Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe przewody podciśnieniowe
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 15:21   Nowe przewody podciśnieniowe

Witam
Wymieniłem sobie wczoraj wszystkie przewody podcisnieniowe na nowe silikonowe. Przewody są firmy SAMCO SPORT wytrzymują do 200 stopni C średnica 4mm (ja mam niebieskie ale można mieć w innych kolorach np. czerwone pomarańczowe żółte). Są dużo elastyczniejsze. Stare były już sztywne i bliskie popękania. Przewód prowadzący do aparatu zapłonowego był pęknięty i od jakiegoś czasu mył po prostu załatany taśmą. Dla osób posiadających gaźnik sterowany podciśnieniowych ważne jest aby mieć sprawne przewody bo każda najmniejsza dziurka spowoduje nie prawidłowa pracę tego układu. Czyli np. silnik nie będzie wskakiwał na wolne obroty. Polecam bo to czasem przyczyna nie prawidłowej pracy silnika.


_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-02-2008, 16:05   

A jaki czyściutki motorek :bravooo:
     Moneta
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2011, 13:25   

a jakie ladne niebieskie rureczki szkoda ze ja tak nie mam
czerwone by mi sie zdaly....pozdrowka
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2011, 16:26   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Przewody są firmy SAMCO SPORT wytrzymują do 200 stopni C


To jaką temperature generuje podciśnienie? ;)
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2011, 19:22   

podcisnienie nie generuje temperatury ale pod maska potrafi byc kilka stopni tym bardziej ze te przewody sa blisko kolektora
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-01-2011, 21:30   

Darek91, odpowiedział ci kolega MARIOVIRUS a gdybyś dalej wątpił to poprzytulaj się do pracującego silnika :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2011, 21:37   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a gdybyś dalej wątpił to poprzytulaj się do pracującego silnika

Najpierw musi pracować :sciana: :badgrin:
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2011, 22:49   

Darek91 napisał/a:
Najpierw musi pracować :sciana: :badgrin:
no jak wraca zmęczony do domu to już tak nie grzeje :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2011, 23:35   

hmm... widzisz JAM_BELFEGOR, w zyciu tego nie wymienialem, a jak spojrzalem dzis... nie sa w najlepszym stanie, jakby sie wogole porozwarstwialy.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2011, 11:22   

pisario, no to nie dobrze bo podciśnienie steruje gaźnikiem. Walisz do motoryzacyjnego prosisz 1,5-2mi przewodów podciśnieniowych nie większych niż 4mm średnicy wew. bierzesz tapeciaka i zaczynasz operować :lalala: a jak chcesz mieć takie ładne kolorowe jak ja miałem to stukasz sobie w googla: "samco sport"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2011, 14:39   

Ja ostatnio wymieniłem przewody podciśnieniowe, kupiłem 2 metry ale okazało się że za mało, bo przy okazji podłączyłem sobie ekonomizer :)

Mam pytanie co do tych końcówek wkręconych w kolektor, bo mam dwie ułamane. To są jakieś zaworki ? Muszę je wymienić. Przy okazji przydał by się schemat jak to poprawnie powinno być połączone. Ze zdjęć można się domyslić ale chcę żeby było wszystko ok.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-06-2011, 22:29   

Marek_RADOM, tu masz jak podłączyć przewody --> http://forum.tempra.org/t...ghlight=#149392 W kolektor wkręcone są dwa termo zawory czarny i biały. Skoro masz ułamane króćce na jednym z nich to logiczne jest że trzeba wymienić taki termo zaworek. Od razu zaznaczam że nowy dość ciężko taki kupić. Łatwiej dopaść jakiś używany np. na szrocie lub przez neta, z rozbiórki T/T z silnikiem 1.4 / 1.6 na gaźniku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-06-2011, 23:10   

Marek_RADOM, też miałem połamany jeden z tych zaworków. Jeśli króćce zostały w wężykach to możesz spróbować je przykleić po prostu (o ile dobrze pamiętam to ktoś nawet radził mi na forum, że można je zastąpić kawałkiem wkładu od długopisu). Ja ostatecznie skleiłem swój i śmiga tak już jakiś czas bez problemu :) tylko musisz uważać, żeby nie nalać za dużo kleju i nie zakleić otworu ;D
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-06-2011, 12:59   

Dzięki za schemat, wymienię zaworki i podłącze sobie jak trzeba. Może poprawi się praca na benzynie.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load