Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ROZWIĄZANIE - blędne wskazanie temp. silnika deski DGT
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-08-2009, 13:20   ROZWIĄZANIE - blędne wskazanie temp. silnika deski DGT

od pewnego dłuższego czasu walczyłem z tym problem ( zresztą nie tylko ja )i w końcu wygrałem :P

chodzi o przekłamanie w temp silnika , czym bardziej obciążona instalacja elektryczna auta ( światła + radio + nawiew itp) tym wyższe wskazania pokazuje kontrolka na desce DGT

poprzez dwukrotną wymianę samego czujnika, wizyty u różnych elektroników , podejrzewania wadliwej deski, alternatora, przewodów, i tysięcy innych teorii spiskowych w końcu się udało.
zacząłem kombinować z zaopatrzeniem silnika i szkieletu auta w lepszą masę ( tzn taką jak być powinna ) miernik w łapę i jazda ... rozwiązaniem problemu jest albo wyciągnięcie akumulatora i przeczyszczenie wszystkich kabli które wychodzę z zacisku minusa i łączą się ze szkieletem i silnikiem auta lub opcja nr 2 ( czyli taką jaką ja zastosowałem gdyż czyszczenie tych końcówek u mnie nie pomogło )

minus z akumulatora łączymy grubym kablem ze szkieletem auta tak jak na foto oczywiście śruba i miejsce gdzie się wpinamy powinny być oczyszczone do gołej blachy ( papier ścierny lub pilnik )





dodam jeszcze że z nieznanych mi przyczyn połączenie silnika z klemą minus nie dało prawie żadnego efektu pomimo że czujnik pokazujący błędy jest wkręcony w silnik i to tam teoretycznie jest problem z masą
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-08-2009, 18:59   

Leśniczy napisał/a:
dodam jeszcze że z nieznanych mi przyczyn połączenie silnika z klemą minus nie dało prawie żadnego efektu pomimo że czujnik pokazujący błędy jest wkręcony w silnik i to tam teoretycznie jest problem z masą
bo problemem nie jest brak masy na czujniku - on ma pewnie dobre odczyty, tylko problem jest w wyświetlaniu tych odczytów, a kontrolki mają masę z karoserią. Wzmocniłeś masę i wyświetlacz temperatury nie "podbiera" jej innym odbiornikom. Tak bym to tłumaczył...
"
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-08-2009, 23:48   

bardzo trafne spostrzeżenie
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load