Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrozaworek gaźnika - ponownie wkracza do służby
Autor Wiadomość
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-04-2006, 11:31   Elektrozaworek gaźnika - ponownie wkracza do służby

Samochód gasł na biegu jałowym, po wysprzęgleniu przed światłami..etc, w ASO stwierdzili: padł elektrozaworek gaźnika, ale nie przejmuj się on i tak do niczego nie służy, odcieliśmy go i masz teraz regulację ręczną (no i 140 zł w kieszeni). NO tak ale jak zajechłem na badania kontrolne to CO było chyba 8.6 %, troszkę dużo (śmierdzi z rury).

Na czym polegało odcięcie elektrozaworka w ASO. Ucieli wewnętrzną igiełkę tak że nie zasłaniała już otworków w zewnętrznej rurce, i w ten sposób przepuszczane jest paliwo.
Kupiłem sobie nowy elektozaworek w ETER-MOT http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=4129526 cena 71.50 zł oraz zestaw naprawczy gaźnika.

Po wkręceniu nowego elektrozaworka, auto oczywiście gaśnie od razu. Wciskając mocno pedał gazu pracuje nierówno, zmieniają się lekko obroty.

Moje pytanie: Czy wystarczy regulacja gaźnika dwoma wkrętami: składem mieszanki i sąsiednią sróbą od prędkości obrotów silnika na biegu jałowym aby znowu silnik prawidłowo pracował ?

PS:
Zamierzam przeczyścić gaźnik, nowe uszczelki, membranki i inne, pozprawdzać szczeliny.
W zaprzyjaźnionej stacji kontroli, chcę wyregulować CO (CO+obroty biegu jałowego)
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-04-2006, 14:24   

Z tego co opisałeś to jest to elektrozawór wolnych obrotów.Po wyłączeniu silnika odcina dopływ paliwa do układu biegu jałowego,aby silnik zgasł odrazu i żeby nie "odbijał".Obcięcie iglicy w zaworku jest naprawą tymczasową,choć dużo ludzi tak jeżdzi.Rozbierz gażnik,wymyj i przedmuchaj dużym ciśnieniem.Gażnik ustawia się tak jak piszesz,dwoma śrubami.Ustaw jeszcze pływak(foto) i na analize spalin.Podprawdzaj czy powieszchnie styku nie są odkształcone(spód gażnika,dekiel komory pływakowej)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-04-2006, 15:25   

Na schemacie jest zawór iglicowy a nie elektro,
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-04-2006, 18:27   

Fotke załączyłem aby Tomek wiedział jak ustawić poziom paliwa w gażniku.Jak robić wszystko to dokładnie.Ale załączam jeszcze od elektrozaworu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load