Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik do tempry...
Autor Wiadomość
kennytek 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2010, 13:17   Jaki silnik do tempry...

Witam...wiem,że takich tematów jest sporo lecz nie znalazłem jakiejś konkretnej odpowiedzi na moje pytanie,chciałbym włożyć do swojej tempry mocniejszy silnik (obecnie jest to 1.6 i.e z 93 roku) i właśnie nie wiem jaki silnik najlepiej podpasuje (chodzi mi o mocowanie itp.) myślałem nad silnikami z cromy ,tipo i ewentualnie z tempry 2.0 ...możecie coś polecić ? z góry dzięki za pomoc,...pozdro
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-05-2010, 13:22   

Wiesz, 1,6 na gaźniku ma nie pamiętam dokładnie, 86km chyba, a z wtryskiem tylko 75. pasują na zasadzie plug&play, nawet osprzęt jest ten sam. Dodatkowo gaźniki są oszczędniejsze.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2010, 14:38   

jak chcesz bez problemów wstaw 1.6 jak pisał Jelcyn, przy większych, musisz dużo gratów przekładać, chyba że będziesz miał całego kompletnego dawce...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-05-2010, 14:43   

poduszki pod silnikiem, skrzynia biegów, pompy, chłodnice, wydech, dolot, pół elektryki, hamulce. Jak bardzo chcesz, to nie ma sprawy, ale moim zdaniem to trochę za dużo roboty w porównaniu z ewentualnymi korzyściami.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
kennytek 


Wiek: 38
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2010, 15:22   

wiedziałem,że z taką przekładką jest sporo roboty...musze to jeszcze dobrze przemyśleć
_________________

...dobre koło i gleba nic mi więcej nie trzeba :)
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2010, 20:32   

Pare groszy napewno trzema mieć, generalniej bardziej opłaca sie kupić odrazu coś z większym silnikiem... Widze że coraz więcej osób z Radomia :)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-05-2010, 22:02   

Tak jak pisali koledzy wcześniej, najlepiej byłoby kupić temprę z mocniejszym silnikiem, niż bawić się w przekładkę - koszt zakupu(najlepiej całego dawcy), koszt roboty(chyba że robisz sam), z tym że trzeba jeszcze dorwać samochód w odpowiednim stanie.
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2010, 09:32   

Jelcyn napisał/a:
Dodatkowo gaźniki są oszczędniejsze.

A kto Ci tak powiedział?? 11km wiecej i mniej by palił? to czemu do dzisiaj nie montuje sie gaźników? Gaźnikowiec wiecej pali niż wtrysk !
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-05-2010, 09:55   

Tak wychodziło po rozmowie z kilkoma osobami z klubu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-05-2010, 10:58   

maniutek napisał/a:
Gaźnikowiec wiecej pali niż wtrysk !


nie w t/t

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-05-2010, 17:05   

maniutek, miałem jedno i drugie. I zarówno na LPG jak i Pb oszczędniej się jeździło gaźnikową Temprą 1.6 niż Temprą 1.6 i.e. Nawet książkowo gaźniki spalają nieco mniej :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-05-2010, 17:49   

ciechu, ot - a ile średnio mniejsze spalanie ?

A jak z dynamiką ? Które bardziej żwawe ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-05-2010, 19:17   

Gażnik spalał mi na trasie 8 litrów na setkę przy 110km/h, wtrysk potrzebuje nawet do 9 litrów. Mowa o LPG. Spalanie sprawdzane zawsze na tym samym odcinku Leszno - Zielona Góra.

Co do dynamiki - Na LPG wtrysk chodzi tak samo jak na Pb, nie czuję różnicy. Za to w gaźniku zmiana paliwa z LPG na PB to było jak zapłon nitro. Wtedy można było się ustawiać na światłach, teraz nie ma czym :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2010, 19:23   

No nie wiem, mi sie to troszke myli z moimi teoriami.....klocil sie nie bede....

** Dodano: 17 Maj 2010, 20:28 **
poza tym Kolega Luczu dal dobry temat, pare osob sie wypowiedzialo, kilka zgodnie ze mna twierdzilo, ze Gazniki wiecej pala...tylko ciechu w tym temacie napisal odwrotnie.....ale jak wspomnialem, klocil sie nie bede, nie ma takiej potrzeby.....jezdziem gaznikiem, pozniej 3 wtryskowcami i powiem, ze gaznik to bylo to - przede wszystkim - NATYCHMIASTOWA REAKCJA SILNIKA NA NACISNIECIE PEDALU GAZU - pamietajmy, ze zaden wtrysk nam tego nie da :) pzdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-05-2010, 21:30   

Moja Tempra gaźnikowa na krótkich trasach żłopała jak smok, zresztą pisałem o tym wielokrotnie.
Po mieście żarła mi więcej niż obecnie Focus 1,8, który ma o 30 koni więcej.
Na szczęście miałem lpg-a więc mi to średnio przeszkadzało ;)
Zaznaczam, że nie była to wcale wina regulacji!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-05-2010, 09:07   

Znalazłem takie swoje zapiski ze spalania 86 konnej Temperki. W miesiącu maju 2009 przejechałem 1233km i spalanie wyszło mi na poziomie 13,47 litra na 100km. W tym samym miesiącu, ale bieżącego roku obecną Temprą 1.6 i.e. przejechałem 808km ze średnim spalaniem 14,36 litra na 100km. Podaję kwiecień, bo była to jazda głównie po mieście w obu przypadkach. Jazda dość dynamiczna. Nie wiem, może jest to kwestia dobrze wyregulowanego silnika, może czegoś innego, jednak tak właśnie zachowywała się moja gaźnikowa Tempra. Ciekawostka, wracając ze zlotu w Groniu w maju zeszłego roku przejechałem w nocy od stacji do stacji odcinek 200km na A4 ze stałą prędkością 130km/h. Spalanie - 7,8 litra gazu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-05-2010, 09:13   

ciechu napisał/a:
A4 ze stałą prędkością 130km/h. Spalanie - 7,8 litra gazu.
podczas jazdy na zlot i z powrotem wyszło mi 7,5L PB95. to gazu z 1,5-2L więcej by wyszło (wtrysk oczywiście.)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load