wymiana silnika obcnie 1.4ie |
Autor |
Wiadomość |
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 07:44 wymiana silnika obcnie 1.4ie
|
|
|
Panowie mam ciągle problemy z tym silnikiem... fakt mało pali około 7litrob benzyny ale silnik cały zas się grzeje:( jak wiekszy silinik mogę wstawić bez wiekszych problemów? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 07:51
|
|
|
krzysiex napisał/a: | ale silnik cały zas się grzeje | ale o co chodzi z tym grzaniem? Temperatura wody za wysoka? Przewertuj sobie posty o przekładkach silników. Max co tam możesz wsadzić bez większej ingerencji to 1.6i.e. Ale co ci to da? Kilka koników więcej... Bo już 1.8 czy 2.0 wkładać się nie opłaca. Taniej będzie kupić drugi z takim silnikiem. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 07:58
|
|
|
tak nawet na otwartym na stałem termostacie sa problemy z temperatura a na zamknietym zima przy -10'C 10 minut i mialem w samochodzi jak w saunie a teraz lepiej nic nie mówie.... a rozbieranie silnik nie za bardzo sie opłaca mi... za duże koszty po zdjęciu głowicy sa... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 08:24
|
|
|
krzysiex, prędzej zainteresowałbym się chłodnicą i pompą wody. Bardzo możliwe, że masz przytkane kanaliki w chłodnicy, szczególnie kiedy używało się płynów uszczelniających podczas małych wycieków, lub gdy używało się zwykłej wody zamiast płynu chłodniczego. Wtedy osadza się dodatkowo kamień, który też utrudnia przepływ cieczy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 08:33
|
|
|
chłodnica się równo nagrzewa innej nie mam... juz kilka osóbmi mówiło o pompie ale jakoś jeszcze jej nie wymieniłem brak kasy... w wakacje bede doprowadzać ten silnik do ładu... i już teraz zbieram informacje co zrobić żeby było dobrze.. szybciej tez o to pytałem co może być to wszyscy ze zapowietrzony jest... a może być tak że w bloku zapchane są jakies kanały i się grzeje lub uszczelka pod głowica puszcza i powietrze się dostaje go układu chłodzącego... no i dlatego jak ta uszczelka pod glowicą puszcza to naprawa może być droga.. uczczelki planowanie itd... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 08:52
|
|
|
krzysiex, gdyby był zapowietrzony to wątpię żebyś miał taką saunę zimą. Efekt zapowietrzenia objawia się przede wszystkim na nagrzewnicy (słychać bulgotanie w aucie pod deską rozdzielczą) więc ta miałaby spory problem z grzaniem. Kanały w bloku - owszem, mogą się przytkać, ale są one większe niż te w chłodnicy, dlatego właśnie cały syf bierze chłodnicę na pierwszy strzał.
Wentylator chłodnicy Ci się załącza? Przy jakiej temperaturze? Do ilu stopni grzeje się ten silnik na postoju, a ile ma w czasie jazdy? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 09:20
|
|
|
wymień czujniki - kosztują niewiele a duże prawdopodobieństwo że któryś wariuje. Ja miałem taką historię w swoim tipolocie że przed przekładką deski (miałem tylko goły licznik) na trasie wskazówka temp była tuż przed lub równo na 90 stopni).
Po przekładce nowy wskaźnik wskazuje przy tych samych warunkach na trasie ok 95C i wg książki to jest lepsza temperatura pracy silnika a pomiar jest w głowicy. Często pod górę temp zbliża się do 100C w okolice włączenia wentylatora...
Doszedłem do wniosku że skoro nic się nie zmieniło oprócz wskaźników i nowego termostatu to nic z tym nie robię (mimo, że temperatura jest wyższa) bo od zawsze w takiej pracował, sporo przebiegu zrobił i ładnie chodzi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 09:43
|
|
|
Mosior, czujnik raczej nie ma tu nic do rzeczy, bo krzysiex opisuje, że temperatura odczuwalna jest zbyt wysoka, a nie tylko ta ze wskazań termometru
. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 11:11
|
|
|
a wiec tak wentylator zalanczał sie przy 110'C a załozyłem sobie ręczny włącznik na przekazniku.. w czasie jazdy utrzymuje sie 110'C mierzyłem w zbiorniczku temperature i bylo o 7;C mniejsza od tej na wskaźniku.. czujnik temperatury w silniku kupiłem nowy... na otwartym termostacie sie wolniej nagrzewa na zamkniętym to była chwila... kupiłem nowy termostat i przy 100'C sie nie otworzył(87'C powinien) wiec wyjełem wszystko ze starego i jeżdźę na otwartym... w nocy jak jade słabo temperatura podchodzi...(max 70'C) a i jak temperatura wynosi około 100'C (traci na mocy i szarpie)jak go zgasze nie mogę go odpalić a jak go kręc zachwanie jest takie jak by akumulator padł ale jak odczekam chwile to odpale go bez problemu... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 11:28
|
|
|
krzysiex, no w takim razie sprawdź jeszcze tą pompę zanim zaczniesz myśleć o podmianie silnika. Ale faktycznie nie ciekawie to wygląda :/ |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzysiex
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Wejherowo
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 11:49
|
|
|
nie ciekawie to mało powiedziane... teraz jak jest coraz cieplej jest coraz gorzej.... bede musiał ją jak najszybciej wymienic... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|