Nowy kabel do wycieraczki tylnej i wstecznego - jak i skąd? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 18:56 Nowy kabel do wycieraczki tylnej i wstecznego - jak i skąd?
|
|
|
Rozwiązany został poniekąd problem mojej tylnej wycieraczki i wstecznych. Nie ma plusa (i w cofaniu i w wycieraczce) i nie wiem gdzie on ginie bo kabel cały. Takie łatanie kabla nie ma sensu trochę. Chciałem puścić nowy kabel tylko nie wiem gdzie go podłączyć? I teraz drugi problem:dlaczego są podłączone na kostce od wycieraczki tylnej po 2 kable do + itd? Jeżeli będę puszczał nowe kable to takze musze dać 2?
pozdrawiam! |
_________________
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:25
|
|
|
Tylnia wycieraczka ma funkcję pracy ciągłej oraz ze spryskiwaczem i dla tego jest rozdział kabelków. U mnie przerywanie i brak pracy tej wycieraczki był spowodowany korozją wewnątrz mechanizmu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 07:18
|
|
|
mrk69 napisał/a: | I teraz drugi problem:dlaczego są podłączone na kostce od wycieraczki tylnej po 2 kable do + itd? Jeżeli będę puszczał nowe kable to takze musze dać 2? |
W kostce do wycieraczek kabelki to: "+" "-" i "S" gdzie S stanowi sterowanie wycieracza - wysyła impuls startowy.
Zatem jak chesz aby Ci wyciraczka chodziła musisz podłaczyć wszystkie 3 kable.
"S" jest sterowany z przekaźnika A727 465 (umieszczony w pozycji E9).
Tu masz temacik gdzie pisaliśmy o podłaczeniach tylnej wycieraczki:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=5264 |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-09-2006, 10:21
|
|
|
Moim zdaniem lepiej by było sprawdzić przewody gdzie jest przerwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 12:39
|
|
|
Dzięki za info, ale jest kolejny problem. Myślałem, że to tylko kabel ale odkręciłem silnik od wycieraczki i wziąłem go na krótko: "+" do "+" w aku i "-" do "-" w aku i..... nic no to dałem impuls z plusa do tego trzeciego styku "s" i dalej nic. Słychać tylko takie pyknięcie. Co to może być? Rozkręciłem obudowę, ale poza masą smaru, przekładniami i trybami nic nie znalazłem. To coś z napędem? czy moze sie zapiekło jak nie było używane? Heeelp!! |
_________________
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 13:42
|
|
|
Mogło się zapiec - spróbuj wyjąć ten trzpień do którego jest przykręcona wycieraczka.
Jak odkręcisz obudowę musisz ściągnąć pierścień segera, który trzyma ten trzpień (pierścień jest od strony mocowania wycieraczki).
Gdy go ściągniesz, wszystko powinno w miarę lekko się wysunąć. |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 15:55
|
|
|
Cytat: | to dałem impuls z plusa do tego trzeciego styku "s" i dalej nic. |
"S" jst sterowany impulsami "minusowymi"
przyłóz minus do tego S i powinna ruszyc... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 16:34
|
|
|
MiKuS, nieprawda - "S" daje impulsy dodatnie - tak jest u mnie, a żadnych przeróbek nie robiłem |
_________________
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 16:51
|
|
|
To czyżby były 2 rodzaje silnikow?
bo ja niedawno rozkrecałem, smarowałem itp silnik tylnych wyc i na 100% u mnie "s" dostawał minusa, bo jeszcze kablem o mase sie bawiłem...
Jakby co to niechciałem w bład wprowadzac... Pozdro |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-09-2006, 19:43
|
|
|
Według schematu to:
minus: kabel N (czarny)
plus: kabel BL (biało-niebieski) i BV (biało zielony).
W niebieskim kółku - mechanizm wycieraczki tylnej (silnik, przekaźnik i dioda).
Dodam jeszcze, że kabel minusowy idzie go głównego lewego tylnego złącza masy natomiast oba kable dodatnie do skrzynki bezpieczników. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 22:27
|
|
|
Dzięki wszystkim za starania,ale chyba czeka mnie wymiana silnika od wycieraczki zdjąłem pokrywkę z niego i chciałem ruszyć chociaż ten trzpień z miejsca - nie dało rady - potem zauważyłem, że z tego małego silniczka powinny przecież iść 2 kabelki zielony i brązowy i powinny sie łączyć z ukłądzikiem do którego podłacza sie kostkę, ale ich nie ma...uff. Ile taki silnik moze kosztować - wiecie całe to metalowe ustrojstwo przykręcane do klapy? Już nie mam na to siły |
_________________
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 07:48
|
|
|
mrk69, ja za używkę płaciłem ok 50zł - na allegro |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|