|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaki silnik do tempry... |
Autor |
Wiadomość |
kennytek
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:17 Jaki silnik do tempry...
|
|
|
Witam...wiem,że takich tematów jest sporo lecz nie znalazłem jakiejś konkretnej odpowiedzi na moje pytanie,chciałbym włożyć do swojej tempry mocniejszy silnik (obecnie jest to 1.6 i.e z 93 roku) i właśnie nie wiem jaki silnik najlepiej podpasuje (chodzi mi o mocowanie itp.) myślałem nad silnikami z cromy ,tipo i ewentualnie z tempry 2.0 ...możecie coś polecić ? z góry dzięki za pomoc,...pozdro |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:22
|
|
|
Wiesz, 1,6 na gaźniku ma nie pamiętam dokładnie, 86km chyba, a z wtryskiem tylko 75. pasują na zasadzie plug&play, nawet osprzęt jest ten sam. Dodatkowo gaźniki są oszczędniejsze. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2010, 14:38
|
|
|
jak chcesz bez problemów wstaw 1.6 jak pisał Jelcyn, przy większych, musisz dużo gratów przekładać, chyba że będziesz miał całego kompletnego dawce... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 14:43
|
|
|
poduszki pod silnikiem, skrzynia biegów, pompy, chłodnice, wydech, dolot, pół elektryki, hamulce. Jak bardzo chcesz, to nie ma sprawy, ale moim zdaniem to trochę za dużo roboty w porównaniu z ewentualnymi korzyściami. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
kennytek
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2010, 15:22
|
|
|
wiedziałem,że z taką przekładką jest sporo roboty...musze to jeszcze dobrze przemyśleć |
_________________
...dobre koło i gleba nic mi więcej nie trzeba |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2010, 20:32
|
|
|
Pare groszy napewno trzema mieć, generalniej bardziej opłaca sie kupić odrazu coś z większym silnikiem... Widze że coraz więcej osób z Radomia |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 22:02
|
|
|
Tak jak pisali koledzy wcześniej, najlepiej byłoby kupić temprę z mocniejszym silnikiem, niż bawić się w przekładkę - koszt zakupu(najlepiej całego dawcy), koszt roboty(chyba że robisz sam), z tym że trzeba jeszcze dorwać samochód w odpowiednim stanie. |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2010, 09:32
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Dodatkowo gaźniki są oszczędniejsze. |
A kto Ci tak powiedział?? 11km wiecej i mniej by palił? to czemu do dzisiaj nie montuje sie gaźników? Gaźnikowiec wiecej pali niż wtrysk ! |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 09:55
|
|
|
Tak wychodziło po rozmowie z kilkoma osobami z klubu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-05-2010, 10:58
|
|
|
maniutek napisał/a: | Gaźnikowiec wiecej pali niż wtrysk ! |
nie w t/t
http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 17:05
|
|
|
maniutek, miałem jedno i drugie. I zarówno na LPG jak i Pb oszczędniej się jeździło gaźnikową Temprą 1.6 niż Temprą 1.6 i.e. Nawet książkowo gaźniki spalają nieco mniej |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-05-2010, 17:49
|
|
|
ciechu, ot - a ile średnio mniejsze spalanie ?
A jak z dynamiką ? Które bardziej żwawe ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 19:17
|
|
|
Gażnik spalał mi na trasie 8 litrów na setkę przy 110km/h, wtrysk potrzebuje nawet do 9 litrów. Mowa o LPG. Spalanie sprawdzane zawsze na tym samym odcinku Leszno - Zielona Góra.
Co do dynamiki - Na LPG wtrysk chodzi tak samo jak na Pb, nie czuję różnicy. Za to w gaźniku zmiana paliwa z LPG na PB to było jak zapłon nitro. Wtedy można było się ustawiać na światłach, teraz nie ma czym |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2010, 19:23
|
|
|
No nie wiem, mi sie to troszke myli z moimi teoriami.....klocil sie nie bede....
** Dodano: 17 Maj 2010, 20:28 **
poza tym Kolega Luczu dal dobry temat, pare osob sie wypowiedzialo, kilka zgodnie ze mna twierdzilo, ze Gazniki wiecej pala...tylko ciechu w tym temacie napisal odwrotnie.....ale jak wspomnialem, klocil sie nie bede, nie ma takiej potrzeby.....jezdziem gaznikiem, pozniej 3 wtryskowcami i powiem, ze gaznik to bylo to - przede wszystkim - NATYCHMIASTOWA REAKCJA SILNIKA NA NACISNIECIE PEDALU GAZU - pamietajmy, ze zaden wtrysk nam tego nie da pzdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-05-2010, 21:30
|
|
|
Moja Tempra gaźnikowa na krótkich trasach żłopała jak smok, zresztą pisałem o tym wielokrotnie.
Po mieście żarła mi więcej niż obecnie Focus 1,8, który ma o 30 koni więcej.
Na szczęście miałem lpg-a więc mi to średnio przeszkadzało
Zaznaczam, że nie była to wcale wina regulacji!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 09:07
|
|
|
Znalazłem takie swoje zapiski ze spalania 86 konnej Temperki. W miesiącu maju 2009 przejechałem 1233km i spalanie wyszło mi na poziomie 13,47 litra na 100km. W tym samym miesiącu, ale bieżącego roku obecną Temprą 1.6 i.e. przejechałem 808km ze średnim spalaniem 14,36 litra na 100km. Podaję kwiecień, bo była to jazda głównie po mieście w obu przypadkach. Jazda dość dynamiczna. Nie wiem, może jest to kwestia dobrze wyregulowanego silnika, może czegoś innego, jednak tak właśnie zachowywała się moja gaźnikowa Tempra. Ciekawostka, wracając ze zlotu w Groniu w maju zeszłego roku przejechałem w nocy od stacji do stacji odcinek 200km na A4 ze stałą prędkością 130km/h. Spalanie - 7,8 litra gazu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-05-2010, 09:13
|
|
|
ciechu napisał/a: | A4 ze stałą prędkością 130km/h. Spalanie - 7,8 litra gazu. | podczas jazdy na zlot i z powrotem wyszło mi 7,5L PB95. to gazu z 1,5-2L więcej by wyszło (wtrysk oczywiście.) |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|