Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
reset kompa
Autor Wiadomość
zibi 
witamy nowego


Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: choszczno
Wysłany: 20-05-2007, 18:07   reset kompa

czy mozna zresetowac kompa inaczej niż zdjecie klem mam tipka 1.6 DOHC
_________________
zibi
  
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-05-2007, 19:00   

Ściągasz kleme "-" i wciskasz pedał hamulca na chwile. Inny sposób to tylko podpięcie pod kompa samochodu...
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-06-2007, 15:58   

Ma Tipo 1.4 i.e. 93 rok i też chce zresetować pompa.

Zrobić to jak napisane wyżej czy jest inny sposób. Inni pisali, ze trzeba rozłaczyć minimum na 40 minut i pozniej odpalić i z 10 minut nie dodawać gazu.
Prawda to ??
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-06-2007, 16:12   

Odłączyć kleme i wcisnąć pedał hamulca, tak aby żarówki od stopu "zużyły zgromadzony" prąd w przewodach.

Odczekaj jeszcze z parę minut. Załóż klemę i odpal auto, aż do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy.

Lepiej, żeby przed tym zabiegiem silnik był zimny, nie rozgrzany.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2007, 16:32   

A po co w ogole resetowac komputer? co to daje i kiedy powinno sie to robic?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2007, 17:20   

Robi się to po to żeby wykasować z pamięci komputera błędy - jeśli jakieś złapał podczas nieprawidłowej pracy silnika. Po krótce jak coś nie działa w silniczku tak jak powinno to do komputera są wysyłane sygnały o błędnej pracy danego podzespołu i informacje te zapisywane w pamięci komputera, a komputer odbierając te sygnały rozsyła odpowiednie dyspozycje i silnik jakby to określić "pracuje w trybie awaryjnym".
Więc jeśli np. naprawiasz coś, bo się zepsuło to dobrze jest zresetować komputer, bo dana część już działa dobrze a komputer wysyła sygnały tak jakby ta część była niesprawna.
W niektórych autach komputery są zrobione tak, że błędy można wykasować tylko poprzez podłączenie komputera samochodowego przez specjalny interfejs do laptopa i przy użyciu odpowiedniego programiku można wykasować błędy, odłączenie akumulatora nie powoduje wykasowania zawartości pamięci.
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem, ale się starałem :P
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2007, 10:01   

Jasno wytlumaczone. A ten tryb awaryjny ma jakies skutki uboczne? wieksze zuzycie paliwa? wyzsze obroty na biegu jalowym?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-06-2007, 10:41   

Rozumie, ze od momentu właczenia silnika ( zimnego ) do momentu właczenia nie można nic robić np. dodawać gazu, a po załaczeniu wentylatora już tak ?
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2007, 13:07   

krzys_mh napisał/a:
Jasno wytlumaczone. A ten tryb awaryjny ma jakies skutki uboczne? wieksze zuzycie paliwa? wyzsze obroty na biegu jalowym?

"Tryb awaryjny" jak to określiłem to chodziło mi o to, że komputer podaje do silnika inne sygnały niż przy normalnej pracy. Przykładowo masz zepsuty(wariujący) przepływomierz to komputer podaje sygnały tak żeby silnik pracował jak najnormalniej przy awarii tego urządzenia czyli podaje Ci inne sygnały niż normalnie, ale takie żeby silnik chodził jak najlepiej (czyli np. podaje inną dawkę paliwa albo jeszcze coś innego). Nie wiem czy dobrze podałem ten przykład z przepływomierzem, ale w skrócie chodziło mi o to, że w zależności co jest uszkodzone i jak, to może się okazać, że komputer podaje więcej paliwa, albo jakieś jeszcze inne dziwne sygnały.
forest666 napisał/a:
Rozumie, ze od momentu właczenia silnika ( zimnego ) do momentu właczenia nie można nic robić np. dodawać gazu, a po załaczeniu wentylatora już tak ?

Ponoć tak jest najlepiej, bo teoretycznie komputer w trakcie nagrzewania się silnika na biegu jałowym zbiera sygnały od poszczególnych czujników. Także teoretycznie jak go szybciej nagrzejesz to może coś zgubić(przeoczyć).
Nie wiem jak jest w Fiatach, ale np. tata w mondeo musi robić coś takiego że podczas nagrzewania silnika trzyma mu obroty na 1200obr/min. przez 2 min. a po nagrzaniu, książka podaje żeby przejechać minimum 8 km bez gaszenia silnika.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-06-2007, 13:35   

Czyli ten sposób resetowania dla TIPO podałeś na zasadzie, "może tak powinno się zrobić", czy po prostu "tak należy to zrobić" ???
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2007, 14:00   

Zrób tak jak napisał wyżej miszko, ja u siebie nie mam co resetować :D
A sposób z mondeo podałem dla przykładu, że np. FORD zaleca taki sposób resetowania komputera, a potem pierwszego uruchomienia. A jak zaleca Fiat to nie wiem.
Ale sposób podany przez miszko, na pewno będzie dobry.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load