Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali
Autor Wiadomość
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-07-2011, 23:09   tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali

jak w temacie, ECU spawne, podpinałęm drugie, czujnik położenia wału wymieniony bo kulał troszkę, wszytskie czujniki sprawne jak i wiązka cała a samochód jak nie palił tak nie pali. Ciśnienie paliwa jest, iskra jest, kable po kolei i nie trybi. nie wiem co jeszcze i jak sprawdzić. proszę pilnie o pomoc
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2011, 23:55   

brynol69 napisał/a:
Ciśnienie paliwa jest
a właściwe jest ciśnienie?Czy tylko sprawdzałeś że jest.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2011, 07:16   Re: tipo 1.6 dohc mpi zalewa świece i nie pali

brynol69 napisał/a:
jak w temacie, ECU spawne, podpinałęm drugie, czujnik położenia wału wymieniony bo kulał troszkę, wszytskie czujniki sprawne jak i wiązka cała a samochód jak nie palił tak nie pali. Ciśnienie paliwa jest, iskra jest, kable po kolei i nie trybi. nie wiem co jeszcze i jak sprawdzić. proszę pilnie o pomoc

Pierwsze i podstawowe pytanie : masz silnik 1.6 DOHC mpi ? ( wielopunkt ) Jedyne znane mi auto z takim silnikiem to Lancia Delta gt . Ale to biały kruk , bo wyprodukowano ich kilkaset ! Na pewno takiego silnika nie było oryginalnie w Tipo - był tylko spi - jednopunkt .
A z innych podpowiedzi - wyjmij bagnet oleju i powąchaj , czy nie śmierdzi benzyną . Jeśli tak - jest wysoce prawdopodobne , że silnik stracił kompresję na więcej niż jednym cylindrze . - Bo gdyby tylko na jednym - jeszcze by odpalał . Jednoznaczną odpowiedź da ci próba olejowa .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2011, 13:00   

To jest najpewniej 1.6 mpi z delty hf T. Taki jak u mnie.

Rozrząd sprawdź. sprawdz halla na wałku.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-07-2011, 15:22   

Ponieważ Raku zdradził pochodzenie silnika zamieściłem temat w dziale "nasze auta" a wracająć dpo tematu właściwego ciśnienie jest prawidłowe, kompresji za bardzo nie ma ponieważ są nowe pierścienie, nawet na plaku nie pali co najwyżej kichnie. Jeszcze dziś postaram się sprawdzić czujnik halla i rozrząd
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2011, 16:57   

brynol69, powinieneś dodać do tematu że masz silnik po kompletnym remoncie :lalala: Nie pali od momentu złożenia na nowo? Tez bym się przyjrzał rozrządowi zwłaszcza że masz regulowane kółka na nim.
P.S: Pytanko skąd wiesz że wałki z 2.0 8V będą pasowały w tym silniku?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2011, 18:24   

Bo ja takie mam :D

** Dodano: 04-07-2011, 19:27 **
brynol69, sorry nie chciałem zdradzać czegokolwiek. Nie świadomie palnąłem, a nawet nie sądziłem, ze to tajemnica.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2011, 20:07   

Raku, no i po co się tak czaić :lalala: ? Bardzo fajnie się ogładą takie tematy jak ktoś buduje swoje własne cudo. Na pewno fajniej niż ktoś gruchnie o kurde przerobiłem pół auta i da raptem parę fotek i krótki opis. Tak to jest co poczytać na forum, może i się nauczyć czegoś, np. ze wałek z 2.0 8V ładnie podejdzie do 1.6 z HF ;p
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2011, 22:05   

Ja się z niczym nie czaiłem, nie uważnie czytałeś w takim razie. Wiele części z w rodzinie silników TC jest zamienne, bądź da się wsadzić i działać będzie. ;)

Udało się coś sprawdzić?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2011, 22:17   

OT: Raku, to może przypadkiem wiesz jakie wałeczki można wsadzić do 2.0 16V by było lepiej :lalala: sorry za OT
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2011, 09:10   

najostrzejsze fabrycznie były w starszym silniku 16v Tipo, tym 148KM.
Ale ty nie ugrasz tym dużo. Żeby było lepiej musisz doprężyć silnik i wsadzić ostre wałki tuningowe. Seria ostra vs ostry tuning jest nie do porównania :)

Możesz jeszcze pogadać z Rewar'em w Krk mają patenty na 'naostrzenie' seryjnych wałków.

Przenieś do swojego tematu te dywagacje o 16v.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2011, 14:29   

wieczorem będę wiedział co z rozrządem ponieważ ja się na tym kompletnie nie znam, a czujnika halla nie ma w tym silniku, jest tylko położenia wału, bo halla to chaba fazowy a one były dopiero w 16v? co do wałków to nie planuję ostrego tuningu, przynajmniej na razie. OT: Myślałem raczej żeby dzięki kółkom przenieść wicej momentu w dolną cześć wykresu tudzież mam nadzieję że jak nimi pokręce to wyrównają się obroty na czym bardziej mi zależy, ponieważ wątpie żeby nie falowały na tych wałkach
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2011, 15:50   


Jak wół na rodzielaczu tam gdzie kopułkę zasadzisz masz czujnik.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2011, 17:18   

to ładne jaja :] muszę zabrać auto od mechanika u którego go postawiłem żeby "odpalił" mi auto gdy już straciłem cierpliwość, bo jak zapytałem go czy sprawdził czujnik halla w aparacie to stwierdził że go tam nie ma i tylko z wału jest sterowany. a zajmują się tam, wyłącznie grupą fiata, a wydawało mi się można im ufać
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2011, 22:37   

walcz ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2011, 19:55   

czujnik sprawny :) rozrząd przestawiony :sciana: jutro go ogarne i okarze się co i jak :?

** Dodano: 08-07-2011, 17:25 **
pali :D tylko pasek troche zjeżdza, ma ktoś jakiś sposób na to? dwa razy go zakładałem i wysuwa się prawie na 0,5 mm :|
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load