, koło / za kolektorem wydech, takie cuś przykręcone do silnika na środku środka na tylnej ścianie mniej więcej...
idzie do niego jeden czarny przewód grubszy (3 żyły w środku) a wtyczka od niego jest zazwyczaj w okolicy akumulatora gdzieś i po tym kablu trafisz na niego.... zdjcia na forum...
zorientuj się i zapamiętaj gdzie masz CPW, woź ze sobą najlepiej butelkę zimnej wody, a jak tylko zgaśnie i będą jaja to otwórz maskę i sam czujnik wału polej zimną wodą by szybko ostygł (a silnik niech sobie zostanie ciepły) bo inaczej raczej czujnika samego szybko nie schłodzisz;
jak po szybkim schłodzeniu CPW autko działa to już wiesz, że musisz odłożyć 0zeta na nowy CPW;
chyba, że w twoim wypadku inne czujniki/elektronika szwankują.... kto wie... ale CPW sprawdź... a jakbyś chciał na 1000% go sprawdzić - to nierealne bo może zniekształcać / wariować czasem, a normalnie czy podczas testu być OK...
ale do sprawdzania potrzebowałbyś podłączyć/doczepić do niego (kabelków) oscyloskop i na kręcącym się silniku (by chodził silnik CPW nie może być rozłączony) obserwować czy masz przebieg prostokątny adny czy może z przerwami lub zniekształcony;
jesłi nie jest ładny prostokąt to coś nie tak... a samo mierzenie omomierzem wiele Ci nie powie, jdynie czy w ogóle coś jest na końcu kabli od cpw i czy kable nie poszły same (chyba się dotąd nie zdarzyło) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-2006, 18:21 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Czujnik sprawdzałem na zimnym jest 720 OM , zresztą wymieniłem go na nowy bo pół roku temu padł mi i wogóle nie mogłem wkręcić się na obroty wyższe .Także CPW raczej bym wykluczył.Nie wiem jak sprawdzić czujnik Halla , ale czemu wtedy to nie jest cykliczna usterka? A o miskę olejową pytam , bo czytałem kiedyś , że przeszkadza trochę obudowa skrzyni i trzeba nagimnastykować się z 3 wkrętami pod kątem .Dzięki wogóle za obszerny tekst :yawinkle:
[ Dodano: 28-05-2006, 18:24 ]
A może odległość czuknika CPW jest zła ( może przestawiłem ramkę przy montażu)Tylko czemu dopiero teraz by szwankował?? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2006, 21:29
|
|
|
czujnik halla = zawierający hallotron, w zasadzie to hallotron = CPW w tym wypadku; mówymi ciągle o jedym czujniku... a może masz jakieś inne szwankujące...
wątpię jeśi faktycznie kupiłeś nowy pół roku temu by padł, chyba , że jakiś tani kupowałeś lub dziwny zamiennik czy z giełdy lub używkę... może coś mu też by zaszkodziło... ale to raczej niespotykane tak szybko... choć mi przez pierwsze 3 naprawy alternator padał co miesiąc, potem 2 tygodnie, potem 4 miesiące aż był całkiem OK już zrobiony...
może to nie CPW...
a co do miski - jest trochę ciasno może ale jak masz jakiś warsztatowy typowy spoko kluczyk nasadowy na dłuższej rurce (taki jak długi śrubokręt do szczelin ze śrubą) w ksztacie T to nie będziesz miał problemów...
a CPW... może coś z nim źle zrobiłeś? ale co...? raczej nie ma możliwości złego ustawienia/przesunięcia by szwankował... mechanicznie też się nie zużyje... hmmm....
a może coś innego jak nie jakiś czujnik? a elektronika jakaś sterująca? na LPG (jeśli masz) jest to samo jak na PB (ta usterka)? a przewody WN w jakim masz stanie? kopułkę/rozdzielacz zapłonu? cewka od zapłonu nie jest jakoś uszkodzona (uderzona czy może sama obudowa, zwoje...)? hmm... choć mówisz, że jak Ci zgaśnie to a się zaraz odpalić, nie że iskry brak? zy może to 'odpalenie' zaraz po zgaśnięciu to takie żyłowanie aż może zaskoczy a chodzi wtedy nierówno? czy zapali zaraz i idzie OK do czasu wrzucenia biegu?
może coś z zaslaniem w paliwo?...
więcej szczegółów... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29-05-2006, 16:00 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Więc tak czujnik prędkości SEP-8 kupilem nówkę za 85 zł normalnie z gwarancją , przewody mam także nowe NGK 93 zł , 4 świece NGK 2 z przerwą 0,7 nówki bo na 0,8 szwankowal 1 garnek za odpaleniem z rańca , kopółkai palec oryginały MAGNETI-MORELI nówki .Więc co do sprzętu nie ma się co czepiać .Czujnik mierzyłem i na ciepłym silniku i na zimnym , a jak wtedy padł polałem go wodą co nie zmieniło objawów.Silnik zapala normalnie, jak zgaśnie - bez jakiś tam dziwnych historii z falowaniem i tak dalej obrotów ...
Więc od ikry można się w sumie chyba odczepić . Tylko jak wrzucam jedyneczkę , zmieniam na dwójkę zaczyna jakby dusić się silnik i nie ciągnie wcale do przodu - nie kumam o co biega.Ostygnie z 10 minut i jak gdyby nigdy nic.Można śmigać dalej .Ciekawe jest to , że nie robi tego systematycznie jak osiągnie temperaturę ponad 90 stopni . Tylko od czasu do czasu , a właściwie raz na miesiąc . W przyszłym tygodniu mam trochę wolnego , więc idę pogrzebać z miernikiem i popatrzę na czujnik temperatury i wężyki podciśnienia. Sam nie wiem w co uderzyć ale dopuki to nie padnie całkiem , będzie tak świrował.Czekam na dalsze propozycję bo troszeczkę już się irytuję Tipaczem
[ Dodano: 29-05-2006, 16:02 ]
Czujnik piszą , że niby ma być ustawiony w pewnej odległości od koła zamachowego chyba 8 mm ??
[ Dodano: 12-06-2006, 22:17 ]
Po miesiącu to samo tylko dzisiaj temperaturka wiosenna podskoczyła i znów to samo .Kupiłem jeszcze jeden czujnik CPW.Nowy po rozgrzaniu miał 950 OM .Podejrzany- silnik gasł zapalał i tak w kółko.Podłączyłem nowy zobaczymy . Dam znać co i jak
[ Dodano: 14-06-2006, 17:40 ]
Po wymianie na nowy czujnik wału to samo zgasł silnik .Objaw jest teraz tylko taki , że jak ostygnie , teraz już nie mogę nawet jechać , a wcześniej jak ostygł to mogłem.Odpalam ładnie bez problemów , wsteczny OKI ,ale 1 przód i muł zero ciągnięcia.RATUNKU KOLEDZY
[ Dodano: 14-06-2006, 17:42 ]
A może coś ze sterowaniem wtrysku , jak się rozgrzeje to głupieje |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 17:55
|
|
|
Superas czy rozwiązałeś problem ze swoim autkiem. Ciekaw jestem co u Ciebie padło bo sam mam teraz trochę podobny problem tyle że z silnikiem 2.0 8V |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-08-2006, 16:28 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Sorki , że tak późno ale wyjechałem na delegacje aż na Ural do Rosji , dlatego taka zwłoka.Więc tak PANOWIE I PANIE nigdy bym na to nie wpadł otóż padnięte były świece na 1 i 3 garku .A nie mogłem na to wpaść bo zakupiłem nowy komplet i on także padł (nawiasem mówiąc kupiłem Boscha).No i także padły tylko na 1 i 4 garku.Więc nie mogłem dojść do usterki .Nawiasem mówiąc kiepskie robią teraz świece na 8 sztuk (2 komplety) 4 sztuki w śmietnik.Mam teraz Iskry bo stwierdziłem sam ,że mają najlepszą wytrzymałość temperaturową , ale skrucony okres do wymiany no i przedewszystkim cena mówi sama za siebie.Pozdrawiam jeszcze raz i sorki. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 23:33
|
|
|
Co do świec to, jakie padanie jedna za drugą nie jest normalne i często jest związane z za dużym prądem w przewodach zapłonowych. Często po jakimś okresie użytkowania samochodu i nie szczelnych przewodach zapłonowych koroduje/śniedzieje styk WN na cewce zapłonowej. Automatycznie styk cewki i kabel zapłonowy dostają dodatkowe źródło ciepła (wynikające ze zwiększonego oporu) i palą się świec a czasem przewody zapłonowe. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-08-2006, 22:55 Silnik gaśnie- help
|
|
|
No teraz to jestem w kropce.Ponownie padły świece ISKRY , a to mam chyba jakiś problem większy - to ninormalne , że padają jedna po drugiej po miesięcznej jeździe.Wymieniłem Cewkę i przewody na stare i dzisiaj znów to samo silnik gaśnie , ale mogę go odpalić .Pojadę z 2 metry i znów gaśnie.Jak od razu przełożę inny komplet świeczek (czyli zimne) silnik znów odzyskuje sprawność i znów śmiga.Nie wiem co jest grane.Pomocy koledzy.Już myślałem , że temat rozwiązany , a tu znów numer. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2006, 11:19
|
|
|
Skoro padają świece to sprawdź napięcie instalacji elektrycznej,zwłaszcza przy wyższych obrotach.Może padł Ci regulator i napięcie wychodzące z cewki jest zbyt duże.Tyle mi przyszło do głowy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2006, 09:10
|
|
|
A jak sprawdzasz czy padły świece? Może to wcale nie one są winne. Próbowałeś jeszcze raz wkręcać te niby padnięte (zimne)? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-08-2006, 18:55 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Właśnie , jak zgaśnie to wkręcam z kufra inne świece ( zimne - rezystancja nie ma przecież tu wpływu )i śmigam dalej bez problemu.Może to tylko zbieżność i w tym czasie silnik się wychładza,nie wiem ale tak jest.Może koledzy to jakiś czujnik pada .Czujnik termiczny powyżej jakiejś temperatury ( chyba 95 stopni C )w silniku 160A1.046 poprostu odłącza zapłon i wsio( na tablicy pokazuje 90 i włącza sie wiatrak i wskazówka opada - niby wszystko dobrze).Mam przypuszczenie do czujnika głównie temperatury cieczy w kolektorze lub może powietrza przy wtrysku.Muszę poprostu pomierzyć .Jutro jadę do kumpla to podam rezultat poszukiwań.To jest silnik 1,4 ie więc chyba znajdę w końcu usterkę.A co wy myślicie o tym ?
[ Dodano: 22-08-2006, 18:58 ]
Świece tamte nie padły jeżdżą w Nissanie i bez problemu.Myślałem , tylko że padły,a problem tkwi gdzieś indziej |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2006, 19:27
|
|
|
No to może CPW.Tak jak każdy doradza,jak Ci zgaśnie to polej go zimną wodą i zobacz czy odpali. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-08-2006, 20:58 Silnik gaśnie- help
|
|
|
CPW wymieniony na nowy i to samo się zdarzyło.Ciekawe , że nie ma tego objawu cyklicznie.Dzisiaj wlaśnie byłem u 2 mechaników i rozkładają ręce mierzyli czujnik płynu wszystko ok 230 przy 90 stopniach 2320 przy zimnym.Nie mogą tylko znaleźć czujnika zasynego powietrza niby okrągły 2 styki , ale przy wtrusku nic takiego nie ma -nie wiecie gdzie w tej wersji silnika on się znajduję .Powoli tracę cierpliwość .Dzięki tak wogóle za zainteresowanie tematem.
[ Dodano: 23-08-2006, 20:59 ]
A sorki zapomiałem napisać sprawdzony na kompie jest wszystko niby OKI.W pamięciżadnych błędów. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 09:13
|
|
|
superas napisał/a: | Nie mogą tylko znaleźć czujnika zasynego powietrza niby okrągły 2 styki , ale przy wtrusku nic takiego nie ma -nie wiecie gdzie w tej wersji silnika on się znajduję |
Zobacz poniższy temat.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=3830 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-08-2006, 16:04 Silnik gaśnie- help
|
|
|
A jak wykonać pomiar rezystancji.Wtyczka jest brązowa i ma 4 styki.Czy na 2 skrajnych stykach dokonuje się pomiaru ? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 19:24
|
|
|
romano napisał/a: | A jak wykonać pomiar rezystancji.Wtyczka jest brązowa i ma 4 styki.Czy na 2 skrajnych stykach dokonuje się pomiaru ? |
Prawdopodobnie tak, ale mozesz to łatwo sprawdzić.
Dwa styki są od czujnika a pozostałe dwa od wtryskiwacza a wtryskiwacz ma rezystancje ok. 3 Ohm, wystarczy zmierzyć na której parze styków jest 3 Ohm to pozastła para będzie od czujnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-08-2006, 19:29 Silnik gaśnie- help
|
|
|
A jaki w razie czego powinienem kupić czujnik temperatury zassysanego powietrza 1,4 ie Tipo 92 wersja silnika 160A1.046 znacie może oznaczenie bo jak popatrzyłem na stronkę :http://www.locosc.pl/czesci-samochodowe.php?kategoriaNazwaCzesci=6&nazwaCzesci=6C&czesc=6CT&marka=Fiat&model=Tipo%3BTempra. To można zgłupieć ile tego jest. On jest wkręcany czy na wcisk ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2006, 19:57
|
|
|
Ten czujnik jest na stałe w tej kopułce wtrysku.Trzeba wymienić właśnie tą czarną kopułke razem z tą brązową wtyczką.Ja to wymieniłem za FREE u znajomego,który handluje częściami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-08-2006, 20:31 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Czyli czujnik temperaturki , jest razem z wtryskiem rozumiem ? A ile to kosztuje normalnie w sklepie - bo ja nie mam takich kumpli ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2006, 23:28
|
|
|
Nie jest to razem z wtryskiem.Czy można to kupić w sklepie to nie wiem.Jest to sama nakładka "kopułka" razem z tymi czterema kablami i tą brązową wtyczką. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-08-2006, 20:19 Silnik gaśnie- help
|
|
|
Dzięki bardzo ZIEKONY TBG - nie wiem czemu tylko taka ksywka - bo to chyba ja jestem bardziej zielony.Dzisiaj odwalił to samo - po prostu sobie zgasł w piątek na największym skrzyżowaniu w Bydgoszczy.Nerwy mnie opouszczają .Zmierzyłem tylko skrajne piny na kostce , bo rzeczywiście wtrysk jest na środkowych 3 OM na zimnym, a 4,25 na 90C silniku.Wyszło mi , że czujnik powietrza ma na zimnym 2100 OM , a na rozgrzanym do 90 C - 830 OM. Nie wiem jak powinno być .Proszę wszystkich o pomoc posiadaczy właśnie takiego czujnika zintegrowanego na kopółce z wtryskiem.(Czemu nie osobno - nie wiem).Wiem tylko , że w Bydgoszczy w ASO krzyknęli za takie cudo nówkę 500 zł. Nieźlę - chyba sobie wskoczę pod pociąg - dla rozluźnienia .Help - panowie i panie !
[ Dodano: 25-08-2006, 20:23 ]
Napiszcie jak najprędzej bo jutro jadę na SZROT i może będą coś takiego mieli .Jaka powinna być rezstanja na skrajnych stykach ? PLEASE !! |
|
|
|
|
Rodyzi
witamy nowego
Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 2 Skąd: Mazowsze
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2006, 19:47
|
|
|
Drodzy Panowie, mam Tipo 1,4 z gaźnikiem, czyli bez całej tej opisanej przez Was elektroniki, a zdarza mi sie podobny problem - silnik czasem gaśnie bez wyraźnej przyczyny po osiągnięciu temperatury powyżej 90 st. C. Przyczyna jest zatem nie w elektronice, a w czym innym. Niestety jeszcze tego nie zlokalizowałem... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 20:35
|
|
|
masz Tipo z gaźnikiem, ale Czujnik Położenia Wału możesz mieć do ster zapłonem (gdzie kiedy na co iskrę); ja mam gaźnik i mam digiplex2;
możesz mieć digiplex moduł, a czujnik wału z tyłu silnika, możesz też mieć bez digiplexu wersję a hallotron (czujnik halla, cpw) z boku, z -patrząc z przodu auta - lewej strony silnika, na rozrządzie; czujniki halla przed 'końcem' szwankują co jakiś czas ze zmianami np temperatury głównie;
chyba, że masz jakiś hmmm... termostat uszkodzony gdzieś, ale silnika żaden nie powinien dławić... chyba, że aż tak roz... pieprzony/rozstrojony gaźnik, że pewna zmiana mieszanki itp zachowania układu gdy sę nagrzeje wpływa na duszenie silnika, ale raczej nierealne, albo przy podgrzaniu coś się odkształca i przytyka? albo lewep powietrze się łatwiej dostaje?
ale gaśnięcie przy wzroście temp to czujnik halla w większości..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Rodyzi
witamy nowego
Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 2 Skąd: Mazowsze
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-10-2006, 15:29
|
|
|
W końcu wymieniłem moduł zapłonowy i przeszło :dance:
Nie mam cpw, to prosty silnik bez komputera. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|