Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
piasta do wymiany?
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-02-2013, 17:15   piasta do wymiany?

Przy hamowaniu trzęsie mi całym samochodem, pulsuje pedał i kierownica. Jako że mam nowe tarcze wykluczam je jako winowajce, przyjrzałem się piaście, i są na niej takie jakby płaty metalu które za nic nie chcą zejść szczotką drucianą na wiertarce, są widoczne i wyczuwalne pod paznokciem bardzo wyraźnie. Czy przez te wypukłości bije mi przy hamowaniu? Czy muszę wymienić piastę?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-02-2013, 17:45   

jezeli bicie wystepuje tylko przy hamowaniu to musisz zając sie hamulcami, czyli tarczami, moga byc krzywe lub krzywo założone i bedą takie efekty
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-02-2013, 18:07   

Tak, o to mi chodzi, na piaście są takie nierówności przez które tarcza siedzi krzywo na piaście, i przy hamowaniu jest bicie. Dobrze myśle?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2013, 19:36   

dario1550, piasta musi byc czysta.Zdejmij je czym predzej i wyczysc piaste.Szczotka druciana grubej warstwy rdzy czasem nie usunie.Uzyj skrobaka,papieru sciernego do momentu az bedzie widac powierzchnie metalu.Obawiam sie ze jesli tak zalozyles na brud i pojezdziles tarcze moga juz byc krzywo zuzyte.Wyczysc to czym predzej bo bedzie za pozno a wtedy czeka Cie tylko wymiana tarcz na nowe.Jesli nie da sie wyczyscic piasty bo tak korozja sie wzarla to pozostaje jej wymiana.Maksymalne boczne bicie tarczy moze byc do 0,05mm a w praktyce uzyskuje sie wartosci nizsze lub nawet 0.00mm.Czysta powierzchnia pod tarcza to bardzo wazna sprawa.Nie raz czyscilem rdze na piascie ok.0,5h ale to musi byc czyste.Inaczej wymiana tarcz i zakladanie ich na brud,rdze itp to wyrzucanie pieniedzy w bloto i marnowanie czasu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-02-2013, 19:43   

Jeżeli miałeś dobre tarczę do tego incydentu, to oddaj do tokarza również zaradzi.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-02-2013, 22:34   

Wydaje mi się że zostaje mi tylko wymiana piast. Bo są na nich takie grudy, których niczym nie idzie zeszlifować. To wygląda jakby kawałki metalu były wklejone w piastę i nie idzie nic z tym zrobić. Może tokarz by coś zaradził
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-02-2013, 22:43   

a szlifowac probowales tarczą lamelową
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2013, 11:44   

Weź szlifierkę i to zedrzyj zobaczysz jaki będzie efekt jak do bani to zmienisz piasty i tak miałeś to w planach a jak podejrzewasz do tego tarcze to oddaj do tokarza niech Ci je na tokarkę wrzuci i będziesz miał git ja tak zrobiłem i za 50 zł miałem tarcze jak nowe i nie biły
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-02-2013, 19:48   

Szlifowałem piasty i jest to samo, czyli bije nadal :/
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2013, 20:38   

dario1550,jesli chodzi o tylne piasty pasuja od Fiata CC/SC.Kupowalem nowa najtansza to kosztowala jakies 40 zl w motoryzacyjnym.Jest troche innej budowy ale pasuje bez przerobek(tylko do tipo bez ABS-u)Przejezdzilem na niej 50tys km i dalej byla dobra.Moze wiec poprostu wymien piasty na nowe.

Poza tym zdejmij kola i sprawdz ktora tarcza bije najmocniej i od niej zacznij.Wczesniej jednak przykrec tarcze na dwie sruby od kola podkladajac pod nie jakies dystanse(np.duze nakretki)tak by tarcza dobrze dolegala do piasty.Da sie tak sprawdzic nawet bez czyujnika zegarowego przystawiajac schocby srbokret i krecac piasta.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2013, 11:35   

Tylko problem w tym że tu bicie jest praktycznie nie zauważalne, próbowałem śrubokrętem przykładać i też nie zbyt było to czuć :/
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load