|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
reset kompa |
Autor |
Wiadomość |
zibi
witamy nowego
Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1 Skąd: choszczno
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:07 reset kompa
|
|
|
czy mozna zresetowac kompa inaczej niż zdjecie klem mam tipka 1.6 DOHC |
_________________ zibi |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:00
|
|
|
Ściągasz kleme "-" i wciskasz pedał hamulca na chwile. Inny sposób to tylko podpięcie pod kompa samochodu... |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:58
|
|
|
Ma Tipo 1.4 i.e. 93 rok i też chce zresetować pompa.
Zrobić to jak napisane wyżej czy jest inny sposób. Inni pisali, ze trzeba rozłaczyć minimum na 40 minut i pozniej odpalić i z 10 minut nie dodawać gazu.
Prawda to ?? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 16:12
|
|
|
Odłączyć kleme i wcisnąć pedał hamulca, tak aby żarówki od stopu "zużyły zgromadzony" prąd w przewodach.
Odczekaj jeszcze z parę minut. Załóż klemę i odpal auto, aż do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy.
Lepiej, żeby przed tym zabiegiem silnik był zimny, nie rozgrzany. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 16:32
|
|
|
A po co w ogole resetowac komputer? co to daje i kiedy powinno sie to robic? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 17:20
|
|
|
Robi się to po to żeby wykasować z pamięci komputera błędy - jeśli jakieś złapał podczas nieprawidłowej pracy silnika. Po krótce jak coś nie działa w silniczku tak jak powinno to do komputera są wysyłane sygnały o błędnej pracy danego podzespołu i informacje te zapisywane w pamięci komputera, a komputer odbierając te sygnały rozsyła odpowiednie dyspozycje i silnik jakby to określić "pracuje w trybie awaryjnym".
Więc jeśli np. naprawiasz coś, bo się zepsuło to dobrze jest zresetować komputer, bo dana część już działa dobrze a komputer wysyła sygnały tak jakby ta część była niesprawna.
W niektórych autach komputery są zrobione tak, że błędy można wykasować tylko poprzez podłączenie komputera samochodowego przez specjalny interfejs do laptopa i przy użyciu odpowiedniego programiku można wykasować błędy, odłączenie akumulatora nie powoduje wykasowania zawartości pamięci.
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem, ale się starałem |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-06-2007, 10:01
|
|
|
Jasno wytlumaczone. A ten tryb awaryjny ma jakies skutki uboczne? wieksze zuzycie paliwa? wyzsze obroty na biegu jalowym? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-06-2007, 10:41
|
|
|
Rozumie, ze od momentu właczenia silnika ( zimnego ) do momentu właczenia nie można nic robić np. dodawać gazu, a po załaczeniu wentylatora już tak ? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2007, 13:07
|
|
|
krzys_mh napisał/a: | Jasno wytlumaczone. A ten tryb awaryjny ma jakies skutki uboczne? wieksze zuzycie paliwa? wyzsze obroty na biegu jalowym? |
"Tryb awaryjny" jak to określiłem to chodziło mi o to, że komputer podaje do silnika inne sygnały niż przy normalnej pracy. Przykładowo masz zepsuty(wariujący) przepływomierz to komputer podaje sygnały tak żeby silnik pracował jak najnormalniej przy awarii tego urządzenia czyli podaje Ci inne sygnały niż normalnie, ale takie żeby silnik chodził jak najlepiej (czyli np. podaje inną dawkę paliwa albo jeszcze coś innego). Nie wiem czy dobrze podałem ten przykład z przepływomierzem, ale w skrócie chodziło mi o to, że w zależności co jest uszkodzone i jak, to może się okazać, że komputer podaje więcej paliwa, albo jakieś jeszcze inne dziwne sygnały.
forest666 napisał/a: | Rozumie, ze od momentu właczenia silnika ( zimnego ) do momentu właczenia nie można nic robić np. dodawać gazu, a po załaczeniu wentylatora już tak ? |
Ponoć tak jest najlepiej, bo teoretycznie komputer w trakcie nagrzewania się silnika na biegu jałowym zbiera sygnały od poszczególnych czujników. Także teoretycznie jak go szybciej nagrzejesz to może coś zgubić(przeoczyć).
Nie wiem jak jest w Fiatach, ale np. tata w mondeo musi robić coś takiego że podczas nagrzewania silnika trzyma mu obroty na 1200obr/min. przez 2 min. a po nagrzaniu, książka podaje żeby przejechać minimum 8 km bez gaszenia silnika. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-06-2007, 13:35
|
|
|
Czyli ten sposób resetowania dla TIPO podałeś na zasadzie, "może tak powinno się zrobić", czy po prostu "tak należy to zrobić" ??? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2007, 14:00
|
|
|
Zrób tak jak napisał wyżej miszko, ja u siebie nie mam co resetować
A sposób z mondeo podałem dla przykładu, że np. FORD zaleca taki sposób resetowania komputera, a potem pierwszego uruchomienia. A jak zaleca Fiat to nie wiem.
Ale sposób podany przez miszko, na pewno będzie dobry. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|