|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] [LPG]TIPO: Zerwany pasek klinowy podejście anielki |
Autor |
Wiadomość |
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 12:45 [Benzyna] [LPG]TIPO: Zerwany pasek klinowy podejście anielki
|
|
|
Problem podobny do tego, który wydarzył się kilka dni temu tompikowi (opisanego > W TYM < temacie).
Pasek klinowy strzelił, po jakimś kilometrze - dwóch problem dał się zauważyć - temperatura oszalała (pompa wody rzecz jasna nie działała), więc parking i grzebanie z pomocą forumowego assistance.
Mój strzał to brak ładowania - świece przez dwa kilometry zabiły > akumulator <. Z większym lub mniejszymi problemami aku naładowany i zamontowany sprawił mi wiele radości "rozświecając" deskę jak choinka, niestety rozrusznik kręci, ale silnik nie startuje.
dane auta- tipo 1,4 1991
- benzyna/lpg
- pasek rozrządu wymieniony 5000km temu
- olej wymieniany 5000km temu
obserwacje i działania przy pracy/grzebaniu pod maską- klinowy jest bardzo napięty
- olej jest dolany zaraz przed odpalaniem, być może delikatnie więcej niż potrzeba
- silnik kręci na rozruszniku (zaobserwowane przez korek oleju)
- już przed dolaniem oleju silnik się "pocił"
- woda dolana od razu po przestygnięciu silnika - jeszcze przed założeniem nowego paska klinowego
- styki przeczyszczone(alternator, rozrusznik i co się jeszcze nawinęło)
niepewność- przed przyjazdem pomocy w postaci dragon89 niczym na kreskówce rozbłysła mi nad głową żaróweczka, efektem czego podjęta została próba zaciągnięcia pończochy zamiast klinu by podjechać do warsztatu. nie podziałało, dodatkowo pończocha zaginęła gdzieś "w akcji" nie udało się odnaleźć jej ani na drosze, ani pod autem, ani w widocznych zakamarkach silnika.
Pomysły- ojciec szepcze mi co chwilę, że skoro silnik się kręci, to możliwe, że
- auto się zalało przez nadmiar oleju
- poszły świece
- przeszukując forum pod kontem awarii coraz bardziej obawiam się scenariusza, który napisał tipcio tompika - głównie ze względu na zaginioną pończochę
nie mam narzędzi, by zdjąć pokrywę paska rozrządu lub odkręcić świece. na koncie nie mam rezerwy na dodatkowe wydatki na auto począwszy od holu, przez płukanie silnika i ponowną wymianę oleju, wymianę świec i na remoncie rozrządu kończąc.
potrzebuję pomocy z tym wszystkim, bo tipo mi się podoba, ale nie było czasu się przyzwyczaić i coraz realniej patrzę na opcję sprzedania go na części.
wszelkie zdjęcia, nagrania pracy silnika, etc itd mogę wykonać i zamieścić, jeśli są potrzebne.
auto stoi pod blokiem na ratajach i przyjmie każdą pomoc, która zostanie mu zaoferowana i na którą będzie nasz rodzinny budżet stać. |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-08-2010, 13:08
|
|
|
Rozrząd na pewno nie zerwany skoro kręci całym silnikiem. Być może przeskoczył ale to musisz odkręcić obudowę rozrządu i posprawdzać.
Rozumiem, że ani na lpg ani na pb nie odpala. Próbowałeś na pych ?
Zobacz czy masz iskrę na świecach i czy działa centralka od przełączania lpg/pb |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 13:44
|
|
|
- centralka działa
- odpalane na obu paliwach
- nie tylko na pych, ale i na holu przy 30km/h nie odpala z tą różnicą, że
- z pedałem wciśniętym w podłogę na holu silnik trzymał jakieś 2500 obrotów do momentu
- z kluczyka digital wskazuje jedną kreskę tak długo jak długo mam odwagę męczyć rozrusznik[list=a]
- naciśnięcia sprzęgła
- delikatnego choć oderwania pedału gazu od podłogi
- jeśli rozrząd wchodzi do obudowy od największego koła przy klinowym, to ten pasek(7 na poniższym schemacie) jest i kręci się razem z klinowym
- czy jest możliwe, że to wszystko jest wynikiem zbyt mocno napiętego paska klinowego? jeśli tak to jak go poluzować - chodzi zapewne o "pomajstrowanie" przy kole oznaczonym 5 na > schemacie z ePER <
- w jekie narzędzia mam się uzbroić, by mieś szanse na wygranie tej walki(nie mam żadnych na ten moment poza 14 i kombinerkami), wiem, że (3) odkręcę "14", pokrywę chowającą(7) mocują "10", ale są głęboko, itd,etc... chcę kupić skrzynkę, ale chcę to zrobić z głową i nie dokupywać co chwila czegoś, czego nie mam, a być powinno
|
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-08-2010, 13:50
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...1gn%B1%E6+pasek
tu masz jak zmienia się naciąg paska klinowego.
W skrócie - na alternatorze masz śrubę od regulacji naciągu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 14:40
|
|
|
jak auto nie odpala to trzeba zrobić standardowy check wszystki elementarnych funkcji do odpalenia:
1) czy jest iskra na świecach
2) czy dochodzi paliwo (jak auto nie zapala a kręci i dochodzi paliwo to świece będa wilgotne / mokre
3) warto przy okazji zdjąć wężyk paliwa i sprawdzić czy pompka daje ciśnienie
4) sprawdzić aparat zapłonowy i punkt zapłonu
5) oczywiście rozrząd - z tego co już zostało napisane widać że pasek się nie urwał ale mógł np przeskoczyć i trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu na znakach kontrolnych silnika i kół pasowych
To na tyle prosty silnik i osprzęt, że nie masz co go na części spisywać bo na pewno odpalisz.
Może któryś z Kolegów z okolic Poznania się szarpnie i obada Twojego Tipka, ja mam niestety za daleko na okazyjną reanimację.
Opisz już po zakończeniu sprawy co było powodem bo na pewno się znajdzie powód.
powodzenia |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 15:14
|
|
|
Mosior, a teraz przetłumacz to co napisałeś na polski lub binarny, bo znam słowa, ale nie mam pojęcia o czym do mnie piszesz i rozumiem mniej więcej w takim stopniu
ale po kolei- jak sprawdzić czy na świecach jest iskra?
- jak wyjąć świece? (jeśli mam sprawdzić czy są wilgotne, to zapewne trzeba je wymontować)
- jak sprawdzić ciśnienie w pompce? (domyślam się, że po prostu ją włączyć, ale nie wiem jakiego ciśnienia przy rozlewaniu paliwa oczekiwać jako "normalnego")
- czym są i jak sprawdzić aparat zapłonowy i punkt zapłonu?
- gdzie znajdę rzeczone znaki kontrolne rozrządu i jak odczytywać to co ujrzę?
- ponownie: jakie narzędzia są mi niezbędne do wykonania wymienionych prac?
mam wolę walki z problemem, brak mi wiedzy i sprzętu, jeśli dostanę instrukcję ogólnikową, to niewiele zrozumiem.
schematy czytać potrafię, odróżnię od siebie zarówno klucze jak i ich rozmiary, siły trochę mam, a jeśli poleję się olejem, to pralkę też włączyć potrafię. słowem jeśli uzbroicie mnie w odpowiedni arsenał wiedzy to poradzę sobie i nauczę się czegoś ciekawego. z silnikami mam do czynienia tyle, na ile potrzebne mi było opanowanie sterowania programowego zwrotnicami kolejki elektrycznej i/lub naprawienie dziecku zabawki. znam teorię działania silnika spalinowego, jednak nie mam pojęcia które elementy do czego służą (coraz lepiej się orientuję dzięki forum) i gdy słyszę "aparat zapłonowy" to (jeszcze) nie mam nawet pojęcia gdzie patrzeć po podniesieniu klapy silnika. udało mi się na trasie doprowadzić do stanu użyteczności biegi po tym, jak wypadło mi cięgno (nazwę znam z forum) za pomocą gumki od majtek i wycieraczki do tira, więc można rzec, że stworzyć działającą prowizorkę też dam radę i pomysłów mi nie brakuje. problem w tym, że zauważę "odstający pręt" i przeanalizuję gdzie być powinien, jednak jeśli nie widzę czegoś tak oczywistego to nie wiem w co ręce wsadzić, a nawet czego i gdzie szukać.
pokażcie palcem i nakierujcie, z resztą dam radę lub uznam, że mnie to przerośnie i znajdę kogoś, kto się na tym lepiej zna, by nie "spierdo_ić" do reszty.
nie chcę się Topo pozbywać, wręcz przeciwnie, chcę nim jeździć, tyle, że nie potrafię go do stanu oczekiwanego doprowadzić, co powoduje frustracje nie tylko u mnie, ale i u mojej lepszej połowy, która sugeruje takie rozwiązanie.
ale się przelała moja frustracja na forum. przepraszam, mam nadzieję, że nikt nie poczuje się urażony i mam nadzieję, że wykażecie zrozumienie i pomoc.
Mosior napisał/a: | Może któryś z Kolegów z okolic Poznania się szarpnie i obada Twojego Tipka | gdy uczeń jest gotów nauczyciel sam się zjawia jak to mówią.
Mosior napisał/a: | Opisz już po zakończeniu sprawy co było powodem bo na pewno się znajdzie powód. | to na 100%.
i jeszcze na koniec: Mosior dzięki za radę, przepraszam, że ich nie rozumiem i z góry dziękuję za wyjaśnienie w zrozumiałym dla mnie języku co i jak. po przeczytaniu tego posta wolę uściślić, że rady są mi potrzebne i za nie dziękuję z głębi serca. |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-08-2010, 15:41
|
|
|
anielka napisał/a: | jak sprawdzić czy na świecach jest iskra? |
Z tego co kojarzę to należy wykręcić świecę wetknąć spowrotem przewód WN na nią, przyłożyć do bloku silnika i niech ktoś kręci rozrusznikiem jak będzie się z niej błyskać to znaczy że świaca działa . I tak robisz ze wszystkimi
anielka napisał/a: | jak wyjąć świece? (jeśli mam sprawdzić czy są wilgotne, to zapewne trzeba je wymontować) |
Wyjmujesz kable i wykręcasz kluczem do świec ( niestety nie pamiętam jaki numer klucza )
Później jak je wkręcasz to nie za mocno i nie za słabo tak z umiarem co by nie przekręcić gwintu.
I pamiętaj o dobrej kolejności podłączenia kabli
anielka napisał/a: | jak sprawdzić ciśnienie w pompce? (domyślam się, że po prostu ją włączyć, ale nie wiem jakiego ciśnienia przy rozlewaniu paliwa oczekiwać jako "normalnego") |
sam nigdy nie sprawdzałem ale podejrzewam że test ten ma na celu ukazanie tego czy pompka w ogóle pompuje paliwo czy nie pompuje wcale. W tym przypadku problem pomby schodzi na dalszy plan bo na LPG masz to samo
anielka napisał/a: | czym są i jak sprawdzić aparat zapłonowy i punkt zapłonu? |
Aparat zapłonowy to to coś do którego wchodzą kable idące od świec. A tak dokładniej to to jest kopułka jak ją zdejmiesz ( jest na 2 zatrzaski ) to wtedy ukazuje się sam aparat zapłonowy
anielka napisał/a: | gdzie znajdę rzeczone znaki kontrolne rozrządu i jak odczytywać to co ujrzę? |
http://forum.tempra.org/t...t5982.htm#59504 schematycznie ale jak rozkręcisz obudowę to na pewno zajarzysz. Jak nie to wal na forum ;p
anielka napisał/a: | ponownie: jakie narzędzia są mi niezbędne do wykonania wymienionych prac? |
klucz to świec ( najprawdopodobniej 21 ale nie jestem pewien ) klucz nasadowy do odkręcania obudowy ( nie pamiętam jakie numery ale jakieś małe )
ps. polecam tą książkę http://allegro.pl/search....=Mozilla-search
na prawdę można się z niej wiele dowiedzeć i jest pomocna przy takim majsterkowaniu
Poszukaj w download u nas być moze jest w pdf do ściągnięcia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 16:06
|
|
|
hmm..najwygodniej by było gdybyś miał książkę obsługi
1) świece - wykręcasz i po założeniu przewodu wysokiego napięcia dotykasz elektrodą do masy a ktoś kręci rozrusznikiem i patrzysz czy iskra przeskakuje między elektrodami - powinna być mocna i wyraźnie widoczna
2) świece wykręcasz kluczem (nie pamiętam rozmiaru) - gwint prawy czyli wykręcasz w lewo. Dostąp bardzo prosty. Świece są tam gdzie kończą się kable wysokiego napięcia przy bloku silnika.
3) tak jak się domyślasz. Nie musi być jakiegoś super cisnienia - wystarczy że paliwo "sika"
4) aparat zapłonowy masz albo w bloku silnika w okolicach bagnetu od oleju albo na wałku rozrządu blisko akumulatora - do niego dochodzą kable wysokiego napięcia z drugiej strony. Nie umiem wytłumaczyć bez książki bo za dużo pisania
5) rozrząd - to samo, opisow Ci nie wytłumaczę. Są zdjęcia w książce. Proponuję zakup bo to się na 100% przyda przy wiekowym tipku a kupisz za może nawet za 20 -30zł od kogoś z forum. Tam jest opisany zarówno zapłon i rozrząd + zdjęcia
6) zestaw kluczy oczkowych + klucz do świec, młotek, śrubokręt, wkrętak krzyżakowy kombinerki ..podstawa. Musisz mieć taki zestaw jak chcesz grzebać sam przy tipku |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 17:07
|
|
|
Luczu, Mosior dzięki za konkretne odpowiedzi Luczu napisał/a: | poszukaj w download u nas być moze jest w pdf do ściągnięcia | download nie działa, mieszko poinformowany poszukam książeczki w PDFie gdzieś, jeśli ktoś ma do sprzedania to chętnie kupię. wiem zatem dokładnie gdzie jest i jak wygląda. puszka, od której odchodzi 5 kabli (niebieskich) ułożonych jak np. kiery na karcie "5", które z drugiej strony wchodzą do świec. podczas czyszczenia styków i te kable były oglądane i rozpinane. miejsce (kolejność) ich wpięcia zdaje się ma znaczenie, więc kabelki na wszelki wypadek już opisane. u mnie jest po prawej stronie silnika zaraz obok korka oleju. nie była owa puszka zdejmowana.(z ciekawości jakie jest w tych kablach napięcie i czy nie jest to tylko ładna nazwa na jakąś prądnicę/generator?)
Luczu napisał/a: | schematycznie ale jak rozkręcisz obudowę to na pewno zajarzysz. | wiem o co chodzi na schemacie i połapię się na 100%, tylko teraz co mam z tymi znakami zrobić - tj. czy mam jakoś w specjalny sposób ustawić pasek, np tak, by znaki były w lini prostopadłej do silnika albo co? na czym polega ta regulacja tak opisowo? Mosior napisał/a: | zestaw kluczy oczkowych + klucz do świec, młotek, śrubokręt, wkrętak krzyżakowy kombinerki | zestaw już wstukany jako lista zakupów w komórkę. jaki to może być przybliżony koszt? czy zestaw prosto z tesco, reala lub innego carrefoura wystarczy, czy raczej przygotować się na markowy(droższy) sprzęt? |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 18:17
|
|
|
zweryfikuj kolejność kabli na tym aparacie zapłonowym. Kopułka jest opisana numerami 1-4 i to samo masz na bloku silnika przy świecach - zobacz bo może pomyliłeś jednak i wówczas nie zapali...
co do rozrządu to jak ustawisz koła tak, że Ci się znaki na obu kołach pokryją ze znakami na bloku silnika to znaczy że jest ustawiony dobrze. Jeżeli się będą choć trochę rozjeżdżać to przeskoczył pasek i jest do wymiany
Koszt podstawowych narzędzi żeby dłubać spokojnie przy Tipku to ok 200zł (nie radzę kupować byla jakiego topexa bo zaraz się urwie, rozwali itd.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-08-2010, 19:00
|
|
|
anielka napisał/a: | jaki to może być przybliżony koszt? czy zestaw prosto z tesco, reala lub innego carrefoura wystarczy, czy raczej przygotować się na markowy(droższy) sprzęt? |
kiedyś kupiłem zestaw grzechotek za 65 zł ( podczas gdy firmowe ceny zaczynają się od 150 zł ) i grzechotki od razy się dosłownie rozdupcyły na pierwszych śrubach )
Jeżeli chodzi o grzechotki to wiadomo nie kupuj takich po 400 bo i po co ale myśle, że takie za 150 to minimum które się nie rozwali i będzie służyło.
** Dodano: 07-08-2010, 20:01 **
mówię tu o zestawach a nie o samych kluczach tzn grzechotce jednej
** Dodano: 07-08-2010, 20:08 **
http://allegro.pl/item116..._yato_25cz.html to jest OK
http://allegro.pl/item114...xl_1_2_1_4.html a tu masz coś firmowego z dużą ilością części. Będzie służyło długie lata
http://allegro.pl/item116..._24h_od_ss.html ewentualnie trochę mniejszy zestaw
Wszystko co podałem jest dobrej firmy. Lepsza to stanley http://allegro.pl/item117..._fvat_gwar.html
i chyba najlepsza firma proxxon - ale to dla zawodowców co na tym pracują http://allegro.pl/item117...el_1_2_1_4.html
** Dodano: 07-08-2010, 20:12 **
anielka napisał/a: | miejsce (kolejność) ich wpięcia zdaje się ma znaczenie, |
jak pomylisz kolejność to świece będą dawały iskrę nie w tym momencie co trzeba i nie odpali
anielka napisał/a: | (z ciekawości jakie jest w tych kablach napięcie i czy nie jest to tylko ładna nazwa na jakąś prądnicę/generator?) |
W tych kablach masz bardzo duży prąd ( przekonałem się na własnej skórze jak mi po palcach przeszło :p ) Prąd w nich masz tylko jak chodzi silnik lub jak kręcisz rozrusznikiem. W środku tej kopułki kręci się palec który daje prąd na odpowiedni kabel w danym momencie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 06:55
|
|
|
wracając do tematu:
po rozkręceniu obudowy rozrządu okazało się,że:- wspomniana pończocha wkręciła się pod pasek rozrządu na koło numer 5 w wyżej zamieszczonym schemacie
- z tego powodu pasek rozrządu ze względu na nadmierne naciągnięcie zaczął pękać
Po moich działaniach- klinowy jest naciągnięty na tyle, że mogę go palcem obrócić o około 90°, więc chyba ok
- pończocha została usunięta metodą rwij i szarp
- samochód nie pali, gdyż "rozrusznik "nie ma siły" kręcić - akimulator naładowany, a styki przeczyszczone
pytania:- Czy ktoś z szanownych forumowiczów dysponuje czasem, sprzętem i wiedzą, by nałożyć nowy rozrząd za drobną opłatą?
- ile kosztował mnie będzie nowy pasek?
- względnie jaki warsztat w okolicach rataj atakować o pomoc?
jeśli jest potrzebny kanał, to nie obejdzie się bez holowania - linkę mam. |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-08-2010, 12:55
|
|
|
anielka napisał/a: | ile kosztował mnie będzie nowy pasek? |
pasek dayco + rolka to koszt około 80 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 12:56
|
|
|
pasek wymieniony jakieś 2000km temu, czy rolka też jest konieczna, czy da się na tej "pociągnąć"? |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-08-2010, 13:00
|
|
|
anielka napisał/a: | pasek wymieniony jakieś 2000km temu, |
no niby powinna być OK ale przyjęło się, wymianę razem z rozrządem ... Tyle że po dużych przebiegach
Myślę że nie musisz jej wymieniać |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 13:26
|
|
|
anielka, dkrec obudowe powietrza i niech ktos kreci rozrusznikiem i zobacz czy paliwo jest podawane ,dodatkowo jak bedzie ciemno maska w gore jedna osoba kreci rozrusznikiem a ty patrzysz na przewody WN od swiec do kopulki czy nie iskrzy sie z nich |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 13:38
|
|
|
MARIOVIRUS, problem w tym, że przekręcenie kluczyka owocuje nie kręceniem rozrusznika, a padem instalacji - zaznaczam, styki posprawdzane akumulator naładowany. |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2010, 14:29
|
|
|
anielka, cewka na rozruszniku może,sprawdź na krótko rozrusznik czy się kręci i jak, cewkę też polecał bym na krótko sprawdzić |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-08-2010, 14:31
|
|
|
dzięki za podsunięcie pomysłu, a teraz możesz tak po ludzku dla laika? |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2010, 15:03
|
|
|
anielka, na luzie, na ręcznym, zapłon wyłączony, śrubokręt w dłoń i kawałek dłuższy grubszego kabla:
1. Tam gdzie wchodzi + z aku na rozrusznik ładujesz śrubokręt i zwierasz te śruby, rozrusznik powinien zacząć się szybko bardzo kręcić ale nie ruszy silnika.
2. Jak metoda 1 zadziałała to zwierasz do + z aku styk na który wchodzi prąd z tego cienkiego kabla (od stacyjki), po zwarciu rozrusznik powinien zaskoczyć tak jak z kluczyka czyli zakręci silnikiem.
Wnioski:
Jak nic nie zadziała to rozrusznikjest do du...
Jak zadziała i jestes odważny to włączasz zapłon tylko i robisz to co w pkt 2. Jak zaskoczy to popraw połączenia kabli na rozruszniku, jak nie to trzeba dalej przyczyny szukać |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2010, 09:07
|
|
|
Jeśli rozrusznik nawet nie drgnie to po prostu ostukaj go młotkiem lub kluczem-być może podczas długiego kręcenia się zawiesił-te rozruszniki tak mają. Po ostukaniu zakręć
** Dodano: 15-10-2010, 10:16 **
Iskre sprawdzisz podpinając jakąkolwiek sprawną świecę bez wykręcania twoich z głowicy( trzeba tylko taką gdzieś mieć pod ręką)-problem z kluczem odpada.
zasilanie benzyną możesz w prosty aczkolwiek prymitywny sposób sprawdzić wykręcając jedną ze świec i obserwując podczas krecenia rozrusznikiem otwór po świecy(pomoc innej osoby do przekrecenia kluczykiem). Powinno być widać delikatną chmurkę mieszanki.
Jak zrobisz rozrząd to zdejmij kopułkę zaparatu zapłonowego-papierem ściernym przeczyść cztery styki i palec rozdzielacza-tez kiedyś za cholere odpalić nie mogłem a metoda zadziałała.
jeśli całkowicie nie masz iskry trzeba prześledzic cału układ.Pytanie czy masz wtrysk czy gaźnik. Gaźnik-sprawdź zdejmując palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym pod plastikową osłonka czy nie ukręcił ci się czujnik Halla-jak sie ukręcił to będzie widać . jeśli to nie to to zostaje cewka zapłonowa lub modulator przy aparacie zapłonowym. (ewentyalnie jeszcze można zobaczyć stan połączeń).
Jeśli wtrysk-hymmm nie wiem może zerknij na połączenia modułu zapłonowego.
Pasek klinowy nie ma wpływu na zapłon
Rozrząd ma
kolejność kabli tym bardziej
Powodzenia |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
anielka
Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-10-2010, 10:16
|
|
|
Panaracer, odpowiedziałem w temacie z prośbą o pomoc w reperowaniu.
/ temat do zamknięcia |
_________________ "Kiedyś każdy kierowca był mechanikiem, a teraz każdy ma prawo jazdy."
mój ojciec |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|