|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
piasta do wymiany? |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 17:15 piasta do wymiany?
|
|
|
Przy hamowaniu trzęsie mi całym samochodem, pulsuje pedał i kierownica. Jako że mam nowe tarcze wykluczam je jako winowajce, przyjrzałem się piaście, i są na niej takie jakby płaty metalu które za nic nie chcą zejść szczotką drucianą na wiertarce, są widoczne i wyczuwalne pod paznokciem bardzo wyraźnie. Czy przez te wypukłości bije mi przy hamowaniu? Czy muszę wymienić piastę? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 17:45
|
|
|
jezeli bicie wystepuje tylko przy hamowaniu to musisz zając sie hamulcami, czyli tarczami, moga byc krzywe lub krzywo założone i bedą takie efekty |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:07
|
|
|
Tak, o to mi chodzi, na piaście są takie nierówności przez które tarcza siedzi krzywo na piaście, i przy hamowaniu jest bicie. Dobrze myśle? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2013, 19:36
|
|
|
dario1550, piasta musi byc czysta.Zdejmij je czym predzej i wyczysc piaste.Szczotka druciana grubej warstwy rdzy czasem nie usunie.Uzyj skrobaka,papieru sciernego do momentu az bedzie widac powierzchnie metalu.Obawiam sie ze jesli tak zalozyles na brud i pojezdziles tarcze moga juz byc krzywo zuzyte.Wyczysc to czym predzej bo bedzie za pozno a wtedy czeka Cie tylko wymiana tarcz na nowe.Jesli nie da sie wyczyscic piasty bo tak korozja sie wzarla to pozostaje jej wymiana.Maksymalne boczne bicie tarczy moze byc do 0,05mm a w praktyce uzyskuje sie wartosci nizsze lub nawet 0.00mm.Czysta powierzchnia pod tarcza to bardzo wazna sprawa.Nie raz czyscilem rdze na piascie ok.0,5h ale to musi byc czyste.Inaczej wymiana tarcz i zakladanie ich na brud,rdze itp to wyrzucanie pieniedzy w bloto i marnowanie czasu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 19:43
|
|
|
Jeżeli miałeś dobre tarczę do tego incydentu, to oddaj do tokarza również zaradzi. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:34
|
|
|
Wydaje mi się że zostaje mi tylko wymiana piast. Bo są na nich takie grudy, których niczym nie idzie zeszlifować. To wygląda jakby kawałki metalu były wklejone w piastę i nie idzie nic z tym zrobić. Może tokarz by coś zaradził |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:43
|
|
|
a szlifowac probowales tarczą lamelową |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 11:44
|
|
|
Weź szlifierkę i to zedrzyj zobaczysz jaki będzie efekt jak do bani to zmienisz piasty i tak miałeś to w planach a jak podejrzewasz do tego tarcze to oddaj do tokarza niech Ci je na tokarkę wrzuci i będziesz miał git ja tak zrobiłem i za 50 zł miałem tarcze jak nowe i nie biły |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 19:48
|
|
|
Szlifowałem piasty i jest to samo, czyli bije nadal :/ |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:38
|
|
|
dario1550,jesli chodzi o tylne piasty pasuja od Fiata CC/SC.Kupowalem nowa najtansza to kosztowala jakies 40 zl w motoryzacyjnym.Jest troche innej budowy ale pasuje bez przerobek(tylko do tipo bez ABS-u)Przejezdzilem na niej 50tys km i dalej byla dobra.Moze wiec poprostu wymien piasty na nowe.
Poza tym zdejmij kola i sprawdz ktora tarcza bije najmocniej i od niej zacznij.Wczesniej jednak przykrec tarcze na dwie sruby od kola podkladajac pod nie jakies dystanse(np.duze nakretki)tak by tarcza dobrze dolegala do piasty.Da sie tak sprawdzic nawet bez czyujnika zegarowego przystawiajac schocby srbokret i krecac piasta. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-02-2013, 11:35
|
|
|
Tylko problem w tym że tu bicie jest praktycznie nie zauważalne, próbowałem śrubokrętem przykładać i też nie zbyt było to czuć :/ |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|