|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
do czego digiplex??? |
Autor |
Wiadomość |
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:29 do czego digiplex???
|
|
|
witam za co glownie i w ogole odpowiada modół digiplex2(jesli sie nie myle) zaplonowy??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:50
|
|
|
Za kąt wyprzedzenia zapłonu, dobierany jest on w zależności od obrotów i podciśnienia w kolektorze ssącym. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:55
|
|
|
a moglbys wytlumaczyc mi to w polskim jezyku bo nie bardzo to rozumiem... sorry za klopot... ale prosze o wytlumaczenie... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 21:16
|
|
|
kliknij magiczne [szukaj] i wpisz digiplex
/wiem, wymaga to nieco wiedzy tajemnej i tylko nieliczni mogą to ujarzmić.../ a będzie więcej szczegółów... a co do ogólników - tak jak romano napisał; kątu wyprzedzenia zapłonu się, mając digiplex, ręcznie nie ustawia/reguluje, do modułu digiplex dochodzi wężyk z podciśnieniem z silnika, zmieniającym się w zależności od...hmm.. warunków pracy a także dochodzą impulsy z czujnika położenia wału - czyli jak się silnik 'obraca', konkretnie wałek, to co obrót pewien specjalny fragment mija czujnik i generuje impuls; dzięki temu wszystkiemu moduł dostaje informację jaka jest prędkość obrotowa, w jakiej 'pozycji' są poszczególne tłoki (czas od ostatniego impulsu, między kolejnymi impulsami) a więc kiedy trzeba podać 'iskrę' zapłonową, a gdy dochodzi do tego podciśnienie to moduł 'zna' warunki pracy silnika i dany moment jego pracy i wie kiedy powinna być podana iskra (wie to za dużo, odczytuje powiedzmy z tabelki)... iskra w zależności od warunków pracy silnika powinna być podana z pewnym wyprzedzeniem, nm dany tłok dojdzie do góry - koniec sprężania, by zaraz potem wybuch mieszanki nastąpił w 'najlepszym' momencie, a praca silnika była najefektywniejsza..... chyba już mniej więcej wiesz o co chodzi? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-10-2006, 21:29
|
|
|
dzieki chlopaki |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 21:29
|
|
|
No to unknown mnie wyręczył |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|