|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie wchodząca jedynka |
Autor |
Wiadomość |
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 16:21 Nie wchodząca jedynka
|
|
|
Witam.
Koledzy mam mały problem...
Szukałem już w szukajce i znalazłem info,ze wsteczny cięzko wchodzi.Ze niby ten typ tak ma.
Ale mam małe pytanie odnosnie jedynki.
Otóż w tym tygodniu mi się zaczyna zdarzać,że nie chce wejsc 1 z wstecznym się już pogodziłem.
Ale ostatnio stałem na swiatłach i szybko nie odjechałem.Musze wrzucić inny bieg i dopiero jedynke,to odjade.
Nie wiecie co się dzieje,wczesniej bylo cacy..może najwyższy czas wymienić olej w skrzyni...? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2008, 19:07
|
|
|
zlomek, raczej wodziki ( wybieraki) może maja juz luzy |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 19:23
|
|
|
Moze z którąś poducha jest cos nie tak? inne biegi wchodza tak jak kiedys wchodzily? luki21 Ci dobrze podpowiada, zacznij od wodzikow i sierżanta, obadaj, czy nie ma luzow, sprawdz, czy sierżant sie nie zastal.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2008, 20:36
|
|
|
luzy na wodzikach bardzo możliwe lub oberwana któraś poducha i silnik ze skrzynią krzywo ciut wisi.... poszukaj na forum postów o tym, dokładne opisy znajdziesz jak sprawdzić, wymienić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 20:58
|
|
|
Ok dzięki.
Szukałem już dużo na forum, np:o wymianie cięgieł DIY,ale nie mogę znalesc gdzie sa te wodziki.Manuale o wymianie sprzegła,itp...
Bardzo bym prosił o link/fotkę tych wodzików.
Przed chwilą na sucho sprawdzałem i jakoś 5 też nie chciała za pierwszym razem wskoczyć.
O wstecznym wogólę nie mówię.Bo tam to już wogóle loteria.
Powiem jeszcze ze dziś np miałem wcisniete sprzegło i chciałem zredukować do dwójki.
To taki odglos doszedł jakbym bez sprzegła to robił.I na wstecznym ostatnio czasem też mam podobny odgłos...
Może to sprzegło się kończy...?
http://forum.tempra.org/v...ght=skrzynia%22
Tu znalazłem rysunek,ale może ktoś zaznaczyc,gdzie przesmarować tego sierżanta,bo wodziki widze:) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:19
|
|
|
odgłos charatania zębatek; możliwe jak wodziki masz rozjechane i niedokładnie bieg wkładasz, ale niestetry najczęścioej charatanie przy wkładaniu 2-ki to początki końca syhnchronizatora.. poczytaj o chroboczącej 2-ce, były też posty.... synchronizator 2-ki, drugiego biegu.. to niestety typowe po przebiegu większym.. jeżdżenie na uszkodzonym syunchronizatorze z myślą, że na nowym oleju w krzynie będzie lepiej, jest krótkotrwałe i skutkuje wymianą potem dodatkowo innych elementów w skrzyni, nie tylko synchronizatora drugiego biegu.. nie żebym Cię straszy, ale jak Ci dwójka za często zaczenie chrobotać to myśl o tym |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:42
|
|
|
Ja mam nalatane dopiero 150tys km.
Tipo 1995rok i raczej nie kręcone.
Wiesz kolego ja to chce zrobić dla swiętego spokoju.
A nie,że mi kiedyś w nocy w polu stanie/albo co gorsza na skrzyżowaniu.
Czyli co radzisz..?nowa skrzynia...kapitalka...? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-11-2008, 22:22
|
|
|
zlomek, zrób takiego testa! na włączonym silniku przełączaj biegi tak jak zwykle. Różnymi kombinacjami, tak żeby chrobotało, ale oczywiście sprzęgło wciskaj. A potem na tych kombinacjach na których było najgorzej też zmieniaj, ale nie gwałtownie, tylko delikatnie ale stanowczo wymuszaj. Jezeli jedynka czy dwojka wejda ci po chwili (2-5 sekund), ale bez chrobotania to na 100% padaja synchronizatory |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kabel90
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: Kopytkowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2008, 08:28
|
|
|
Miałem tez taki przypadek ze wciskając wsteczny to mi chrobotalo. To okazalo się ze linkę sprzęgła musiałem podkręcić, więc odnośnie wstecznego może to sprawź. Póżniej zaczeły mi cięzko wchodzić biegi z 2 na 3 i z 4 na 5 i okzało się po kilkuset kilometrach ze jedeno z cięgien wyskoczylo ze swojego przegubu. A więc spr cięgna. |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2008, 08:36
|
|
|
Witam.
Byłem dziś u mechanika,popatrzył i stwierdził ze to sprzęgło.
Ze gumowo chodzi.
Dziś biegi chodziły jak w nóweczce,po za tym ze bieg mi nie chce wejsc zdarza mi się z raz na dzień.
Nie wiem już co robić...
Sprawdzałem przed chwilką te cięgna.
I obracają się na prawo i lewo,ale chyba tak powinny...?
Przesmarowałem te ciegna i biegi teraz chodza jak w masle,choc czasem wteczny nie wskoczy.
Niestety przed chwilą znowu to samo.
Nie wiem,czy to sprzegło,ciegna,czy może coś innego...
** Dodano: 06-11-2008, 17:05 **
Ciechu78 napisał/a: | zlomek, zrób takiego testa! na włączonym silniku przełączaj biegi tak jak zwykle. Różnymi kombinacjami, tak żeby chrobotało, ale oczywiście sprzęgło wciskaj. A potem na tych kombinacjach na których było najgorzej też zmieniaj, ale nie gwałtownie, tylko delikatnie ale stanowczo wymuszaj. Jezeli jedynka czy dwojka wejda ci po chwili (2-5 sekund), ale bez chrobotania to na 100% padaja synchronizatory |
Na właczonym silniku nic nie chrobocze.Tak jak mówiłeś trzymam nawet i 10sekund i bieg nie wejdzie.
Muszę wrzucić inny bieg i spowrotem wchodzi. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|