Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek prądu ładowania
Autor Wiadomość
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 17:22   Spadek prądu ładowania

Witam! Szukam na forach już od tygodnia i nic... Mam taki problem: przed odpaleniem swojego Tipusia (1.6 16v rok '90) sprawdzam napięcie na aku- jest w granicach 12,4-12,6V (aku ma pół roku, Varta), po odpaleniu bez włączonych żadnych odbiorników wskazuje 13,9V, a po włączeniu świateł, dmuchawy i radia napięcie wynosi ok. 13,4 V i powolutku, ale cały czas spada! Po około 30 minutach takiej pracy spada już poniżej 13 V!!! Nie mam pojęcia dlaczego! Wstawiłem nowy alternator Magneti Marelli i nic, wciąż ten sam problem. Mam deskę digital i przez to prawie nie widać zegarów! Dlaczego tak się dzieje? Czy to może wina przewodów z altka do aku? Proszę, pomóżcie!!! Z góry dziękuję i pozdrawiam!!!
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-02-2009, 18:09   

dafi1985, jesli altka masz nowego i aku sprawne to wina moze lezec w złej masie, sprawdz to dokladnie, wszystkie połączenia miedzy altkiem a aku ;)
P.S.
dafi1985 napisał/a:
(1.6 16v rok '90)

Ciekawe skąd ty zes taki silnik wytrzasnął :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 18:34   

Hej, dzięki za odpowiedź, sprawdzę i dam znać. A co do silnika, to jest 1.6 DOHC 90 koników, więc to jest chyba szesnastka???
     assistance
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 18:49   

dafi1985 napisał/a:
to jest 1.6 DOHC 90 koników, więc to jest chyba szesnastka???

Oj chyba nie :lalala:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 19:16   

he he, wiec co to za silnik??? Byłem przekonany, że to szesnastka, uświadomicie mnie? :)
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-02-2009, 19:41   

dafi1985, to jest silnik 8V na dwuch wałkach rozrządu ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 19:47   

He, dzięki EGON. Cały czas byłem przekonany, że to 16 :) Dzięki za wszystkie odp. Pisałem tyko o ładowanie, a przy okazji dowiedziałem sie czegoś więcej o swoim Tipusiu. Dzięki!
_________________
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 20:11   

dafi1985, dwa wałki ale 8 zaworów.

** Dodano: 16-02-2009, 20:12 **
O spóźniłem się z odpowiedzią :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 20:19   

No już wiem, ale i tak dzięki :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:)
     assistance
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2009, 20:22   

swoją drogą to trochę beznadziejne rozwiązanie - dwa wałki i 8 zaworów... już lepiej było by wsadzić 16 zaworów na jednym wałku
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 23:57   

dafi1985, sprawdź też połączenie aku z masą i przeczyść drobnym papierem ściernym klemy i bolce na aku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dafi1985 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Grabin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 23:59   

sprawdzę masę, bo klemy są prawie nowe, a bolce na aku jeszcze za bardzo nie zdążyly zaśniedzieć :) Ale przeczyścić nie zaszkodzi, dzięki.

** Dodano: 20-02-2009, 12:39 **
Witam! Sprawdziłem masę i wygląda ok. Po tygodniu przyjechałem do domu i co? Aku jest pusty, ma niecałe 10V! Podłączyłem Go pod prostownik, trochę poładował i włączyłem światła (tylko światła) i wystrzelił mi bezpiecznik w prostowniku (7,5A). Wymieniłem go, trochę podładowałem i chciałem go odpalić przy włączonym prostowniku i znowu mi bezpiecznik wystrzelił. Teraz czekam, on się ładuje i nie wiem o co chodzi. Kolega powiedział, że te spadki napięcia mogą być spowodowane przez szczotki w rozruszniku, czy to może być prawda, że kradną prąd???

** Dodano: 20-02-2009, 14:18 **
Jeszcze jedno. W moim Tipusiu mam z tyłu głośniki Hertz 2x200 W, i gdy podczas ładowania włączyłem radio, to wskazówka na prostowniku wahała się w rytm basów, tzn. podczas basu wskazówka opadała. Czy to możliwe, że to wina sprzętu audio? Może one potrzebują kondensatora? Sprawdziłem właśnie pobór prądu przy wyłączonym silniku i wynosi 0,04A, czy to nie za dużo tylko na zegarek i podtrzymanie pamięci w radiu?

** Dodano: 20-02-2009, 14:28 **
Mam nowy alternator 12 V, 65 A, a akumulator 420 A, 55 Ah. Na wyjściu z alternatora napięcie ładowania wynosi zaledwie 11,6 V, to nie za mało? A alternator jest nowy. :sciana:

** Dodano: 02-03-2009, 12:36 **
Witam! Mam jeszcze jedno pytanko. Przed chwilą na forum przeczytałem, że oprócz kabla z aku do skrzyni biegów są jeszcze jakieś dwa inne punkty masowe... Gdzie ich szukać???

** Dodano: 07-03-2009, 19:47 **
Najlepszym rozwiązaniem niestety okazała się sprzedaż auta...
_________________
Fiat Tipo 1.6 i.e.
Fiat Brava 1.4 12v
A następny... Prawdopodobnie Alfa 156:)
     assistance
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2009, 17:49   

Ja pierdziu teraz dopiero doczytałem jak żes ładował tan akumulator.... Sorry, ale to totalna kiszka ładowac aku, włączac jakieś odbiorniki i nie zdejmowac klem do ładowania.... :!:
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load