Alarm + centralny |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-08-2007, 00:40 Alarm + centralny
|
|
|
Założyłem sobie właśnie centralkę i alarm... w sumie nie do końca jeszcze założyłem mianowicie zostały mi do podłączenia:
- czujniki otwierania drzwi (chciałbym podłączyć pod check control)
- czujnik pod klapę
- odcięcie zapłonu (mam LPG)
i właśnie problem z w/w czynnościami - gdzie podłączyć kable... W instrukcji od alarmu (dostałem jak zamontować w Tipo) wymienione są kolory kabli, pod które trzeba się podpiąć, tyle że nie mogę ich znaleźć i dodatkowo wyczytałem, że wszystko trzeba dać przez jakieś diody prostownicze... Jestem amatorem jeżeli chodzi o elektronikę (w miarę szybko kumam i to mnie ratuje) i nie za bardzo wiem o co chodzi
No i jeszcze jeden problem - podłączyłem centralkę do alarmu i... wciskam przycisk uzbrojenia - zamyka auto i włącza alarm, klikam na rozbrojenie wyłącza alarm, ale auta nie otwiera... próbowałem już różnych kombinacji, ale po 23.30 się poddałem
Może ktoś ma jakieś pomysły co do rozwiązania w/w problemów? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-08-2007, 06:41
|
|
|
Ja moge Ci tylko powiedzieć po co dodaje się diody - po to ze zapobiegają przepływowi prądu w obu kierunkach. Moze ich brak jest bezpośrednią przyczyną świrowania układu ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-08-2007, 08:38
|
|
|
Jeżeli chcesz podłaczyć się pod czujniki z drzwi od el. check'u to musisz kabel, który idzie od alarmu (czujnik krańcowy)rozwidlić na 5 cześci i na każdym końcu umieścic diode prostownicza, bo w przeciwnym razie po otworzeniu jakichś drzwi lub klapy zapalą się na el. checku wszystkie kontrolki razem. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-08-2007, 09:19
|
|
|
a te diody prostownicze to droga sprawa? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-08-2007, 12:49
|
|
|
jakieś 30-50 gr szt. zależy od sklepu bo hurtowo kosztują jakieś 3gr tylko wiadomo sklep musi coś z tego miec... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-08-2007, 19:30
|
|
|
A czy dobrze podpiołeś się do centralnego zamka ??
Sprawdź przy drzwiach kierowcy kable jakie z nich wychodzą, biały przewód odpowiada za otwieranie centralnego, a niebieski za jego zamykanie. Znajdziesz te przewody również w skrzynce bezpiecznikowej, jest to białe cztero polowe złącze.
Pozdrawiam |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-08-2007, 20:45
|
|
|
rafal22bb napisał/a: | A czy dobrze podpiołeś się do centralnego zamka ??
Sprawdź przy drzwiach kierowcy kable jakie z nich wychodzą, biały przewód odpowiada za otwieranie centralnego, a niebieski za jego zamykanie. Znajdziesz te przewody również w skrzynce bezpiecznikowej, jest to białe cztero polowe złącze.
Pozdrawiam |
mam centralkę założoną z zestawu razem z alarmem - podłączyłem tak jak było w instrukcji napisane - biały do brązu a biało-czarny do białego... rezultat taki jak napisałem załączam alarm drzwi zamyka, wyłączam, drzwi nadal zostają zamknięte Zostało mi praktycznie tylko to do zrobienia no i odcięcie zapłonu...
Wiecie gdzie się podpiąć z odcięciem - najlepiej żeby odcinało i LPG i PB? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-08-2007, 22:40
|
|
|
Sprawdź który kabelek w twojej centralce odpowiada za zamykania a który za otwieranie i pdepinij do tych kabli które napisałem, na pewno będzie działało |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-08-2007, 22:50
|
|
|
no właśnie z alarmu wychodzi 6 - biały i biało/czarny (są od otwierania / zamykania) 2 są obcięte i 2 są zmostkowane i podłączone pod mase (centralke mam do podłaczenia minusowego), z centralki wychodzą 2 - biały i brązowy... Podłączyłem wszystko według schematu, który dostałem wraz z centralka i alarmem i tak jak wcześniej pisałem padaka :/ Chyba że może coś nie tak napisali w instrukcji i podłączyłem nie te kable...
Do otwierania z alarmu dałem biały z bezpiecznikiem bodajże 10A albo 15A.
Alarm jest firmy STIG - może ktoś miał z tym do czynienia? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-08-2007, 08:15
|
|
|
Co do odcięcia zapłonu najprościej, mozesz dać przekaźnik na cewkę lub na zasilanie centralki benzyna/gaz |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2007, 12:13
|
|
|
A więc podłącz to w ten sposób biały kabelek z centralki podłącz z białym kable przy drzwiach kierowcy, a biało-czarny (z centralki) z niebieskim. Kabelki biały i niebieski są tej samej grubości i o ile dobrze pamiętam są nieco grubsze od pozostałych. Wtedy powinno działać.
Możesz zrobić blokadę rozrusznika jest to czerwony przewód w 3 polowym złączu włącznika zapłonu daj na niego przekaźnik sterowany przez centralkę |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-08-2007, 19:20
|
|
|
Cytat: | Możesz zrobić blokadę rozrusznika jest to czerwony przewód w 3 polowym złączu włącznika zapłonu daj na niego przekaźnik sterowany przez centralkę |
no to już wiem pod który nie pomyślałem o tym dzięki
** Dodano: 07-08-2007, 21:45 **
a jeszcze jedno... do podłączenia CHECK CONTROL'a z cenralki alarmu wychodzą 2 kable, w instrukcji napisane jest, że podłączamy tylko jeden z kabli - moje pytanie... który?
** Dodano: 07-08-2007, 21:51 **
a i czy tą diodę prostowniczą obojętnie w jakim kierunku przylutuje w układ?
** Dodano: 07-08-2007, 23:53 **
i w sumie jeszcze pytanie - gdzie najlepiej umieścić czujnik uderzeniowy? Przymocowałem go do słupka z przodu, dałem na maksa czułość i wydaje mi się, że słabo wyczuwa bodźce |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-08-2007, 06:38
|
|
|
Cytat: |
** Dodano: 07-08-2007, 21:45 **
a jeszcze jedno... do podłączenia CHECK CONTROL'a z cenralki alarmu wychodzą 2 kable, w instrukcji napisane jest, że podłączamy tylko jeden z kabli - moje pytanie... który? |
Zajrzyj do schematu który jest podłączony jeżeli nie masz schematu, a w instrukcji nie jest określone który to chyba obojętne który podłączysz
Cytat: | ** Dodano: 07-08-2007, 21:51 **
a i czy tą diodę prostowniczą obojętnie w jakim kierunku przylutuje w układ? |
Zrobiłem Ci taki prosty rysunek jak ją trzeba podłączyć, jest tutaj
Cytat: | ** Dodano: 07-08-2007, 23:53 **
i w sumie jeszcze pytanie - gdzie najlepiej umieścić czujnik uderzeniowy? Przymocowałem go do słupka z przodu, dałem na maksa czułość i wydaje mi się, że słabo wyczuwa bodźce |
hmm tutaj metodą prób i błędów |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:08
|
|
|
Witam, nie będę zakładał nowego tematu tylko się podepnę, ponieważ również mam pewien problem z instalacja alarmu STIG
1. Pierwszy z nich to po podpięcie fabrycznego CZ, tak żeby otwierał się z pilota, (podlanczałem wg Schematu nr 1, 2 i 4) do niebieskiego i białego przewodu znajdującego się po lewej stronie skrzynki bezpieczników.
2. Od centralki alarmu idzie biały przewód który należy podłączyć do przewodu w którym pojawi się +12V po włączeniu zapłonu, również przy układzie rozcinającym zapłon (przekaźnik), jest taki przewód który należy podłączyć do przewodu w którym pojawi się +12V po włączeniu zapłonu, ale gdy je oba podłączam razem do tego przewodu to alarm wariuje, i nie da się go ani uzbroić ani rozbroić, natomiast gdy zostaje podłączony tylko ten przewód od rozcięcia zapłonu to prawie wszystko działa, można zgasić z pilota samochód, ale nie działa taki mały przycisk który trzeba przycisnąć w 15 sec po rozbrojeniu alarmu.
|
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 18-10-2007, 19:53
|
|
|
Matizz napisał/a: | do niebieskiego i białego przewodu znajdującego się po lewej stronie skrzynki bezpieczników. |
Zwróć uwage pod które kable podpinasz bo są dwie pary w tych kolorach! dokładnie teraz nie pamietam która to kostka, ale przyznam sie że zakładałem go 3 dni! u mnie po podłączeniu centralki alarmu odciął sterowanie ręczne i z kluczyka centralnym. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-10-2007, 20:18
|
|
|
tipacz96vc, a jak podłączyłeś te białe przewody od odcięcia zapłonu?? oba wspólnie do tego pomarańczowego??
** Dodano: 18-10-2007, 21:18 **
Kurde byłem jeszcze raz zobaczyć i drugiej pary (biały niebieski) niewiedze tam
Rys przedstawia skrzynkę bezpieczników od przodu zaznaczyłem na dole przewody które rzecz jasna są z tyłu i do których podłączałem sterownie do CZ.
Jeśli ktoś z was może napisać gdzie szukać tych właściwych to byłbym bardzo wdzięczny.
POZDRO |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 21:07
|
|
|
OT
tipacz96vc, osobista prośba - zapoznaj się z tym postem... KLIK |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-10-2007, 19:29
|
|
|
konikks, także osobista prośba - czytaj uważnie posty a zwłaszcza to co pisze w nawiasie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|