Podrasowanie kąta zapłonu dla gaźnikowca |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:32 Podrasowanie kąta zapłonu dla gaźnikowca
|
|
|
Ponieważ już parę osób pytało mi się jak podrasować zapłon, postanowiłem założyć ten temat.
Do regulacji potrzebujecie lampy stroboskopowej, bez tego nie ma co nawet dalej tematu ciągnąć. Ściągacie zaślepkę ze skrzyni biegów, zapalacie sobie samochodzik czekacie aż się zagrzeje (do pierwszego włączenia wentylatora) Przy założeniu że macie dobrze ustawione obroty biegu jałowego (ok. 850-900obr./min.) Ściągągacie wężyk podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiacie go. Podłączacie sobie lampę strobo (w zależności od modelu różnie bywa) ale najczęściej z wszystkich lamp jakie widziałem to zasilanie po akumulator +/- czujnik na pierwszą świecę a światło kierujecie na koło zamachowe. Na obudowie skrzyni jest podziałka 0 5 10 powinniście zobaczyć rowek na 10tce to przy założeniu że macie dobrze ustawiony kąt fabryczny, jeśli nie to przystępujecie do regulacji. Kluczem 13stką lekko odkręcacie śrubę u podstawy aparatu zapłonowego (dla pewności możecie sobie wcześniej markerem zrobić kreskę przez aparat i korpus silnika, takie zabezpieczeni gdybyście coś przekombinowali, zawsze możecie wrócić do poprzedniego ustawienia). Teraz łapiecie za aparat i oświetlając znaczniki leciutko kręcicie w prawo lub w lewo żeby kreseczka pojawiła się na 10tce. Gdy to zrobicie musicie jeszcze delikatniej przekręcić aparat tak żeby lekko minęła 10tkę wręcz zrównała się z okienkiem obudowy skrzyni, może to wymagać świecenia delikatnie pod katem w otwór. Zakręcacie aparat odłączacie lampę, podłączacie wężyk z podciśnienia i testujecie czy nie za dużo daliście. Auto przy spalaniu sutkowym silnik wydaje taki charakterystyczny metaliczny dźwięk.
Obrazek jak ma to wyglądać.
P.S: jak ktoś jest z okolic Krakowa to mogę mu tak ustawić kąt. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:38
|
|
|
Warto dodać, że trzeba mieć sprawną " pompkę? " Przyspieszania zapłonu w aparacie zapłonowym ( taki biały grzybek )
U mnie to coś nie reagowało na podciśnienie i nie mogłem mieć idealnie ustawionego zapłonu. Podobno częsta przypadłość. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:43
|
|
|
Chodzi koledze o to
Do ustawienia zapłonu nie jest potrzebna wręcz się ją odłącza. Za to do prawidłowego wysterowania kąta w zależności od obrotów już jest niezbędna
A i dodam jeśli macie Digiplex to zapomnijcie to takiej zabawie. Spróbuję sobie przeanalizować schemat el. digiplexa może za pomocą potencjometru i lutownicy mogło by się go zmodyfikować by można było zmieniać wyjściowy kąt zapłonu. Ewentualnie jeśli ktoś ma szersze pojęcie o elektronice mógłby taki mod przygotować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dokładnie o to mi chodziło.
Wymiana jest prosta - ściąga się kopułkę później palec rozdzielacza i metalowe denko ...
Można łatwo sprawdzić czy to coś działa czy nie. Wystarczy wyjąć z gaźnika ten przewód idący do aparatu i mocno zasysać powietrze. Jeżeli czujemy, że coś blokuje ujście powietrza to wszystko działa. Jeżeli cięgnie bez oporów to znaczy że popsute :p
JAM_BELFEGOR, Dobrze prawię ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 23:01
|
|
|
Luczu napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Dobrze prawię ? | Ciekawy sposób Jeśli ktoś ma lampę może oświetlić sobie koło zamachowe i dodać przepustnicą gazu, jeśli znacznik na kole zamachowym zaczyna wędrować do góry to wszystko jest w porządku jeśli stoi w miejscu czeka was wymiana pompki. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2011, 20:24
|
|
|
8 lat temu w polonezie tak sie robiło,PODRASOWANIE kata zapłonu = przyspieszenie zapłonu!jeśli za bardzo go przyspieszysz ,silnik szybciej sie zużywa,to tak jak niektórzy mówią,że mechanik pasek o ząbka przestawił z 1.4 rakiety nie zrobisz,działa to tak samo na jednopunckie jak i na gaźniku |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2011, 20:45
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | !jeśli za bardzo go przyspieszysz ,silnik szybciej sie zużywa, | jak byś czytał uważnie to byś wiedział iż przestrzegam przed spalaniem stukowym. Ja daje sprawdzone rozwiązanie, nie namawiam do bzdur typu przestawianie rozrządu. kamilsitek1983 napisał/a: | z 1.4 rakiety nie zrobisz, | nie mówię o robieniu rakiety a jedynie o delikatnym acz odczuwalnym podrasowaniu silnika zwłaszcza działającego na LPG. kamilsitek1983 napisał/a: | działa to tak samo na jednopunckie jak i na gaźniku | tak to pokaż mi jak wyprzedzić zapłon w T/T 1.4 -1.6 wyposażonego w digiplex. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2011, 15:42
|
|
|
trzeba przestawić tak samo aparat zapłonowy,czy nie? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 17:51
|
|
|
kamilsitek1983, jak masz digiplex'a to kręcenie aparatem nic nie da przetestowane |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:28
|
|
|
ahha a po co jest ta regulacja na aparacie jak sie ma digiplexa? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:40
|
|
|
Cytat: | ahha a po co jest ta regulacja na aparacie jak sie ma digiplexa? | Jaka regulacja? Mechaniczny aparat sterowany jest podciśnieniem z gaźnika, oraz wirującymi odważnikami w korpusie. <--- sorry nie doczytałem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:45
|
|
|
kamilsitek1983, nie wiem czy ktoś odpowie na to pytanie ja u siebie kręciłem tzw. aparatem (mocowaniem kopułki) i żadnych efektów to nie przyniosło więc zostaw tak jak jest |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:46
|
|
|
na jednopunktcie też miałem regualcaje aparatu,żadne podciśnienia do nigo nie podołają!To czyli czym sie przyspiesza i opóźnia zapłon na jodnopunktowym?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:48
|
|
|
kamilsitek1983, digiplex steruje kątem zapłonu, biorąc sygnał z CPW i mapsensor'u. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:49
|
|
|
Kajlon, odkręć śrubki od aparatu i przekręć go przeciwnie do wskazówek zegara na maxa!Jutro bedziemy pisać w dziale MECHANIKA!ZOSTAWIAM tak jak jest Panie KAjlon!
** Dodano: 19-05-2011, 22:51 **
zgadza sie tak jest,moja 406 jeb..strzeliła z lpg wywaliło już drugi map sensor,i tylko niema wolnych obrotów,reszta jest wszystko ok |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|