|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
"Samowłączające" się światła pozycyjne |
Autor |
Wiadomość |
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2012, 14:58 "Samowłączające" się światła pozycyjne
|
|
|
Witam wszystkich, postanowiłem podzielić się problemem w nowym temacie, ponieważ nie bardzo znalazłem odpowiedź w już istniejących.
Mój problem polega na tym, że światła pozycyjne, wraz z podświetleniem deski, samoistnie uruchamiają się w momencie kiedy wyłączam silnik i gaszę na manetce światła. Dokładniej - dzieję się tak parę minut po tych czynnościach, gdy kluczyk od stacyjki leży już w mojej kieszeni. Próbowałem odkryć, co jest przyczyną tego, czy może radio, czy jak otwieram drzwi kierowcy, to idzie zwarcie na instalację, jednak nic z tych rzeczy. Nie miałem czasu w tygodniu zagłębiać tajniki tej czynności.
Jedynym sposobem który do tej pory działał, było ponowne włożenie kluczyka do stacyjki i przekręcenie go do pozycji "pracy", następnie ponowne uruchomienie i wyłączenie świateł za pomocą manetki (nie raz "łapało" dopiero za 2-3 razem).
Ten sposób działał... Aż do dziś. W nocy ok. 2, przypadkiem zauważyłem wyglądając oknem, że zaś mam włączone światła. Wyszedłem, wyłączyłem za pomocą wyżej opisanej "sekwencji". Niestety drugi raz włączyły się one (prawdopodobnie) ok. 5-6 rano... :/ Tak, mogłem wypiąć klemę i zdiagnozować w dzień przyczynę na spokojnie, jednak o 2 w nocy w półśnie nie olśniło mnie...
Moje pytanie - czy ktoś się spotkał z takim problemem, i gdzie może najszybciej leżeć jego przyczyna? Nowy akumulator, rozładowany, leży w domu i czeka na prostownik od sąsiada :/ Ech...
Pozdrawiam. |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2012, 15:07
|
|
|
Trudno mi powiedzieć, podczas jazdy elektronika zachowuje się normalnie. Zachowywała... Póki akumulator żył
Wszystkie te światłowe wybryki dzieją się podczas nieobecności kluczyka w stacyjce...
Dziś zdenerwowany do granic możliwości ową niespodzianką akumulatora, poodpinałem po kolei przekaźniki na tablicy bezpieczników, popatrzyłem po stykach i powpinałem mocno z powrotem. Nie wiem czy któryś bezpiecznik może kończy swój żywot i daje światłami "do zrozumienia"... |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-08-2012, 15:27
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | StaszEeK, Może zwarcie w stacyjce |
Tez bym stawial na stacyjke a nie manetke swiatel.Bez kluczyka w stacyjce manetka przeciez swiatel sie wlaczyc nie da a stacyjka i owszem wciskajac przycisk i cofajac kluczyk.Do stacyjki dochodza przewody od pozycji,staly prad tez jest wiec to mozliwe ze cos sie zwiera samo.Pozycje w T/T masz bez przekaznikow wiec temat skrzynki,bezpiecznikow i przekaznikow raczej odpusc.Zajrzyj lepiej do kostki stacyjki |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:01
|
|
|
StaszEeK, rozbierz obudowę kiery i dostań się do przewodów stacyjki zobacz połączenia, czy nie są kable okopcone itp bo to według mnie na 99% stacyjka.
A jeśli masz możłiwośc to weż odepnij stacyjke na noc i zobacz czy się będzie działo to samo Ale wpierw obadaj to co wcześniej pisałem |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:15
|
|
|
Ok, rzucę tam okiem pod obudowę jak to wygląda.
Kostka stacyjki rozumiem jest przy stacyjce po prostu, czy gdzieś indziej? Proszę o wyrozumiałość - jestem trochę laikiem w tym temacie, więc wolę zapytać szczegółowo.
Zanim zrobię testy, pierwsze co to muszę to jechać po prostownik do sklepu. Aku na nockę pod prostownik, a jutro zabawa przy kablach, dam znać o postępach.
Ten pojazd jest na swój sposób oryginalny - nie ma wielkich awarii, ale jak padnie "pierdoła", to i tak unieruchomi całość ^^ |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:20
|
|
|
StaszEeK, Chłopie nie zostawiaj akumulatora podpiętego póki nie zrobisz z tym. Jeśli masz zwarcie to muszę byc gorzej.
Przyglądnij się kablom idącym od stacyjki na całej długości, ich mocowanie itp |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:26
|
|
|
KrzychuB - wpadłem na ten pomysł po fakcie, jak sąsiadka o 7 rano napisała mi sms-a, że światła mi się w aucie świecą , sms-a odczytałem o 11, jak wstałem . Po 2 w nocy nie myślałem nawet żeby maskę otwierać. No trudno się mówi... Mam nauczkę. |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2012, 19:10
|
|
|
Może to dziwnie zabrzmi ale zajrzyj za schowek pasażera, powinieneś znaleźć tam dwa przekaźniki. Wyjmij jeden, potem drugi i patrz co się dzieje. Miałem to podobne problemy w 1.8 jak wsadziłem tam przekaźniki( bo były puste gniazda), mało tego. Silnik pracował po wyjęciu kluczyka do czasu aż nie zgasiłem świateł na manetce :] |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-08-2012, 12:17
|
|
|
Rozebrałem dziś z rana obudowę i zacząłem sprawdzać po kablach co gdzie i jak, poprawiać wtyczki i dopięcia. Niestety moje działania nie przyniosły żadnego efektu, więc złożyłem wizytę elektrykowi.
Jak zaczął badać stacyjkę, od razu zwrócił uwagę, że w fiatach, na stacyjce jest przycisk, dzięki któremu można bez użycia manetki włączyć pozycyjne podczas przekręcenia kluczyka (nie wiedziałem o takim wynalazku, mimo że posiadam go jakiś rok czasu ). Niestety gdy przejdzie się kluczykiem z powrotem w pozycje STOP, światła te nie wyłączają się już (a powinny ). Elektryk jednoznacznie stwierdził, że problem leży w kostce od stacyjki.
Niestety, z tego co mi powiedział, wynika, że samej kostki wymienić się tam nie da, tylko całą stacyjkę... Chciałbym wiedzieć czy to prawda. |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-08-2012, 12:53
|
|
|
da się, ale to straszne rzeźbienie w gó**ie, bo obudowa stacyjki jest klejona, nitowana i dużo łatwiej jest jednak wymienić całość razem z kawałkiem kolumny kierownicy. Jak coś, to kolega BDM chyba miał na zbyciu kompletną.
** Dodano: 18-08-2012, 14:00 **
Chyba że nie, czekaj, zdejmij te plasticzki pod kierownicą i zerknij na takie coś:
http://adamexczesci.com/p...A-STACYJKI.html
To będzie po przeciwnej stronie kolumny niż stacyjka, czyli pod manetką świateł.
To jest ta kostka razem z przełącznikiem, kup i pojedź do elektryka pokazując mu palcem co przeoczył. Jestem ciekaw jego reakcji XD |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-08-2012, 14:16
|
|
|
Cytat: | FIAT TEMPRA 1.6 94R |
Nie ma różnicy w konstrukcji ani układzie scalonym? Bo kostka od Tempry 1.6, a ja w posiadaniu mam Tipo 1.4.
[EDIT]
W sumie porównałem zdjęcia stacyjki od Tipo z tą całą kostką, i tą przedstawioną przez Ciebie, są identyczne. Problemu więc nie powinno być, dzięki Jelcyn za namiar. |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-08-2012, 15:15
|
|
|
StaszEeK, gwarantuję, że nie będzie problemu, zdecydowana większość części mechanicznych i elektrycznych jest zamienna między tipo i tempra 1,4/1,6.
Ps.: ja Ci pokazałem czego masz szukać, jak się boisz czy będzie pasowało, to poszukaj samodzielnie od tipo 1.4 albo popytaj na forum, czy ktoś nie ma takiego ustrojstwa po rozbiórce samochodu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-08-2012, 16:38
|
|
|
A ile kosztuje stacyjka ze mamy taka rozkminę? przeciez chyba nie bdxziesz co chwila spał na szpilkach z wewnetrzym zapytaniem, czy przypadkiem rano nie bedziesz pchal auta? ile by nie posztowala - wymieniaj i jezdzij pewnie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
StaszEeK
Wiek: 35 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2012, 18:41
|
|
|
Spokojnie panowie, zamówiłem kostkę i pobawię się przy wymianie. Czekam na kuriera z dostawą
Ps. Stacyjka nie jest droga, ale myślę że sama kostka styknie Dla mnie te parę złotych to zawsze jakaś oszczędność |
_________________ Był - Cinquecento 700
Był - FSM 126p 89'
Był - Fiat Tipo 1.4 LPG
Jest - Polonez ATU Plus 1.6 GLi + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|