Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana silnika obcnie 1.4ie
Autor Wiadomość
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2010, 07:44   wymiana silnika obcnie 1.4ie

Panowie mam ciągle problemy z tym silnikiem... fakt mało pali około 7litrob benzyny ale silnik cały zas się grzeje:( jak wiekszy silinik mogę wstawić bez wiekszych problemów?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 07:51   

krzysiex napisał/a:
ale silnik cały zas się grzeje
ale o co chodzi z tym grzaniem? Temperatura wody za wysoka? Przewertuj sobie posty o przekładkach silników. Max co tam możesz wsadzić bez większej ingerencji to 1.6i.e. Ale co ci to da? Kilka koników więcej... Bo już 1.8 czy 2.0 wkładać się nie opłaca. Taniej będzie kupić drugi z takim silnikiem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2010, 07:58   

tak nawet na otwartym na stałem termostacie sa problemy z temperatura a na zamknietym zima przy -10'C 10 minut i mialem w samochodzi jak w saunie a teraz lepiej nic nie mówie.... a rozbieranie silnik nie za bardzo sie opłaca mi... za duże koszty po zdjęciu głowicy sa...
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 08:24   

krzysiex, prędzej zainteresowałbym się chłodnicą i pompą wody. Bardzo możliwe, że masz przytkane kanaliki w chłodnicy, szczególnie kiedy używało się płynów uszczelniających podczas małych wycieków, lub gdy używało się zwykłej wody zamiast płynu chłodniczego. Wtedy osadza się dodatkowo kamień, który też utrudnia przepływ cieczy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2010, 08:33   

chłodnica się równo nagrzewa innej nie mam... juz kilka osóbmi mówiło o pompie ale jakoś jeszcze jej nie wymieniłem brak kasy... w wakacje bede doprowadzać ten silnik do ładu... i już teraz zbieram informacje co zrobić żeby było dobrze.. szybciej tez o to pytałem co może być to wszyscy ze zapowietrzony jest... a może być tak że w bloku zapchane są jakies kanały i się grzeje lub uszczelka pod głowica puszcza i powietrze się dostaje go układu chłodzącego... no i dlatego jak ta uszczelka pod glowicą puszcza to naprawa może być droga.. uczczelki planowanie itd...
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 08:52   

krzysiex, gdyby był zapowietrzony to wątpię żebyś miał taką saunę zimą. Efekt zapowietrzenia objawia się przede wszystkim na nagrzewnicy (słychać bulgotanie w aucie pod deską rozdzielczą) więc ta miałaby spory problem z grzaniem. Kanały w bloku - owszem, mogą się przytkać, ale są one większe niż te w chłodnicy, dlatego właśnie cały syf bierze chłodnicę na pierwszy strzał.

Wentylator chłodnicy Ci się załącza? Przy jakiej temperaturze? Do ilu stopni grzeje się ten silnik na postoju, a ile ma w czasie jazdy?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 09:20   

wymień czujniki - kosztują niewiele a duże prawdopodobieństwo że któryś wariuje. Ja miałem taką historię w swoim tipolocie że przed przekładką deski (miałem tylko goły licznik) na trasie wskazówka temp była tuż przed lub równo na 90 stopni).

Po przekładce nowy wskaźnik wskazuje przy tych samych warunkach na trasie ok 95C i wg książki to jest lepsza temperatura pracy silnika a pomiar jest w głowicy. Często pod górę temp zbliża się do 100C w okolice włączenia wentylatora...

Doszedłem do wniosku że skoro nic się nie zmieniło oprócz wskaźników i nowego termostatu to nic z tym nie robię (mimo, że temperatura jest wyższa) bo od zawsze w takiej pracował, sporo przebiegu zrobił i ładnie chodzi.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 09:43   

Mosior, czujnik raczej nie ma tu nic do rzeczy, bo krzysiex opisuje, że temperatura odczuwalna jest zbyt wysoka, a nie tylko ta ze wskazań termometru
.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2010, 11:11   

a wiec tak wentylator zalanczał sie przy 110'C a załozyłem sobie ręczny włącznik na przekazniku.. w czasie jazdy utrzymuje sie 110'C mierzyłem w zbiorniczku temperature i bylo o 7;C mniejsza od tej na wskaźniku.. czujnik temperatury w silniku kupiłem nowy... na otwartym termostacie sie wolniej nagrzewa na zamkniętym to była chwila... kupiłem nowy termostat i przy 100'C sie nie otworzył(87'C powinien) wiec wyjełem wszystko ze starego i jeżdźę na otwartym... w nocy jak jade słabo temperatura podchodzi...(max 70'C) a i jak temperatura wynosi około 100'C (traci na mocy i szarpie)jak go zgasze nie mogę go odpalić a jak go kręc zachwanie jest takie jak by akumulator padł ale jak odczekam chwile to odpale go bez problemu...
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-05-2010, 11:28   

krzysiex, no w takim razie sprawdź jeszcze tą pompę zanim zaczniesz myśleć o podmianie silnika. Ale faktycznie nie ciekawie to wygląda :/
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiex 


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2010, 11:49   

nie ciekawie to mało powiedziane... teraz jak jest coraz cieplej jest coraz gorzej.... bede musiał ją jak najszybciej wymienic...
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load