|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ROZWIĄZANIE - blędne wskazanie temp. silnika deski DGT |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-08-2009, 13:20 ROZWIĄZANIE - blędne wskazanie temp. silnika deski DGT
|
|
|
od pewnego dłuższego czasu walczyłem z tym problem ( zresztą nie tylko ja )i w końcu wygrałem
chodzi o przekłamanie w temp silnika , czym bardziej obciążona instalacja elektryczna auta ( światła + radio + nawiew itp) tym wyższe wskazania pokazuje kontrolka na desce DGT
poprzez dwukrotną wymianę samego czujnika, wizyty u różnych elektroników , podejrzewania wadliwej deski, alternatora, przewodów, i tysięcy innych teorii spiskowych w końcu się udało.
zacząłem kombinować z zaopatrzeniem silnika i szkieletu auta w lepszą masę ( tzn taką jak być powinna ) miernik w łapę i jazda ... rozwiązaniem problemu jest albo wyciągnięcie akumulatora i przeczyszczenie wszystkich kabli które wychodzę z zacisku minusa i łączą się ze szkieletem i silnikiem auta lub opcja nr 2 ( czyli taką jaką ja zastosowałem gdyż czyszczenie tych końcówek u mnie nie pomogło )
minus z akumulatora łączymy grubym kablem ze szkieletem auta tak jak na foto oczywiście śruba i miejsce gdzie się wpinamy powinny być oczyszczone do gołej blachy ( papier ścierny lub pilnik )
dodam jeszcze że z nieznanych mi przyczyn połączenie silnika z klemą minus nie dało prawie żadnego efektu pomimo że czujnik pokazujący błędy jest wkręcony w silnik i to tam teoretycznie jest problem z masą |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-08-2009, 18:59
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | dodam jeszcze że z nieznanych mi przyczyn połączenie silnika z klemą minus nie dało prawie żadnego efektu pomimo że czujnik pokazujący błędy jest wkręcony w silnik i to tam teoretycznie jest problem z masą | bo problemem nie jest brak masy na czujniku - on ma pewnie dobre odczyty, tylko problem jest w wyświetlaniu tych odczytów, a kontrolki mają masę z karoserią. Wzmocniłeś masę i wyświetlacz temperatury nie "podbiera" jej innym odbiornikom. Tak bym to tłumaczył...
" |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-08-2009, 23:48
|
|
|
bardzo trafne spostrzeżenie |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|