|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Cykający przekaźnik kierunkowskazów |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 01-09-2011, 19:00 Cykający przekaźnik kierunkowskazów
|
|
|
Witam, jak w temacie co jakiś czas załącza mi się przekaźnik od kierunkowskazów i cyka bardzo szybko. Żaden kierunek się nie zapala, kontrolka też nie działa. W każdej chwili mogę włączyć kierunki. Teoretycznie wszystko ok ale chciałbym to zdiagnozować zanim się coś poważniej nie sp.......! Zauważyłem też że lata wskazówka od poziomu paliwa, stan baku wpływa na położenie wskazówki, ale waha się między 0, a właściwym poziomem. Jednocześnie się to nie dzieje. Może ma to jakiś związek, czy ma ktoś pomysł, albo miał taki problem?! |
|
|
|
|
pawel200388
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 69 Skąd: Skierki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-09-2011, 19:39
|
|
|
Nic się nie spierdzieli
Ja nawet kupowałem cichy przekaźnik specjalnie Ale nawet cichy trochę denerwował
Ostatecznie sprawdziłem wszystkie styki w skrzynce bezpieczników
Objaw to skutek niestykającej masy.
Tym bardziej potwierdza to wskaźnik paliwa. |
_________________ --------------------
Szukasz części do tempry? Sprawdź tu:
http://forum.tempra.org/-vt22568.htm#273568 |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2011, 19:53
|
|
|
Co do kierunków to poszukaj na forum, masz zwarcie w manetce. Trzeba ją odpiąć i rozebrać. Wtedy jak wyczyścisz styki to przestanie cykać. Generalnie kilka śrubek i roboty na 15-20 minut. Co do wskaźnika paliwa. To raczej nie jest brak masy. Autko jest już wiekowe i ścieżka na takim małym styczniku po którym biega pływak się wytarła a juz zwłaszcza jak masz gaz i mało jeździsz na paliwku. Ja tam nie wymieniałem poprostu zalewałem tyle aby nie skakał wskaźnik. |
_________________ Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 - |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-09-2011, 19:59
|
|
|
Arkady1s napisał/a: | i rozebrać |
trudna sztuka, łatwo coś popsuć. Sam skasowałem komplet manetek jak chciałem je rozebrać.
Wracając do tematu, manetka to raz a dwa, to sam przekaźnik może być uszkodzony. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 01-09-2011, 20:08
|
|
|
Przekaźnik to pierwsze co podmieniłem. Manetkę już raz rozbierałem i drugi raz się nie piszę. Ale chwila, gdyby było zwarcie na manetce to by się kierunki zapalały i włączała kontrolka?Zastanawiałem się nad włącznikiem od awaryjnych bo według schematu wygląda na to że może załączać przekaźnik, a nie włączać kierunków!
** Dodano: 01-09-2011, 21:31 **
Jak będę miał czas to spróbuję podmienić włącznik awaryjnych i manetkę z drugiego auta. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-09-2011, 18:33
|
|
|
Też miałem takie cykanie jak u Ciebie.Wystarczyło wyczyścić manetkę w środku i to wszystko. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2011, 18:58
|
|
|
Nie samą końcówkę tylko kostkę która jest na końcu. Raptem 4 śrubki, jak można ją zepsuć? Nie roybieraj calej manetki. U mnie tam leżał mały opiłek i robił malutkie zwarcie, na tyle małe że słuchać było przekaźnik ale nie włączała się kontrolka. Możesz wymienić przekaźnik ale to właśnie bardziej on by migał kontrolką niż sama manetka. |
_________________ Polonez 1.5 GLE RiP 2001 - 2003
Polonez 1.4 GLI RiP 2003 - 2005
Tipo 1.4i RiP 2005 - 2009
Peugeot 206 SW HDi JEST 2009 - |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-09-2011, 08:10
|
|
|
Kiedyś to opisałem dokładnie w którymś ze swoich postów. Problem leży w manetce. Trzeba ją rozebrać i przeczyścić w środku (styki). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 03-09-2011, 20:22
|
|
|
Za dużo rzeczy mam do zrobienia przy aucie i muszę to odwlec. Ale przez chwilę bawiłem się manetką i wygląda na to że ona jest winna, ale ja już wolę kupić nową(używaną) niż rozbierać. W drugim aucie rozbierałem bo wymieniałem żarówki na ledy niebieskie i od tej pory mam problem z włączeniem przeciwmgielnych, za którymś razem zaskakują. Rzuciłem palenie i nie zamierzam się wk.... Wystarczająco mam problemów z zamkiem w klapie, połamanymi przewodami od klapy i zamkiem w drzwiach kierowcy.
** Dodano: 05-09-2011, 19:13 **
Jestem w gorącej wodzie kąpany i nie lubię jak mi coś nie działa. Rozebrałem manetkę od wycieraczek bo mi nie działały ani przednie ani tylne. Rozkręciłem tą część gdzie wchodzi długa białą kostka z przewodami i tam na stykach był smar. Częściowo naprawiałem, ale nie wszystko. W domu rozebrałem na części pierwsze całą rączkę i o dziwo wszystko działa. To mi dało do myślenia i wróciłem do auta. Rozebrałem manetkę od kierunków, tą część gdzie wchodzi biała kostka z przewodami. Okazało się że się styki pościerały i z opiłków zrobiła jakby malutka ścieżka. Wyczyściłem gwoździem szczeliny i lata jak ta lala. WIELKIE DZIĘKI PANOWIE ZA DIAGNOZĘ!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|