Zaciski tył |
Autor |
Wiadomość |
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 09:21 Zaciski tył
|
|
|
Witam
Zakupiłem niedawno zaciski tylne od sedicivalvole, no i muszę kupić do nich zestawy naprawcze w postaci nowych gumek, o-ringów itp. I teraz pytanie ktoś może to robić i wie jakie zestawy naprawcze nabyć? Jakiej firmy będą najlepsze, autofren?
Jeżeli mam zaciski girling 34, to oznacza, że średnica tłoczka to 34mm?
Pozdrawiam |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 09:51
|
|
|
gajoss napisał/a: | Jakiej firmy będą najlepsze, autofren? | moze byc i autofren,ja na tym robiłem i było ok. Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:44
|
|
|
hmm co za różnica?
uszczelniacz to uszczelniacz, zwykły kwatratowy z epdm, odporny na płyn hamulcowy (ale nie odporny na olej!)
Różnią się tylko twardością Sha, której i tak nie zmierzysz |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:48
|
|
|
Myślałem, że ktoś może wie jakie numery katalogowe posiadają te zestawy. Już zamówiłem, jutro będą. Może powstanie jakaś fotoporada na temat regeneracji tylnych zacisków. |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:56
|
|
|
ego napisał/a: | Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku. |
Potwierdzam... sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów. Przy wymianie pamietaj jaka jest kolejnosc podkładek na tłoczku - o ile bedziesz go rozbierał bo nie ma takiej koniecznosci. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 23:03
|
|
|
tipacz napisał/a: | sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów | ja miałem,ale tam trzeba jakies specjalne chyba lub bardzo cienkie bo takie standardowe nie mieszczą sie w tą szczeline pomiedzy tłoczkiem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-02-2010, 23:14
|
|
|
ego, z tego co wyczaiłem to musza byc takie głuuugie proste. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 11:33
|
|
|
tipacz napisał/a: | ego napisał/a: | Najwiekszy problem jest ze zmiana oringu na tym "cycku" od ręcznego,bo trzeba rozpiąć seger na samym dole pomiędzy tłoczkiem a obudową zacisku. |
Potwierdzam... sam z tym walczyłem nie mając szczypiec do segerów. Przy wymianie pamietaj jaka jest kolejnosc podkładek na tłoczku - o ile bedziesz go rozbierał bo nie ma takiej koniecznosci. |
Wszystko rozebrałem bez problemu. Zobaczymy czy składanie też tak gładko pójdzie.
Ogólnie to w środku wszystko jest jak nowe, na tłoczku nie ma wżerów, ani rys. Dźwignie od ręcznego nie były zapieczone i można było nimi normalnie ręką poruszać. Jestem zadowolony.
Może komuś się przyda, zestaw naprawczy, ten większy do tylnych zacisków to autofren D4-129. W zestawie znajdują się:
1. Gumka przeciwpyłkowa na tłoczek.
2. Gumka odciągająca tłoczek.
3. Gumka do wnętrza tłoczka.
4. O-ring tej jakby śruby z gwintem, na którą wkręca się tłoczek.
5. Gumka na odpowietrznik.
6. Simmering dźwigni od ręcznego.
7. Gumki osłaniające prowadnice zacisku. |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 12:39
|
|
|
Cytat: | Wszystko rozebrałem bez problemu. Zobaczymy czy składanie też tak gładko pójdzie. | zobaczysz jak się z powrotem fajnie tłoczek składa na nowej uszczelce tu tona wazeliny oraz siły może nie pomóc a wiem co mówię bo walczyłem ze swoim zestawem co prawda nie z sedi ale gabarytowo podobnym http://forum.tempra.org/t...ghlight=zaciski |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:14
|
|
|
Nie chcę żeby moja wypowiedź zabrzmiała jak chwalenie się, ale to co podlinkowałeś, to ja robiłem praktycznie w tym samym czasie co Ty. Także wiem co z czym się je. Zmieniałem w swoim Uno przednie hamulce z 227mm litych na 240mm wentylowane od Fiata Palio weekend. Założyłem nawet identyczne tarcze, jak Twoje - nawiercane i frezowane mikody. Jestem bardzo zadowolony z zestawu, no ale że trzeba się rozwijać, to teraz tarczówki lądują i na tylnej osi. |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:38
|
|
|
gajoss, zaciski tylne z uno turbo z tego co pamiętam są raczej takie same jak w tipo z abs i tarczami z tyłu |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 21:55
|
|
|
No właśnie tak sobie porównywałem na zdjęciach i wyszło, że są identyczne, pytanie tylko czy jarzma są też takie same i czy rozmieszczenie otworów mocujących jarzmo też jest takie same jak w Uno Turbo? |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 01:13
|
|
|
To wszystko jeden ciu* ja mam z coupe,to to samo |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 15:50
|
|
|
No ale widzisz Tipo i Coupe miały z tyły tarcze 240mm, no a Uno Turbo ma z tyłu tarcze 227mm i właśnie pod takie tarcze (bo już je mam) chciałbym zamontować te zaciski. |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 18:46
|
|
|
podpinam się pod temat
kupiłem zacisk ( wysyłkowo z jakiegoś szrotu ) i ma zapieczony mechanizm ręcznego po prostu chodzi tak ciężko, że po zaciągnięciu ta sprężynka za chiny nie ma siły odbić. tłoczek już wykręciłem i teraz jeśli rozepnę segerka, wypruje "flaki" z tego zacisku i założę nowy zestaw uszczelek to czy to odblokuje ten ręczny ? |
|
|
|
|
|