|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
nie odpala na sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-07-2009, 23:17 nie odpala na sprzęgle
|
|
|
słuchajcie mam delikatny problem. otóż temperówka ogólnie pali w miarę, ale jak?
normalnie jak odpalamy silnik to co robimy? sprzęgło do oporu i przekręcamy kluczyk w stacyjce i powinien samochód gadać, tak? a u mnie to nie działa. żeby odpalić temprę muszę na luz i puścić sprzęgło bo inaczej nie chce odpalić. wiecie czemu tak się dzieje? |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-07-2009, 00:33
|
|
|
matrix0606, instrukcja uruchamiania silnika z książki Tipo
uruchamianie silnika benzynowego
Silnik zimny temp. otoczenia powyżej 15 stopni
silnik 1.4 i 1.6
- wyciągnij całkowicie cięgno A ( czyli ssanie ) i uruchom silnik.
- Dziesięć sekund po uruchomieniu silnika wciśnij ssanie do pozycji 2 ( czzyli tak na połowę )
- po upływie kolejnych 20 sekund wciśnij cięgno całkowicie
Silnik zimny temp. otoczenia poniżej 15 stopni
- Wyciągnij ssanie całkowicie i uruchom silnik
- stopniowo wcisnij cięgno. Gdy silnik pracuje równo wyłącz ssanie.
W zależności od temp. otoczenia rozgrzanie silnika zajmuje od 2 do 6 minut
Gdy silnik jest gorący
Wciśnij pedał przyspieszania lekko w dół
Gdy silnik jest bardzo gorący może być konieczne całkowite wciśnięcie pedału przyspieszania
to co napisali w w książce. Ja tak nie odpalam :p bynajmniej nie wciskam do dechy tylko spokojnie trzymam na jak najniższych obrotach co by nie przesadzić na zimnym. Dziwi mnie, że napisali co do zimy - że trzeba wyciągać ssanie na maxa i tak trzymać . Czy czasami to nie są za wysokie obroty na zimnym silniku ?:| |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 10:50
|
|
|
Luczu napisał/a: | Dziwi mnie, że napisali co do zimy - że trzeba wyciągać ssanie na maxa i tak trzymać . Czy czasami to nie są za wysokie obroty na zimnym silniku ?:| | a nie odpalałeś nigdy gaźnika przy np. -15? Przy takich temperaturach dobrze wyregulowany gaźnik nie będzie miał na początku zbyt wysokich obrotów na ssaniu. Prędkość obrotowa na ssaniu rośnie wraz z temperaturą silnika i otoczenia.
Poza tym ta instrukcja z książki raczej nie ma w tym przypadku zastosowania. Kolega wg swojego opisu ma jakiś dziwny problem z odpalaniem silnika z wciśniętym sprzęgłem, który nie powinien mieć miejsca. Może nie wysprzęgla do końca, albo silnik jest źle na poduchach ustawiony.
matrix0606, od zawsze tak masz, czy stało się to po wymianie jakichś części? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2009, 10:53
|
|
|
ciechu napisał/a: | Może nie wysprzęgla do końca |
wysprzęgla na pewno, bo w przeciwnym razie sprzęgło by się ślizgało i coś byłoby czuć. (tak?)
ciechu napisał/a: | albo silnik jest źle na poduchach ustawiony. |
tego nie wiem
ciechu napisał/a: | od zawsze tak masz, czy stało się to po wymianie jakichś części? |
praktycznie odkąd kupiłem tą temprę tak jest.
dla mnie to chyba cos nie tak z CPW. może ruchy osiowe wału korbowego?
ciekawa sytuacja była jak zmieniłem CPW na nowy ze sklepu. jak odpaliłem nie wciskając sprzęgła to tempra paliła, a jak tylko dotknąłem się sprzęgła to zaczęła kichać, prychać, styrzelać w filtr. myślałem że wyleci w powietrze. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2009, 11:01
|
|
|
Sprawdz sobie mase miedzy karoseria a silnikiem.Moze byc tak ze ciagnie mase przez linke od sprzegla. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-07-2009, 11:09
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Sprawdz sobie mase miedzy karoseria a silnikiem.Moze byc tak ze ciagnie mase przez linke od sprzegla. |
sprawdzę, tylko nie dzisiaj bo u mnie pada deszcz. a czy jakby masę przez linkę ciągnął to po odpaleniu tak samo będzie? bo jak już odpalę fiata to wszystko gra. nie dzieje się nic. wszystko w normie. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|