Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
do czego digiplex???
Autor Wiadomość
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-10-2006, 20:29   do czego digiplex???

witam za co glownie i w ogole odpowiada modół digiplex2(jesli sie nie myle) zaplonowy???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2006, 20:50   

Za kąt wyprzedzenia zapłonu, dobierany jest on w zależności od obrotów i podciśnienia w kolektorze ssącym.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-10-2006, 20:55   

a moglbys wytlumaczyc mi to w polskim jezyku bo nie bardzo to rozumiem... :D sorry za klopot... ale prosze o wytlumaczenie...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2006, 21:16   

kliknij magiczne [szukaj] i wpisz digiplex ;)
/wiem, wymaga to nieco wiedzy tajemnej i tylko nieliczni mogą to ujarzmić.../ a będzie więcej szczegółów... a co do ogólników - tak jak romano napisał; kątu wyprzedzenia zapłonu się, mając digiplex, ręcznie nie ustawia/reguluje, do modułu digiplex dochodzi wężyk z podciśnieniem z silnika, zmieniającym się w zależności od...hmm.. warunków pracy :D a także dochodzą impulsy z czujnika położenia wału - czyli jak się silnik 'obraca', konkretnie wałek, to co obrót pewien specjalny fragment mija czujnik i generuje impuls; dzięki temu wszystkiemu moduł dostaje informację jaka jest prędkość obrotowa, w jakiej 'pozycji' są poszczególne tłoki (czas od ostatniego impulsu, między kolejnymi impulsami) a więc kiedy trzeba podać 'iskrę' zapłonową, a gdy dochodzi do tego podciśnienie to moduł 'zna' warunki pracy silnika i dany moment jego pracy i wie kiedy powinna być podana iskra (wie to za dużo, odczytuje powiedzmy z tabelki)... iskra w zależności od warunków pracy silnika powinna być podana z pewnym wyprzedzeniem, nm dany tłok dojdzie do góry - koniec sprężania, by zaraz potem wybuch mieszanki nastąpił w 'najlepszym' momencie, a praca silnika była najefektywniejsza..... chyba już mniej więcej wiesz o co chodzi?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-10-2006, 21:29   

dzieki chlopaki
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2006, 21:29   

No to unknown mnie wyręczył :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load