Nowe przewody podciśnieniowe |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:21 Nowe przewody podciśnieniowe
|
|
|
Witam
Wymieniłem sobie wczoraj wszystkie przewody podcisnieniowe na nowe silikonowe. Przewody są firmy SAMCO SPORT wytrzymują do 200 stopni C średnica 4mm (ja mam niebieskie ale można mieć w innych kolorach np. czerwone pomarańczowe żółte). Są dużo elastyczniejsze. Stare były już sztywne i bliskie popękania. Przewód prowadzący do aparatu zapłonowego był pęknięty i od jakiegoś czasu mył po prostu załatany taśmą. Dla osób posiadających gaźnik sterowany podciśnieniowych ważne jest aby mieć sprawne przewody bo każda najmniejsza dziurka spowoduje nie prawidłowa pracę tego układu. Czyli np. silnik nie będzie wskakiwał na wolne obroty. Polecam bo to czasem przyczyna nie prawidłowej pracy silnika.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 16:05
|
|
|
A jaki czyściutki motorek |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:25
|
|
|
a jakie ladne niebieskie rureczki szkoda ze ja tak nie mam
czerwone by mi sie zdaly....pozdrowka |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2011, 16:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Przewody są firmy SAMCO SPORT wytrzymują do 200 stopni C |
To jaką temperature generuje podciśnienie? |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:22
|
|
|
podcisnienie nie generuje temperatury ale pod maska potrafi byc kilka stopni tym bardziej ze te przewody sa blisko kolektora |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-01-2011, 21:30
|
|
|
Darek91, odpowiedział ci kolega MARIOVIRUS a gdybyś dalej wątpił to poprzytulaj się do pracującego silnika |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2011, 21:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a gdybyś dalej wątpił to poprzytulaj się do pracującego silnika |
Najpierw musi pracować |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:49
|
|
|
Darek91 napisał/a: | Najpierw musi pracować | no jak wraca zmęczony do domu to już tak nie grzeje |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2011, 23:35
|
|
|
hmm... widzisz JAM_BELFEGOR, w zyciu tego nie wymienialem, a jak spojrzalem dzis... nie sa w najlepszym stanie, jakby sie wogole porozwarstwialy. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2011, 11:22
|
|
|
pisario, no to nie dobrze bo podciśnienie steruje gaźnikiem. Walisz do motoryzacyjnego prosisz 1,5-2mi przewodów podciśnieniowych nie większych niż 4mm średnicy wew. bierzesz tapeciaka i zaczynasz operować a jak chcesz mieć takie ładne kolorowe jak ja miałem to stukasz sobie w googla: "samco sport" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Marek_RADOM
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 49 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2011, 14:39
|
|
|
Ja ostatnio wymieniłem przewody podciśnieniowe, kupiłem 2 metry ale okazało się że za mało, bo przy okazji podłączyłem sobie ekonomizer
Mam pytanie co do tych końcówek wkręconych w kolektor, bo mam dwie ułamane. To są jakieś zaworki ? Muszę je wymienić. Przy okazji przydał by się schemat jak to poprawnie powinno być połączone. Ze zdjęć można się domyslić ale chcę żeby było wszystko ok. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:29
|
|
|
Marek_RADOM, tu masz jak podłączyć przewody --> http://forum.tempra.org/t...ghlight=#149392 W kolektor wkręcone są dwa termo zawory czarny i biały. Skoro masz ułamane króćce na jednym z nich to logiczne jest że trzeba wymienić taki termo zaworek. Od razu zaznaczam że nowy dość ciężko taki kupić. Łatwiej dopaść jakiś używany np. na szrocie lub przez neta, z rozbiórki T/T z silnikiem 1.4 / 1.6 na gaźniku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2011, 23:10
|
|
|
Marek_RADOM, też miałem połamany jeden z tych zaworków. Jeśli króćce zostały w wężykach to możesz spróbować je przykleić po prostu (o ile dobrze pamiętam to ktoś nawet radził mi na forum, że można je zastąpić kawałkiem wkładu od długopisu). Ja ostatecznie skleiłem swój i śmiga tak już jakiś czas bez problemu tylko musisz uważać, żeby nie nalać za dużo kleju i nie zakleić otworu |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Marek_RADOM
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 49 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2011, 12:59
|
|
|
Dzięki za schemat, wymienię zaworki i podłącze sobie jak trzeba. Może poprawi się praca na benzynie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|