Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały problem
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-05-2008, 19:17   Mały problem

Witam, gdy jadę np. w korku i jest potrzeba przerzucania biegów miedzy jedynką a dwójką, to gdy redukuje do jedynki na toczącym się samochodzie to jest trochę opór dźwigni, może nie aż do tego stopnia, że nie da się wrzuć biegu, no, ale jest opór i wolał bym coś na to zaradzić, bo mogę uszkodzić skrzynię. Dodam, że jeżeli samochód stoi w miejscu to jedynka wchodzi normalnie.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2008, 20:53   

i jest to normalne bo 1 bieg masz synchronizowany, można go wrzucać jedynie na posotju oraz przy prędności do 5km/h i tak ma być, a jak siłą to przegwałcisz to będzie niedobrze!

jak jesteś w korku to jedynie 1-ka i sprzęgło, podjechać, sprzęgło, luz....
ew. 1kę raz wbić i zasprzęglać i wysprzęglać i operować jednocześńie gazem, ale jedynki nie wyciągać, jak masz ją już wbitą, bo jak przekroczysz 5km/h to już jej nie wbijesz, to jest prawidłowe
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-05-2008, 21:01   

No to mam inny problem :o

Na zakręcie i w korku, na 2 biegu jak go docisnę hamulcem to telepie nim zbyt wcześnie i stąd próba redukcji, żeby nie jechać na sprzęgle. Czy to normalne w Tipo?
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2008, 21:35   

Ja bym proponował zmienić styl jazdy, bo chyba Twój Tipek Twojego obecnego stylu nie lubi :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-05-2008, 21:38   

No, że tak powiem trochę się gryziemy, ale powoli się docieramy :D

Zobaczę dokładnie przy ilu km/h zaczyna go dusić, to powiecie czy to norma, bo wydaje się, że trochę za wcześnie.
  
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-05-2008, 22:42   

jesli tobie tak szarpie to moze masz poduszki oberwane i telepie silnikiem
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-05-2008, 11:41   

poduszki moe, ale niekoniecznie, choć może...
wyczuć skrzynię etc to fakt, ja z Temperówki się do różnych aut przesiadałem i Temperówka/ Tipo (np znajomego) specyficzne były, trzeba było wyczuć, a potem było bdb...
dodatkowo możesz mieć coś pokićkane z silnikiem, serwerm od wspom. hamulców czy podciśnienia po prostu nieszczelne (wężyki) i przy taki ciut większym ich obciążeniu (serwo wspom) dostaje drgawek
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load