odpadlo mi kolo w sedici :) |
Autor |
Wiadomość |
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-12-2007, 10:22 odpadlo mi kolo w sedici :)
|
|
|
witam wszystkich wczoraj wieczorem jechalem sobie po swiateczne zakupy a tu nagle przy skrecie w lewo odpadlo mi kolo naszczescie jechalem powoli i tylko tarcza sie troche obrysowala ale z tego co zauwazylem to zerwaly mi sie 3 gwinty w piascie zalozylem dojazdowke i jakos dojechalem do garazu ale moje pytanie jest takie czy do alufelg w sedici sa potrzebne jakies dluzsze szpilki (bo ja mam 12X 1,25 )? czy poprostu juz wczesniej musial byc gwint zerwany ? aha i jescze jedno gdzie dostane takie szpilki moze ktos z forumowiczów ma to byl bym zainteresowany bo tylko jedna znalazlem |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 17:04
|
|
|
Witam
Dotyczy to każdego auta nie tylko sedici, do alufelg potrzebne są specjalne śruby, o innym szerszym stożku to jedno, a po drugie długość musi być odpowiednia, z reguły jest tak że śruba, aby dobrze trzymała w piascie musi zostać wkrecona na 6 lub więcej pełnych obrotów śruby, inaczej jest duża szansa zerwania gwintu i utraty koła w czasie jazdy |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 17:17
|
|
|
sheriffnt, chodzi ci od początku jak śrubę wkręcasz aby było 6 pełnych obrotów |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-12-2007, 17:19
|
|
|
ale sedici ma w seri alufelgi to znaczy ze zle sroby dali? |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 18:08
|
|
|
Witam
grabarz napisał/a: | sheriffnt, chodzi ci od początku jak śrubę wkręcasz aby było 6 pełnych obrotów |
Od momentu złapania gwintu do daje ok 8,5 mm wkręconej śruby w piastę - to z reguły grubość kołnierza piasty - czyli trzyma własnie 6 pełnych zwojów gwintu, czasem nawet więcej, dobrze jak śruba nawet nieco wyjdzie, w innym przypadku sruba trzyma np, na 3-4 zwojach.
Cytat: |
ale sedici ma w seri alufelgi to znaczy ze zle sroby dali?
|
felgi mają czasem różną grubośc w miejscu przylegania, czasem jakiś pierscien dystansowy szerszy i już śruba nie wejdzie ile trzeba, wtedy receptą są dłuższe śruby.
PS kupowałem do Łady, śruby do alu do Poloneza, po 2 zeta za szt. w hurtowni motoryzacyjnej, są sporo dłuższe niż standartowe, jak pomierzyłem to gwinty są te same: 12x1,25, postaram się jutro przymierzyć je w Temperce by mieć 100% pewności.[/quote] |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23-12-2007, 18:14
|
|
|
sheriffnt to daj znac jak beda pasowac po 2 zl to mozna kupic hhehe bo jak patrzalem na allegro to chca smieszne pieniadze pozdrawiam |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 19:33
|
|
|
czyli ok u mnie |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 10:18
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | naszczescie jechalem powoli i tylko tarcza sie troche obrysowala ale z tego co zauwazylem to zerwaly mi sie 3 gwinty w piascie zalozylem dojazdowke i jakos dojechalem do garazu |
Na szczęście to teraz będziesz musiał przynajmniej piastę zmieniać (bo chyba nie chcesz wkręcić nowych szpilek w piastę z zerwanymi 3 gwintami ), a nie wiadomo co jeszcze, bo może i "tarcza się tylko obrysowała" a może zawieszenie też trochę oberwało |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 11:00
|
|
|
Piaste sobie przegwintuje na nowo z zawiecha jest ok tarcza sie troche zarysowala ale chyba wymienie |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:00
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Od momentu złapania gwintu do daje ok 8,5 mm wkręconej śruby w piastę - to z reguły grubość kołnierza piasty - czyli trzyma własnie 6 pełnych zwojów gwintu, |
u mnie jest 5 pełnych obrotów klucza dziś sprawdzałem |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:07
|
|
|
to tez sobie łyknij od poloneza |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:10
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | to tez sobie łyknij od poloneza |
stalówki tez na szpilach tak trzymały ,kupiłem do alusów szpile ,i to samo 5 i ani rusz więcej |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:12
|
|
|
a gdzie kupiles i ile dales za szpilki jezeli mozna wiedziec ? |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:17
|
|
|
bl4nc1k, kupiłem u siebie w Zielonej w motoryzacyjnym ,a cena sztuki 4 zł |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:20
|
|
|
no to przyzwoita cena:),a sa dłuższe od tych seryjnych ? czy takie same ? |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 13:22
|
|
|
długość gwintu jest taka sama ,tylko mają kołnierzyk przy łebku |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-12-2007, 14:14
|
|
|
Witam
Sprawdziłem dzisiaj, szpilki od Poloneza pasują do Tempry, te które kupiłem są ok 15 mm dłuższe od oryginalnych w Temprze ( w części od stożka do końca gwintu ), a tak wyglądają:
sruby do alufelg |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 24-12-2007, 14:17
|
|
|
bardzo ładne są powiedział bym nawet że przesliczne,czyli jak do tempry pasuja to do tipo tez raczej beda,a wkrecaja sie ładnie do konca? |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:38
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | iaste sobie przegwintuje na nowo |
Jak gwint zerwało to z czego przegwintujesz ? lepiej wymień piaste, to przednie koło i nie ma żartów. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
bl4nc1k
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:23
|
|
|
juz przegwintowałem i jest ok nic nie trzeba wymieniac |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:54
|
|
|
Witam
bl4nc1k napisał/a: | juz przegwintowałem i jest ok nic nie trzeba wymieniac |
Byleś tym razem głebiej wkrecił sruby, by trzymał cały gwint, ale licz się z tym że gwint masz już osłabiony. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2007, 10:05
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | juz przegwintowałem i jest ok nic nie trzeba wymieniac |
bezpieczenstwo przede wszystkim widac |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-12-2007, 10:16
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | juz przegwintowałem i jest ok nic nie trzeba wymieniac |
Oto przykład oszczędności kosztem bezpieczeństwa |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 20:53
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Sprawdziłem dzisiaj |
Tak mnie bl4nc1k, nastraszył że ja też (mimo że nic nie odpadło) dziś zmierzyłem i wszystko OK opti napisał/a: | bezpieczenstwo przede wszystkim | też tak uważam. |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2008, 11:33
|
|
|
długość gwintu 28mm? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
|