Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik gaśnie- help
Autor Wiadomość
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2006, 14:13   Silnik gaśnie- help

Pozdrawiam wszystkich.Mam TIPO na gazie monojetronica 1,4 ie z 92 roku.Panowie mam taki problem : jak stoję w korkach i temperatura wzrośnie mi do 90 , włącza się wiatrak niby wszystko ok .Ale za chwilę gaśnie samoczynnie silnik.Odpalam go a on do przodu pojedzie trochę i znów gaśnie totalny muł.Zauważyłem tylko , że jak postoję wtedy z 15 minut i temperatura opadnie mogę dalej pojechać jak gdyby nigdy nic. ( objaw zarówno na paliwku jak i gazie ).Ciekawe bo objaw ten nie jest powterzalny , średnio odwala mi taki numer raz na miesiąc , a jeżdże codziennie tylko w mieście 35 do 40 kilometrów ?Wymieniłem świece, kopułkę ,palec , przewody wysokiego , przewody podciśnienia, filtr paliwa , powietrza,płyn chłodniczy też po wymianie i nie ubywa go . Mechanik wspomniał coś o czujniku Halla na wałku , ale nie wiem co to ma wspólnego ? :sciana: :sciana:

Drugi problem to miska olejowa (narazie się poci ), pytanie do tego tematu czy jest jakiś problem z wymianą uszczelek , ile ich jest i jaki jest koszt operacji.Dzięki i liczę na jaką pomoc .Pozdrawiam
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2006, 17:04   

jeśi dobrze myślę o co Ci chodzi to pod miską masz jedną uszczelkę na obwodzie, nie jest droga i z wymianą nie ma cudów prócz spuszczenia oleju...

a zachowanie silnika dziwne... jakby coś przytykało... albo może jakiś czujnik?
albo słynny czujnik położenia wału, to też możliwe, początki jego końca...
poszukaj na forum - CPW lub 'czujnik położenia wału';
zwany też czujnikiem Halla, bo to jest hallotron;
co obrót koła ten czujnik wytwarza impuls by układ zapłonowy 'wiedział' o aktualnym położeniu wału i gdzie i kiedy iskrę podać (zapłon)...
jak ci czujnik szwankuje to nie będzie podawał tych impulsów i/lub nie zawsze je będzie podawał i/lub będą mocno zniekształcone (zamiast przebiegu prosotkątnego na oscyloskopie to odkształcony) a w efekcie zapłon zgłupieje i może Ci zgasnąć nagle (brak iskry) i/lub nie odpalić wcale (brak iskry) i/lub się mulić momentami (nie zawsze iskra i niekoniecznie na każdą świecę)...
CPW to norma, że kiedyś musi paść w T/T; nie lubi wilgoci (orginalne fabryczne może mają obudowę do D....) i po zalaniu często pada szybciej i przy zmianach temp robi jaja... aż w końcu padnie całkiem i koniec jazdy;
mieści się patrząc od przodu auta (stojąc przed otwartą maską) z tyłu jakby silnika, koło / za kolektorem wydech, takie cuś przykręcone do silnika na środku środka na tylnej ścianie mniej więcej...
idzie do niego jeden czarny przewód grubszy (3 żyły w środku) a wtyczka od niego jest zazwyczaj w okolicy akumulatora gdzieś i po tym kablu trafisz na niego.... zdjcia na forum...
zorientuj się i zapamiętaj gdzie masz CPW, woź ze sobą najlepiej butelkę zimnej wody, a jak tylko zgaśnie i będą jaja to otwórz maskę i sam czujnik wału polej zimną wodą by szybko ostygł (a silnik niech sobie zostanie ciepły) bo inaczej raczej czujnika samego szybko nie schłodzisz;
jak po szybkim schłodzeniu CPW autko działa to już wiesz, że musisz odłożyć 0zeta na nowy CPW;

chyba, że w twoim wypadku inne czujniki/elektronika szwankują.... kto wie... ale CPW sprawdź... a jakbyś chciał na 1000% go sprawdzić - to nierealne :) bo może zniekształcać / wariować czasem, a normalnie czy podczas testu być OK...
ale do sprawdzania potrzebowałbyś podłączyć/doczepić do niego (kabelków) oscyloskop i na kręcącym się silniku (by chodził silnik CPW nie może być rozłączony) obserwować czy masz przebieg prostokątny adny czy może z przerwami lub zniekształcony;
jesłi nie jest ładny prostokąt to coś nie tak... a samo mierzenie omomierzem wiele Ci nie powie, jdynie czy w ogóle coś jest na końcu kabli od cpw :) i czy kable nie poszły same (chyba się dotąd nie zdarzyło)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2006, 18:21   Silnik gaśnie- help

Czujnik sprawdzałem na zimnym jest 720 OM , zresztą wymieniłem go na nowy bo pół roku temu padł mi i wogóle nie mogłem wkręcić się na obroty wyższe .Także CPW raczej bym wykluczył.Nie wiem jak sprawdzić czujnik Halla , ale czemu wtedy to nie jest cykliczna usterka? A o miskę olejową pytam , bo czytałem kiedyś , że przeszkadza trochę obudowa skrzyni i trzeba nagimnastykować się z 3 wkrętami pod kątem .Dzięki wogóle za obszerny tekst :yawinkle:

[ Dodano: 28-05-2006, 18:24 ]
A może odległość czuknika CPW jest zła ( może przestawiłem ramkę przy montażu)Tylko czemu dopiero teraz by szwankował??
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2006, 21:29   

czujnik halla = zawierający hallotron, w zasadzie to hallotron = CPW w tym wypadku; mówymi ciągle o jedym czujniku... a może masz jakieś inne szwankujące...
wątpię jeśi faktycznie kupiłeś nowy pół roku temu by padł, chyba , że jakiś tani kupowałeś lub dziwny zamiennik czy z giełdy lub używkę... może coś mu też by zaszkodziło... ale to raczej niespotykane tak szybko... choć mi przez pierwsze 3 naprawy alternator padał co miesiąc, potem 2 tygodnie, potem 4 miesiące aż był całkiem OK już zrobiony... :D
może to nie CPW...
a co do miski - jest trochę ciasno może ale jak masz jakiś warsztatowy typowy spoko kluczyk nasadowy na dłuższej rurce (taki jak długi śrubokręt do szczelin ze śrubą) w ksztacie T to nie będziesz miał problemów...
a CPW... może coś z nim źle zrobiłeś? ale co...? raczej nie ma możliwości złego ustawienia/przesunięcia by szwankował... mechanicznie też się nie zużyje... hmmm....
a może coś innego jak nie jakiś czujnik? a elektronika jakaś sterująca? na LPG (jeśli masz) jest to samo jak na PB (ta usterka)? a przewody WN w jakim masz stanie? kopułkę/rozdzielacz zapłonu? cewka od zapłonu nie jest jakoś uszkodzona (uderzona czy może sama obudowa, zwoje...)? hmm... choć mówisz, że jak Ci zgaśnie to a się zaraz odpalić, nie że iskry brak? zy może to 'odpalenie' zaraz po zgaśnięciu to takie żyłowanie aż może zaskoczy a chodzi wtedy nierówno? czy zapali zaraz i idzie OK do czasu wrzucenia biegu?
może coś z zaslaniem w paliwo?...

więcej szczegółów...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29-05-2006, 16:00   Silnik gaśnie- help

Więc tak czujnik prędkości SEP-8 kupilem nówkę za 85 zł normalnie z gwarancją , przewody mam także nowe NGK 93 zł , 4 świece NGK 2 z przerwą 0,7 nówki bo na 0,8 szwankowal 1 garnek za odpaleniem z rańca , kopółkai palec oryginały MAGNETI-MORELI nówki .Więc co do sprzętu nie ma się co czepiać .Czujnik mierzyłem i na ciepłym silniku i na zimnym , a jak wtedy padł polałem go wodą co nie zmieniło objawów.Silnik zapala normalnie, jak zgaśnie - bez jakiś tam dziwnych historii z falowaniem i tak dalej obrotów ...
Więc od ikry można się w sumie chyba odczepić . Tylko jak wrzucam jedyneczkę , zmieniam na dwójkę zaczyna jakby dusić się silnik i nie ciągnie wcale do przodu - nie kumam o co biega.Ostygnie z 10 minut i jak gdyby nigdy nic.Można śmigać dalej .Ciekawe jest to , że nie robi tego systematycznie jak osiągnie temperaturę ponad 90 stopni . Tylko od czasu do czasu , a właściwie raz na miesiąc . W przyszłym tygodniu mam trochę wolnego , więc idę pogrzebać z miernikiem i popatrzę na czujnik temperatury i wężyki podciśnienia. Sam nie wiem w co uderzyć ale dopuki to nie padnie całkiem , będzie tak świrował.Czekam na dalsze propozycję bo troszeczkę już się irytuję Tipaczem :sciana:

[ Dodano: 29-05-2006, 16:02 ]
Czujnik piszą , że niby ma być ustawiony w pewnej odległości od koła zamachowego chyba 8 mm ??

[ Dodano: 12-06-2006, 22:17 ]
Po miesiącu to samo tylko dzisiaj temperaturka wiosenna podskoczyła i znów to samo .Kupiłem jeszcze jeden czujnik CPW.Nowy po rozgrzaniu miał 950 OM .Podejrzany- silnik gasł zapalał i tak w kółko.Podłączyłem nowy zobaczymy . Dam znać co i jak

[ Dodano: 14-06-2006, 17:40 ]
Po wymianie na nowy czujnik wału to samo zgasł silnik .Objaw jest teraz tylko taki , że jak ostygnie , teraz już nie mogę nawet jechać , a wcześniej jak ostygł to mogłem.Odpalam ładnie bez problemów , wsteczny OKI ,ale 1 przód i muł zero ciągnięcia.RATUNKU KOLEDZY

[ Dodano: 14-06-2006, 17:42 ]
A może coś ze sterowaniem wtrysku , jak się rozgrzeje to głupieje
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 17:55   

Superas czy rozwiązałeś problem ze swoim autkiem. Ciekaw jestem co u Ciebie padło bo sam mam teraz trochę podobny problem tyle że z silnikiem 2.0 8V
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-08-2006, 16:28   Silnik gaśnie- help

Sorki , że tak późno ale wyjechałem na delegacje aż na Ural do Rosji , dlatego taka zwłoka.Więc tak PANOWIE I PANIE nigdy bym na to nie wpadł otóż padnięte były świece na 1 i 3 garku .A nie mogłem na to wpaść bo zakupiłem nowy komplet i on także padł (nawiasem mówiąc kupiłem Boscha).No i także padły tylko na 1 i 4 garku.Więc nie mogłem dojść do usterki .Nawiasem mówiąc kiepskie robią teraz świece na 8 sztuk (2 komplety) 4 sztuki w śmietnik.Mam teraz Iskry bo stwierdziłem sam ,że mają najlepszą wytrzymałość temperaturową , ale skrucony okres do wymiany no i przedewszystkim cena mówi sama za siebie.Pozdrawiam jeszcze raz i sorki.
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-08-2006, 23:33   

Co do świec to, jakie padanie jedna za drugą nie jest normalne i często jest związane z za dużym prądem w przewodach zapłonowych. Często po jakimś okresie użytkowania samochodu i nie szczelnych przewodach zapłonowych koroduje/śniedzieje styk WN na cewce zapłonowej. Automatycznie styk cewki i kabel zapłonowy dostają dodatkowe źródło ciepła (wynikające ze zwiększonego oporu) i palą się świec a czasem przewody zapłonowe.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-08-2006, 22:55   Silnik gaśnie- help

No teraz to jestem w kropce.Ponownie padły świece ISKRY , a to mam chyba jakiś problem większy - to ninormalne , że padają jedna po drugiej po miesięcznej jeździe.Wymieniłem Cewkę i przewody na stare i dzisiaj znów to samo silnik gaśnie , ale mogę go odpalić .Pojadę z 2 metry i znów gaśnie.Jak od razu przełożę inny komplet świeczek (czyli zimne) silnik znów odzyskuje sprawność i znów śmiga.Nie wiem co jest grane.Pomocy koledzy.Już myślałem , że temat rozwiązany , a tu znów numer.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2006, 11:19   

Skoro padają świece to sprawdź napięcie instalacji elektrycznej,zwłaszcza przy wyższych obrotach.Może padł Ci regulator i napięcie wychodzące z cewki jest zbyt duże.Tyle mi przyszło do głowy. :roll:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-08-2006, 09:10   

A jak sprawdzasz czy padły świece? Może to wcale nie one są winne. Próbowałeś jeszcze raz wkręcać te niby padnięte (zimne)?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-08-2006, 18:55   Silnik gaśnie- help

Właśnie , jak zgaśnie to wkręcam z kufra inne świece ( zimne - rezystancja nie ma przecież tu wpływu )i śmigam dalej bez problemu.Może to tylko zbieżność i w tym czasie silnik się wychładza,nie wiem ale tak jest.Może koledzy to jakiś czujnik pada .Czujnik termiczny powyżej jakiejś temperatury ( chyba 95 stopni C )w silniku 160A1.046 poprostu odłącza zapłon i wsio( na tablicy pokazuje 90 i włącza sie wiatrak i wskazówka opada - niby wszystko dobrze).Mam przypuszczenie do czujnika głównie temperatury cieczy w kolektorze lub może powietrza przy wtrysku.Muszę poprostu pomierzyć .Jutro jadę do kumpla to podam rezultat poszukiwań.To jest silnik 1,4 ie więc chyba znajdę w końcu usterkę.A co wy myślicie o tym ?

[ Dodano: 22-08-2006, 18:58 ]
Świece tamte nie padły jeżdżą w Nissanie i bez problemu.Myślałem , tylko że padły,a problem tkwi gdzieś indziej
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-08-2006, 19:27   

No to może CPW.Tak jak każdy doradza,jak Ci zgaśnie to polej go zimną wodą i zobacz czy odpali.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-08-2006, 20:58   Silnik gaśnie- help

CPW wymieniony na nowy i to samo się zdarzyło.Ciekawe , że nie ma tego objawu cyklicznie.Dzisiaj wlaśnie byłem u 2 mechaników i rozkładają ręce mierzyli czujnik płynu wszystko ok 230 przy 90 stopniach 2320 przy zimnym.Nie mogą tylko znaleźć czujnika zasynego powietrza niby okrągły 2 styki , ale przy wtrusku nic takiego nie ma -nie wiecie gdzie w tej wersji silnika on się znajduję .Powoli tracę cierpliwość .Dzięki tak wogóle za zainteresowanie tematem.

[ Dodano: 23-08-2006, 20:59 ]
A sorki zapomiałem napisać sprawdzony na kompie jest wszystko niby OKI.W pamięciżadnych błędów.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-08-2006, 09:13   

superas napisał/a:
Nie mogą tylko znaleźć czujnika zasynego powietrza niby okrągły 2 styki , ale przy wtrusku nic takiego nie ma -nie wiecie gdzie w tej wersji silnika on się znajduję

Zobacz poniższy temat.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=3830
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-08-2006, 16:04   Silnik gaśnie- help

A jak wykonać pomiar rezystancji.Wtyczka jest brązowa i ma 4 styki.Czy na 2 skrajnych stykach dokonuje się pomiaru ?
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-08-2006, 19:24   

romano napisał/a:
A jak wykonać pomiar rezystancji.Wtyczka jest brązowa i ma 4 styki.Czy na 2 skrajnych stykach dokonuje się pomiaru ?

Prawdopodobnie tak, ale mozesz to łatwo sprawdzić.
Dwa styki są od czujnika a pozostałe dwa od wtryskiwacza a wtryskiwacz ma rezystancje ok. 3 Ohm, wystarczy zmierzyć na której parze styków jest 3 Ohm to pozastła para będzie od czujnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-08-2006, 19:29   Silnik gaśnie- help

A jaki w razie czego powinienem kupić czujnik temperatury zassysanego powietrza 1,4 ie Tipo 92 wersja silnika 160A1.046 znacie może oznaczenie bo jak popatrzyłem na stronkę :http://www.locosc.pl/czesci-samochodowe.php?kategoriaNazwaCzesci=6&nazwaCzesci=6C&czesc=6CT&marka=Fiat&model=Tipo%3BTempra. To można zgłupieć ile tego jest. On jest wkręcany czy na wcisk ?
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-08-2006, 19:57   

Ten czujnik jest na stałe w tej kopułce wtrysku.Trzeba wymienić właśnie tą czarną kopułke razem z tą brązową wtyczką.Ja to wymieniłem za FREE u znajomego,który handluje częściami.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-08-2006, 20:31   Silnik gaśnie- help

Czyli czujnik temperaturki , jest razem z wtryskiem rozumiem ? A ile to kosztuje normalnie w sklepie - bo ja nie mam takich kumpli ? :sciana:
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-08-2006, 23:28   

Nie jest to razem z wtryskiem.Czy można to kupić w sklepie to nie wiem.Jest to sama nakładka "kopułka" razem z tymi czterema kablami i tą brązową wtyczką.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-08-2006, 20:19   Silnik gaśnie- help

Dzięki bardzo ZIEKONY TBG - nie wiem czemu tylko taka ksywka - bo to chyba ja jestem bardziej zielony.Dzisiaj odwalił to samo - po prostu sobie zgasł w piątek na największym skrzyżowaniu w Bydgoszczy.Nerwy mnie opouszczają :sciana: .Zmierzyłem tylko skrajne piny na kostce , bo rzeczywiście wtrysk jest na środkowych 3 OM na zimnym, a 4,25 na 90C silniku.Wyszło mi , że czujnik powietrza ma na zimnym 2100 OM , a na rozgrzanym do 90 C - 830 OM. Nie wiem jak powinno być .Proszę wszystkich o pomoc posiadaczy właśnie takiego czujnika zintegrowanego na kopółce z wtryskiem.(Czemu nie osobno - nie wiem).Wiem tylko , że w Bydgoszczy w ASO krzyknęli za takie cudo nówkę 500 zł. Nieźlę - chyba sobie wskoczę pod pociąg - dla rozluźnienia .Help - panowie i panie !

[ Dodano: 25-08-2006, 20:23 ]
Napiszcie jak najprędzej bo jutro jadę na SZROT i może będą coś takiego mieli .Jaka powinna być rezstanja na skrajnych stykach ? PLEASE !!
  
 
 
Rodyzi 
witamy nowego


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 2
Skąd: Mazowsze
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2006, 19:47   

Drodzy Panowie, mam Tipo 1,4 z gaźnikiem, czyli bez całej tej opisanej przez Was elektroniki, a zdarza mi sie podobny problem - silnik czasem gaśnie bez wyraźnej przyczyny po osiągnięciu temperatury powyżej 90 st. C. Przyczyna jest zatem nie w elektronice, a w czym innym. Niestety jeszcze tego nie zlokalizowałem...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-10-2006, 20:35   

masz Tipo z gaźnikiem, ale Czujnik Położenia Wału możesz mieć do ster zapłonem (gdzie kiedy na co iskrę); ja mam gaźnik i mam digiplex2;
możesz mieć digiplex moduł, a czujnik wału z tyłu silnika, możesz też mieć bez digiplexu wersję a hallotron (czujnik halla, cpw) z boku, z -patrząc z przodu auta - lewej strony silnika, na rozrządzie; czujniki halla przed 'końcem' szwankują co jakiś czas ze zmianami np temperatury głównie;

chyba, że masz jakiś hmmm... termostat uszkodzony gdzieś, ale silnika żaden nie powinien dławić... chyba, że aż tak roz... pieprzony/rozstrojony gaźnik, że pewna zmiana mieszanki itp zachowania układu gdy sę nagrzeje wpływa na duszenie silnika, ale raczej nierealne, albo przy podgrzaniu coś się odkształca i przytyka? albo lewep powietrze się łatwiej dostaje?

ale gaśnięcie przy wzroście temp to czujnik halla w większości.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Rodyzi 
witamy nowego


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 2
Skąd: Mazowsze
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2006, 15:29   

W końcu wymieniłem moduł zapłonowy i przeszło :dance:
Nie mam cpw, to prosty silnik bez komputera.
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load