|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
W walce z moja Tempra 1:0 dla niej |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-02-2005, 20:13 W walce z moja Tempra 1:0 dla niej
|
|
|
W kwestii temp. powyzsze.
Zebym nie wiem jak sie staral temp. silnika pokazuje ok. 70 stopni pomimo wymiany termostatu i czujnika temp. (czujnik na szczescie mialem mozliwosc oddac bo stary jak sie okazlo byl dobry)
Podejrzewalem czujnik, tego malego zlosliwego goscia ale okazal sie dobry.
Silnik rozgrzewa mi sie OK, przy starym termostacie byla tragedia po kilku kilometrach dopiero puszczal mi ssanie, ogrzewanie ok.
Tylko ten cho..rny wskaznik pokazujacy 70 stopni
Nie wiem w jaki sposob wskaznik temp. zczytuje ja lub tez interpretuje dane otrzymywane z czujnika.
W jaki sposob moge go wyregulowac chodzi o sama wskazowke bo podejrzewam ze tu tkwi problem.
"Wichura" zalacza mi sie przy ok 80-90 stopni a powinna wiadomo jakies 10-20 stopni wyzej wiec podejrzewam ze o tyle zaniza mi kreseczka wskaznika.
Czy ktos moze regulowal ten wskaznik? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-02-2005, 09:23
|
|
|
Mam podobny problem i też nie wiem co jest powodem.
U mnie puszcza ciepło jak wskaźnik pokazuje ok 80 stopni, ale znowu wentylator załączany jest przy wskazaniu prawie 110 stopni.
Mechanik mówił, że temp jest ok i wskaźnik zaniża, ale nie wiem sam jak to sprawdzić.
Ktoś mi kiedyś podał opór czujnika który powinien wynosić odpowiednio: 5600 Ohm-2 stopnie, 1800 Ohm-30stop i 360 Ohm przy 90.
Mój przy wskazówce na ok 83-85 ma opór 270 Ohm więc wychodzi, że ma ok 92stopni. Wzrost temp o jeden stopień powinien powodować spadek oporności o około 59 Ohm (np 30stopni*59 Ohm=1770 Ohm czyli sie zgadza przyjmując liniowa współzależność).
Czy jest ktoś kto to potwierdzi lub obali, bo nie jestem pewien czy dane są prawidłowe? |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2005, 11:06
|
|
|
Może wykręć czujnik i wsadź go do wody, podłącz miernik i włóż termometr. Sam zobaczycz jaką ma rezystancję przy danej temperaturze.
Póżniej tylko rozebrać zegary i poprawić |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 03-02-2005, 11:28
|
|
|
Tak w sumie byłoby najlepiej, ale czym mogę zamknąc otwór w bloku, żeby mi płyn nie uszedł cały?
Taka kontrola jest najlepsza, bo każdy czujnik będzie miał troszę inny opór, a ja zmierzę dokładnie. Tak samo mogę sprawdzić czujnik na kolektorze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|