|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Do czego to podciśnienie? |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-04-2006, 11:14 Do czego to podciśnienie?
|
|
|
Myliśmy z tatą silnik i przy wydmuchiwaniu wodu zauważyliśmy że prawy kruciec na 'czerwonym czujniku jest ułamany, przez do podciśnienie nie może być założone. I spada.
Od czego ono może być? Można z tym tak jeździć, czy lepiej zmienić? Ten prawy przewód idzie pod przepustnice. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2006, 11:56
|
|
|
o tym juz było |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2006, 13:21
|
|
|
Do "ego" zamiast machać łapami przy głowie, podałbys chociaż nazwę, aby kolega mogł sobie poszukać. A takie zachowanie jest nieładne.
To jest czujnik temperatury od obiegu EGR czyli recyrkulacji spalin. Przy odpowiedniej temperaturze, otwierasie albo zamyka i przez modulator steruje zaworem EGR , który doprowadza do kolektora ssącego spaliny. Niektórzy zaslepiaja ten zawór EGR i silnik lepiej pracuje. Nic się nie dzieje jak jest ułamany jeden kruciec od tego czujnika. Jedynie mogą być problemy przy przeglądzie technicznym, bo spaliny nie będą się mieściły w normie.
Kupiłem taki czujnki (zamówiłem - czekałem tydzień) w serwisie fiata "Carserwis" i zapłaciłem 70 PLN, ale to było w zeszłym roku. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-04-2006, 14:13
|
|
|
Dzięki Robson!
Ale niestety EGO ma racje! Ja jako stary wyjadacz na forum, i moderator również powinienem najpierw przeszukać zasoby w archiwum.
Ale problem był taki, że nawet nie wiedziałem z której strony się do tego zabrać, czyli nie wiedziałem co to za czujnik, i jak się nazywa.
No dobra to kolejne pytanie...
Robson napisał/a: | To jest czujnik temperatury od obiegu EGR czyli recyrkulacji spalin. |
Czyli teoretyczne pyszcza część spalin spowrotem do przepustnicy?:>
Robson napisał/a: | Niektórzy zaslepiaja ten zawór EGR i silnik lepiej pracuje. |
W jaki sposób?
Wkręcają poprostu śrubę o takim samym gwincie?
O przeglądy się nie martwie, bo na badaniu nie ma auta no ale koszt ciut większy. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2006, 19:59
|
|
|
To niebieskie o co pytałeś to tylko czujnik. Jak się nagrzeje to robi się przejście między jedną jego końcówką a drugą. W ten sposób, ciśnienie idzie do modulatora, który otwiera zawór EGR. EGR jest przy kolektorze ssącym a rozpoznasz go po metalowej rurce, która idzie do kolektora wydechowego. I to ten EGR (z metalową rurką) się zaślepia.Między niego a kolektor, wkłada się blaszke. Sam czujnik (niebieski) możesz zostawić tak jak jest albo wykręcić i zaślepić śrubą. Jednak tam jest płyn z chłdnicy i zwykła śruba bez uszczelko będzie przepuszczała. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-04-2006, 00:17
|
|
|
Dobra, ten z lewej strony czyli czerwony
jak pisałem to nie patrzyłem na zdjecie a coś mi się umamiło, że to własnie on jest niebieski. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|