Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kalibracja obrotomierza- prosze o pomoc:D
Autor Wiadomość
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-04-2007, 16:58   Kalibracja obrotomierza- prosze o pomoc:D

Jako że problem dotyczy, skalibrowania obrotomierza, to temat ten napiszę właśnie tu.
Ale do rzeczy, ostatnio wymieniałem licznik na taki z obrokiem i chciałem cofnąć mu przebieg na taki jaki mam faktycznie, więc go rozebrałem, myśląc że uda się to jakoś zrobić po jego rozebraniu, ale niestety sztuka ta nieudała mi chodź w ręku już miałem sam bębenek od przebiegu całkowitego, i w sumie postanowiłem zamienić cały mechanizm prędkościomierza z starego licznika. Oczywiście rozbierając cały licznik bez chwili zastanowienia powyciągałem wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza, PO złożeniu wszystkiego w całość i po podłączeniu licznika, pierwszy „bug” to wskazówka od obrotomierza powędrowała na 2 tys. Trochę ja poprawiłem , ale wydaje mi się że nadal wskazuje nieprawidłowo, zanim jeszcze zacząłem się bawić w te przekładki to obrotomierz przy 100km\h na LPG*( nie wiem czy jest jakąś różnica w obrotach jadąc na PB) wskazywał równo 3tyś obr\min.

Stad tez moje pytanie, jakie powinny, jaki macie obroty, na jakich biegach, przy jakiej prędkości. Na LPG, a jeśli jest różnica w jeździe na PB to również, prosił bym o wasze wskazania. Nie mam możliwości skalibrowania, na wolnych obrotach, bo z nimi mam również problemy, co opisałem w temacie : http://forum.tempra.org/t...roty-vt7391.htm

PS. Chodzi tu o standardowy silnik 1.4 i,e

Pozdrawiam.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2007, 04:59   

witam ja mam tipka 1.8 GT i ja mam przy 3000 obr ok 105 km/h ale nie wiem jak jest w 1.4 pozdrawiam
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-04-2007, 07:38   

Matizz, Być moze jesteś posiadaczem obrotka od 1.6 lub więcej,więc automatycznie bedzie troszkę inaczej wskazywał.Po zdemontowaniu tarczy na mechaniźmie pod wskazówką jest potencjometr słuzący do kalibracji obrotka.
Co do ustawienia cóż najprostrzym wyjściem było by jak byś wiedział jakie masz obroty na biegu jałowym.Ustawiasz wskazówkę na 500 obr i włączasz silnik, potem ustawiasz wskazówkę na to co masz(powinno być ok 850-900 obrotów dodajesz gazu i....tu jest kłopot bo albo ustawiasz na oko albo jedziesz do diagnosty i tam podłączasz sie pod obrotek i potencjometrem regulujesz ustawienie .
Pomocne moze być ustawienie gazu jeżeli masz automatyczne przełączanie na gaz ma to miejsce przy najczęściej 2000 obr.sprawdź ile wskazuje Twój w chwili przełączenia na gaz.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-04-2007, 10:35   

Nie ma znaczenia czy jest to 1.6 czy 1.4.Obrotek po prostu odczytuje impulsy i tyle,a poza tym oba silniki są jedno cewkowe.
U mnie przy 3000rpm jest jakieś 105 km/h.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2007, 10:57   

W ogóle to da się go jakoś skalibrować? Wątpie.
Jeżeli pamiętasz na jakich wolnych obrotach pracował, to tak ustaw. Odpal silnik z podłączonymi zegarami i wsadź wskazówkę np. na 800obr.

Co za różnica czy przy 3000 jest 105. Sugerujecie żeby poskładał,pojeździł,poobserwował i metodą prób i błędów ustawiał? Czy jak?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load