Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnki 1.9td
Autor Wiadomość
mav25 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 42
Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2008, 14:05   czujnki 1.9td

mam pytanie przy termostacie w tipo mam 2 czujnki,wnioskuje ze od wody,w glowicy takze mam czujnik ktory daje wskaxzania na deske,do czego sluza tamte 2?bo u mnie sa poucinane.poprzedni wlasciciel troche olal ten samochód
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-03-2008, 11:40   

Który rok masz Tipka? bo jesli masz dwa w termostacie to autko pewno z młodszych roczników, jeśli nie to coś kombinowane było.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
mav25 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 42
Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2008, 23:55   

92rok-kod silnika 182.6000 1.9td
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2008, 12:41   

Hm to powinieneś mieć tam w termostacie jeden czujnik na dwa kable i termoregulator z linką. Nie przypominam sobie żeby były tam dwa czyjniki. Drugi jest ale w głowice wkręcony - ten co podaje odczyt na zegar.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2008, 13:49   

wiesz co Hipoek ze ja jak wzialem tipolca od kumpla to wlasnie byl termostat z dwoma czujnikami, oczywiscie czujki byly nie podlaczone, mozliwe ze byly wersje z dwoma czujnikami.. trzeba by kopac po eperkach czy czasem takie cuda nie wystepowaly
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2008, 20:10   

opti napisał/a:
wiesz co Hipoek


Grrrr :evil:


opti napisał/a:
to wlasnie byl termostat z dwoma czujnikami,

Były nowsze, miały dwa czujniki, jeden zamiast tego termoregulatora z linką, ale to było w autach po lifcie raczej z tego co się orientuje ....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-07-2009, 22:04   

Siemka jestem tu nowy i chcialem sie dowiedziec jednej rzeczy,z termostatu wychodzi czzujnik z dwoma kablami,czy moze mi ktos wytlumaczyc jak to dziala lub do czego sluzy??

** Dodano: 04-07-2009, 16:26 **
Mam jeszcze jedno pytanie,co steryje tym zmieniaczem kata zaplonu na zimnym silniku,bo u mnie do niedo idzie caly czas prad,czy silnik jest zimny czy cieply
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-07-2009, 20:12   

czujniki są dw, bo jeden z 2 kablami jest podłączony do centralki z świec żarowych (jeden kabel pod mase drugi pod kabel odpowiedni z centrali) działa to tak że na zimnym silniku oporność czujnika jest duża i centralka dostaje sygnał że ma dłużej świeczki grzać, po nagrzaniu oporność spada i przy zapalaniu świeczki grzeją krucej, to jeden czujnik. drugi podobny jes podłączony jednym kablem do zasilania elektro zaworu a drugim kablem pod ten zawór na pompie przyspieszacza kąta wtrysku zasada jest ta sama tylko jak oporność spada w miarę nagrzewania silnika ten wyłącznik dostaje prąd i zaczyna wysuwać się z niego taki pręt zamykający kanał w pompie co powoduje opuźnienie wtrysku
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 05-07-2009, 22:12   

ale ja mam tylko czyjnik na dwa kable i ten z linka,wiecej w termostacie nie ma :?

** Dodano: 06-07-2009, 13:50 **
I gdzie jest ten elektro zawor?
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 16:19   

Zapewne ten z dwoma kablami jest do przyśpieszacza a świece grzeją cały czas tak samo długo (zimny/ciepły) elektro zawór zatrzymania pompy jest na głowiczce pompy pod wężem powrotu paliwa
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 18:08   

Ok to teraz wytlumacz mi jak to dokladnie ma dzialac i jak to sprawdzic czy to dziala bo ten zmienacz kata mam popsuty i chce sprawdzicz ten czujnik i jego podlaczenie
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 18:44   

czujnik jednym kablem jest podpięty do przwodu + zasilającego centralke świec żarowych, drugi z czujnika jest przykręcony do tego termowłącznika nakrętką m4 na klucz 8mm, wykręć ten termowłącznik przyśpieszacza kąta z pompy(troche ropy pokapie ale pompy nie zapowietrzy) sprawdz miernikiem czy jest przejście jeśli nie ma to pokręć geintem do którego kabel jest przykręcany powinno pomóc, jeśli jest przejście to bezpośrednio podłącz z akumulatora + i mase, powinien po chwili zrobić sie ciepły, a potem ma zacząć powoli wychodzić z niego taki pręcik grubości około 1.5 mm.Jeżeli jest przejście nic sie nie dzieje to jest zepsuty, trzeba jednak pamiętać że to nie jest elektro zawór i działanie można zaobserwować dopiero po dłuższej chwili od momentu podłączenia pod prąd. też na początku myślałem że mam to zepsute ale okazało sie że za krótko trzymałem.Nie jest to dość tanie bo kosztuje około 280zł, gdzie zwykły zawór zatrzymania pompy kosztuje 50zł, jakby co to pytać dalej

** Dodano: 06-07-2009, 19:45 **
acha kabel który idzie z centralki do tego czujnika jest prawdopodobnie pomarańczowy
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 18:56   

to ten czujnik temperatury w termostacie dziala cos jak potencjometr dla tego zmieniacza kata wtrysku?
A ten zmieniacz jest na bank zepsuty,zatarl sie i to uzwojenie w srodku sie spalilo
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:00   

no coś takiego, a z kąd pewność że jest zatarty??
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:01   

to czyli na ten zmieniacz prad idzie caly czas tylko o roznej opornosci?

** Dodano: 06-07-2009, 20:02 **
bo podlaczalem go nawet na 5 minut i ani drgnal nawet sie cieply nie robil
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:06   

nie nie prąd idzie cały czas na czujnik a jak sie czujnik zagrzeje to oporność spada i puszcza prąd dalej na zmieniacz,jak jest czujnik zimny to oporność ma tak duża że nie puszcza prądu wogóle, i jeszcze raz po czym wnosisz że sie zatar?? jak jest pręt wciśnięty do środka tak że nic nie wystaje to jest normalne(zimny silnik) pokręc przy podłączonym mierniku tym gwintem na kóry przykręca się tą nakrętke na klucz8mm mi też sie wydawało że jest kaput a jest sprawny
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:10   

u mnie on wystaje tak 4mm i ani w jedna ani w drugo sie nie rusza,nawet po podlaczeniu na krotko,i ten czujnik temp tez mam chyba walniety bo prad na tym termozaworze jest caly czas,czy zimny czy cieply czy sredno nagrzany,non stop to samo napiecie
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:15   

a próbowałeś ten pręcik wyjąć całkowicie, bo w różnych modelach pomp są różne długości

** Dodano: 06-07-2009, 20:16 **
a opornosć czujnika jaka ??
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:17   

Tak,wyjalem go,na poczatku nie moglem,ale pozniej wyszedl,rozruszalem go ale i tak nie dzial

** Dodano: 06-07-2009, 20:19 **
opornosci nie sprawdzalem,a jaka ma byc tak na cieplym to zaraz sprawdze?
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:27   

u mnie na ciepłym jest 00 ,czyli prąd płynie , jeśli dobrze pamiętam to na zimnym była około 400-450ohm
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:28   

to zaraz zobacze,i u mnie w tych dwoch kablach co sa polaczone do czyjnika jest prad,lece sprawdze opornosc

** Dodano: 06-07-2009, 20:34 **
na cieplym jest 00,sprawdze dla pewnosci na zimno jeszcze jutro rano,a w tych dwoch kablach ma byc prad?
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:36   

jeżeli jest ciepły to będzie w obydwóch, to zależy też jak mieżysz

** Dodano: 06-07-2009, 20:37 **
ja będe kombinował w nocy przy aucie to zobacze jaka jest na zimnym
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-07-2009, 19:39   

mierzylem tak,odlaczylem je od tego czujnika i podlaczalem plus miernika do jednego kabla i mase do silnika i tak samo z drugim i w obydwu jest prad
  
 
teiras 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2009, 00:44   

prąd powinien być tylko w jednym, prawdopodobnie pomarańczowy a drugi powinien nie mieć prawdopodobnie niebiesko biały

** Dodano: 07-07-2009, 01:47 **
a jak długo trzymałeś ten włącznik przyspieszacza kąta wtrysku podpięty na krótko?? około minuty trzeba żeby coś sie zaczeło dziać,ale musi mieć przejście na mierniku żeby coś można było wiecej o nim powiedzieć:)
  
 
Gwiazdor1990 


Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-07-2009, 06:32   

a ja mam prad na dwoch i ten zmieniacz trzymalem dobre 3 minuty, w sobote musze zaczac rozbierac i patrzec po kablach
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load