|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spadek prądu ładowania |
Autor |
Wiadomość |
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 17:22 Spadek prądu ładowania
|
|
|
Witam! Szukam na forach już od tygodnia i nic... Mam taki problem: przed odpaleniem swojego Tipusia (1.6 16v rok '90) sprawdzam napięcie na aku- jest w granicach 12,4-12,6V (aku ma pół roku, Varta), po odpaleniu bez włączonych żadnych odbiorników wskazuje 13,9V, a po włączeniu świateł, dmuchawy i radia napięcie wynosi ok. 13,4 V i powolutku, ale cały czas spada! Po około 30 minutach takiej pracy spada już poniżej 13 V!!! Nie mam pojęcia dlaczego! Wstawiłem nowy alternator Magneti Marelli i nic, wciąż ten sam problem. Mam deskę digital i przez to prawie nie widać zegarów! Dlaczego tak się dzieje? Czy to może wina przewodów z altka do aku? Proszę, pomóżcie!!! Z góry dziękuję i pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-02-2009, 18:09
|
|
|
dafi1985, jesli altka masz nowego i aku sprawne to wina moze lezec w złej masie, sprawdz to dokladnie, wszystkie połączenia miedzy altkiem a aku
P.S.
dafi1985 napisał/a: | (1.6 16v rok '90) |
Ciekawe skąd ty zes taki silnik wytrzasnął |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 18:34
|
|
|
Hej, dzięki za odpowiedź, sprawdzę i dam znać. A co do silnika, to jest 1.6 DOHC 90 koników, więc to jest chyba szesnastka??? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 18:49
|
|
|
dafi1985 napisał/a: | to jest 1.6 DOHC 90 koników, więc to jest chyba szesnastka??? |
Oj chyba nie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 19:16
|
|
|
he he, wiec co to za silnik??? Byłem przekonany, że to szesnastka, uświadomicie mnie? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-02-2009, 19:41
|
|
|
dafi1985, to jest silnik 8V na dwuch wałkach rozrządu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 19:47
|
|
|
He, dzięki EGON. Cały czas byłem przekonany, że to 16 Dzięki za wszystkie odp. Pisałem tyko o ładowanie, a przy okazji dowiedziałem sie czegoś więcej o swoim Tipusiu. Dzięki! |
_________________ Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 20:11
|
|
|
dafi1985, dwa wałki ale 8 zaworów.
** Dodano: 16-02-2009, 20:12 **
O spóźniłem się z odpowiedzią |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 20:19
|
|
|
No już wiem, ale i tak dzięki |
_________________ Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:) |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2009, 20:22
|
|
|
swoją drogą to trochę beznadziejne rozwiązanie - dwa wałki i 8 zaworów... już lepiej było by wsadzić 16 zaworów na jednym wałku |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 23:57
|
|
|
dafi1985, sprawdź też połączenie aku z masą i przeczyść drobnym papierem ściernym klemy i bolce na aku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dafi1985
Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 23:59
|
|
|
sprawdzę masę, bo klemy są prawie nowe, a bolce na aku jeszcze za bardzo nie zdążyly zaśniedzieć Ale przeczyścić nie zaszkodzi, dzięki.
** Dodano: 20-02-2009, 12:39 **
Witam! Sprawdziłem masę i wygląda ok. Po tygodniu przyjechałem do domu i co? Aku jest pusty, ma niecałe 10V! Podłączyłem Go pod prostownik, trochę poładował i włączyłem światła (tylko światła) i wystrzelił mi bezpiecznik w prostowniku (7,5A). Wymieniłem go, trochę podładowałem i chciałem go odpalić przy włączonym prostowniku i znowu mi bezpiecznik wystrzelił. Teraz czekam, on się ładuje i nie wiem o co chodzi. Kolega powiedział, że te spadki napięcia mogą być spowodowane przez szczotki w rozruszniku, czy to może być prawda, że kradną prąd???
** Dodano: 20-02-2009, 14:18 **
Jeszcze jedno. W moim Tipusiu mam z tyłu głośniki Hertz 2x200 W, i gdy podczas ładowania włączyłem radio, to wskazówka na prostowniku wahała się w rytm basów, tzn. podczas basu wskazówka opadała. Czy to możliwe, że to wina sprzętu audio? Może one potrzebują kondensatora? Sprawdziłem właśnie pobór prądu przy wyłączonym silniku i wynosi 0,04A, czy to nie za dużo tylko na zegarek i podtrzymanie pamięci w radiu?
** Dodano: 20-02-2009, 14:28 **
Mam nowy alternator 12 V, 65 A, a akumulator 420 A, 55 Ah. Na wyjściu z alternatora napięcie ładowania wynosi zaledwie 11,6 V, to nie za mało? A alternator jest nowy.
** Dodano: 02-03-2009, 12:36 **
Witam! Mam jeszcze jedno pytanko. Przed chwilą na forum przeczytałem, że oprócz kabla z aku do skrzyni biegów są jeszcze jakieś dwa inne punkty masowe... Gdzie ich szukać???
** Dodano: 07-03-2009, 19:47 **
Najlepszym rozwiązaniem niestety okazała się sprzedaż auta... |
_________________ Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:) |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2009, 17:49
|
|
|
Ja pierdziu teraz dopiero doczytałem jak żes ładował tan akumulator.... Sorry, ale to totalna kiszka ładowac aku, włączac jakieś odbiorniki i nie zdejmowac klem do ładowania.... |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|