Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
EKONOMIZER-co i jak???
Autor Wiadomość
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-03-2007, 11:27   EKONOMIZER-co i jak???

Dziś dostałem licznik z obrokiem, i mam w związku z tym pytanko, a właściwie to dotyczy ono ekonomizera:
1) pierwsza kwestia dotyczy gdzie szukać pod maska miejsca umieszczenia trójnika dla wężyka z podciśnieniem


2) druga to jakiej średnicy ma być ten wężyk, czy trójnik jaki tam ma być to wystarczy taki jak do spryskiwaczy czy może większy.

Oraz na co warto jeszcze zwrócić uwagę podczas uruchamiania tego „bajeru”
Z góry dzięki za pomoc.
POZDRO.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2007, 11:56   

Trójnik jest seryjnie na przewodzie idącym na serwo, mniej więcej w 1/3 odległości od niego, reszta osprzętu dla ekonomizera jest z prawej strony za akumulatorem z tyłu na nadkolu, co do trójnika to fiat zakłada taki który ma odejście do ekonomizera na wężyk okolo 5-6mm średnicy.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2007, 12:06   

Hej.
Trójnik do ekonomizera podepnij sobie na wężyku kolo digiplexa przed tą beczuszką filtrem, lub nieco niżej tam gdzie sie łączy z innym przewodem (różnicy w działaniu nie będzie widać).

Co do kwestii, wężyka to ważne aby był w miarę twardy. I odporny na działanie oleju. Co do grubości to kwestia tego jaki trójnik dobierzesz, nic więcej (grubość/średnica możesz ją wsiąść na wzór wężyków przy digiplexie).

A w miarę ważna i jedyna uwaga to taka, żeby wszystko było szczelne :) I taka ciekawostka, wskazania Ekonomizera możesz ewentualnie regulować, śrubką która znajduje się po środku króćca od ekonomizera :)

PS. Bardzo schludnie i czyściutko masz pod maska :) :food:

Na rysunku zaznaczyłem ci jak mam u siebie :)
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-04-2007, 21:33   

Dziś nareszcie udało mi się kupić trójniczek do ekonomizera, podłaczyłem go i wszystko działa super, ale mam jedno pytanko:
Na wolnych obrotach u mnie jest tak troszkę przed polową, nie wiem czy to dobrze, piszcie jak jest u was. Z góry dzięki za odp.
POZDRO
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2007, 07:27   

Ja mam tak samo. Ewentualnie możesz sprawdzić inne przewody podciśnień czy sa szczelne.
Ale moim zdaniem ok.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load