Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy kabel do wycieraczki tylnej i wstecznego - jak i skąd?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-09-2006, 18:56   Nowy kabel do wycieraczki tylnej i wstecznego - jak i skąd?

Rozwiązany został poniekąd problem mojej tylnej wycieraczki i wstecznych. Nie ma plusa (i w cofaniu i w wycieraczce) i nie wiem gdzie on ginie bo kabel cały. Takie łatanie kabla nie ma sensu trochę. Chciałem puścić nowy kabel tylko nie wiem gdzie go podłączyć? I teraz drugi problem:dlaczego są podłączone na kostce od wycieraczki tylnej po 2 kable do + itd? Jeżeli będę puszczał nowe kable to takze musze dać 2?
pozdrawiam!
_________________
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-09-2006, 23:25   

Tylnia wycieraczka ma funkcję pracy ciągłej oraz ze spryskiwaczem i dla tego jest rozdział kabelków. U mnie przerywanie i brak pracy tej wycieraczki był spowodowany korozją wewnątrz mechanizmu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 07:18   

mrk69 napisał/a:
I teraz drugi problem:dlaczego są podłączone na kostce od wycieraczki tylnej po 2 kable do + itd? Jeżeli będę puszczał nowe kable to takze musze dać 2?

W kostce do wycieraczek kabelki to: "+" "-" i "S" gdzie S stanowi sterowanie wycieracza - wysyła impuls startowy.
Zatem jak chesz aby Ci wyciraczka chodziła musisz podłaczyć wszystkie 3 kable.
"S" jest sterowany z przekaźnika A727 465 (umieszczony w pozycji E9).

Tu masz temacik gdzie pisaliśmy o podłaczeniach tylnej wycieraczki:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=5264
_________________

     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-09-2006, 10:21   

Moim zdaniem lepiej by było sprawdzić przewody gdzie jest przerwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 12:39   

Dzięki za info, ale jest kolejny problem. Myślałem, że to tylko kabel ale odkręciłem silnik od wycieraczki i wziąłem go na krótko: "+" do "+" w aku i "-" do "-" w aku i..... nic no to dałem impuls z plusa do tego trzeciego styku "s" i dalej nic. Słychać tylko takie pyknięcie. Co to może być? Rozkręciłem obudowę, ale poza masą smaru, przekładniami i trybami nic nie znalazłem. To coś z napędem? czy moze sie zapiekło jak nie było używane? Heeelp!!
_________________
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 13:42   

Mogło się zapiec - spróbuj wyjąć ten trzpień do którego jest przykręcona wycieraczka.
Jak odkręcisz obudowę musisz ściągnąć pierścień segera, który trzyma ten trzpień (pierścień jest od strony mocowania wycieraczki).
Gdy go ściągniesz, wszystko powinno w miarę lekko się wysunąć.
_________________

     assistance   Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 15:55   

Cytat:
to dałem impuls z plusa do tego trzeciego styku "s" i dalej nic.


"S" jst sterowany impulsami "minusowymi"
przyłóz minus do tego S i powinna ruszyc...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 16:34   

MiKuS, nieprawda - "S" daje impulsy dodatnie - tak jest u mnie, a żadnych przeróbek nie robiłem
_________________

     assistance   Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 16:51   

To czyżby były 2 rodzaje silnikow?
bo ja niedawno rozkrecałem, smarowałem itp silnik tylnych wyc i na 100% u mnie "s" dostawał minusa, bo jeszcze kablem o mase sie bawiłem...
Jakby co to niechciałem w bład wprowadzac... Pozdro
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-09-2006, 19:43   

Według schematu to:
minus: kabel N (czarny)
plus: kabel BL (biało-niebieski) i BV (biało zielony).
W niebieskim kółku - mechanizm wycieraczki tylnej (silnik, przekaźnik i dioda).
Dodam jeszcze, że kabel minusowy idzie go głównego lewego tylnego złącza masy natomiast oba kable dodatnie do skrzynki bezpieczników.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 22:27   

Dzięki wszystkim za starania,ale chyba czeka mnie wymiana silnika od wycieraczki :( zdjąłem pokrywkę z niego i chciałem ruszyć chociaż ten trzpień z miejsca - nie dało rady - potem zauważyłem, że z tego małego silniczka powinny przecież iść 2 kabelki zielony i brązowy i powinny sie łączyć z ukłądzikiem do którego podłacza sie kostkę, ale ich nie ma...uff. Ile taki silnik moze kosztować - wiecie całe to metalowe ustrojstwo przykręcane do klapy? Już nie mam na to siły :?
_________________
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-09-2006, 07:48   

mrk69, ja za używkę płaciłem ok 50zł - na allegro
_________________

     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load