Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rolka napinacza!
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 13:51   rolka napinacza!

Witam Koledzy!
Jak to możliwe, że w ciągu roku wymieniłem rolkę napinacza już trzy razy?! Ostatnio wczoraj.
Objawy były takie, że strasznie "szeleściło" i "wyło" pod maską, potem dochodziły odgłosy, jakby rozpadło się łożysko wewnątrz rolki. Doświadczony poprzednimi "razami" nie czekałem, aż rolka się rozpadnie (chociaż myślałem, że to pompa wody lub wspomagania) i zatrzymałem się na poboczu. Plastik wewnątrz rolki zaczynał się topić i zapewne po 10 km rozpadłaby się jak dwie poprzednie, pasek by spadł i koniec jazdy. Kupiłem nową (85 zł, made in japan), poprzednie były za 45 zł. Po pierwszej rolce wymieniłem także pasek alternatora. Zakładałem wszystko sam, bo sami wiecie, że to chwilka. Pojechałem później do mechanika, który sprawdził naciąg, itd. Wszystko miało być dobrze, ale...
Moje pytanie do Was: JAKA MOŻE BYĆ PRZYCZYNA TAKIEGO STANU RZECZY? Kiepska jakość zamienników, czy też coś innego...?
Dodam, że w wakacje również wymieniałem termostat, ponieważ temperatura była na poziomie 70 stopni. Już podczas tej zimy spadła do 80 stopni i tylko w korkach się podnosi, co oczywiście włącza wiatrak.
Głowica i remont silnika robiony dwa lata temu.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi!!!
Dzięki!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2011, 21:14   

tasiorM, skoro Ci się plastik w rolce topił to znaczy od temperatury. Trudno sobie wyobrazić co może tak szybko zarzynać rolkę ale może po jej dokręceniu się słabo obraca i pasek się po niej ślizga zamiast nią obracać ?

patrzyłeś jak wygląda grzbiet paska ? sprawdzałeś czy luźno się obraca rolka po dokręceniu ale przed założeniem paska ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-02-2011, 21:42   

tasiorM, to jest urok rolek w naszych autach bo są umieszczone nisko i cały syf leci na nie i się zacierają,to po pierwsze a po drugie mogłes trafic na felerną rolke ,mi kiedys po trzech miesiącach rolka staneła i spaliłem pasek przez nią ,ale pozbierałem co po niej zostało i zaniosłem na reklamacje do sklepu i oddali mi kase za nią,a co do wymian rolki to wymieniam srednio dwie rolki w roku:(a ostatnią tydzien temu :lol:
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-02-2011, 21:55   

albo coś jest nie halo typu za bardzo napięty pasek , albo te rolki co kupujesz to śmieci :)
sorry ale ja bym na rozrząd nie założył czegoś za 45zl .... w dobrej cenie można kupić rolke febi'ego , ina będzie juz ciut droższa ale i tak uważam, że warto bo płacisz więcej ale jeździsz to 60 000km bez taki w/w przygód
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-02-2011, 23:16   

mi tak siadaja napinacze paska od alternatora po zalozeniu wszytsko ok kreci sie swobodnie pasek naciagniety odpowiednio a po ok 4tys swiszczy jak turbina :sciana: powyzej 4tys obrotow chyba nie sa przystosowane do mojego stylu jazdy a ze jezdze 80% po autostradach to i predkosci sa spore i na obrotku 5tys i wiecej nie jest rzadkoscia :lalala:
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2011, 23:27   

Mosior napisał/a:
skoro Ci się plastik w rolce topił to znaczy od temperatury. Trudno sobie wyobrazić co może tak szybko zarzynać rolkę ale może po jej dokręceniu się słabo obraca i pasek się po niej ślizga zamiast nią obracać ?

tak jak kolega pisze,sprawdź bez paska jak sie obraca!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-02-2011, 08:42   

To te zamienniki rolek sa takiej dobrej jekosci tez mialem z tym problem moja taka za 45zl padla po dwóch miesiacach(w golfie3 ktorym jezdze w pracy nawet tyle nie wytrzymala)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2011, 18:59   

Dzięki za odpowiedzi!
Nie sprawdzałem, jak się obraca bez paska, ale uczynię to!
Po uruchomieniu silnika patrzyłem na rolkę i pasek. Widziałem, że rolka się kręci. Przystawiłem nawet klucz do jej brzegów i obcierało, wnioskuje więc, że jest o.k. Pasek też wygląda w porządku.
Może coś źle zrobiłem...?
Rolka zakładana jest na gwint, potem idzie podkładka i śruba, którą dokręcam. Staram się do oporu, ale nie na maxa.
Potem wrzucam "5" i bujam Tipkiem do przodu i do tyłu (delikatnie), aż pasek sam wskoczy. Jak sprawdzić samemu, czy jest dobrze naciągnięty?

Być może powodem takiego stanu rzeczy jest faktycznie kiepska jakość zamienników...:(
Tak na marginesie: za każdym razem, gdy sprawdzam stan zbiorniczka z płynem, widzę go na równi z wężem. Dolewam płynu do minimum, ale on i tak ubywa po jeździe. Sprawdzałem wszystko, nie ma wycieków. Przyczyna...?
BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POŚWIĘCONY CZAS!!!
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie:)
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2011, 20:50   

tasiorM napisał/a:
Dolewam płynu do minimum, ale on i tak ubywa po jeździe. Sprawdzałem wszystko, nie ma wycieków. Przyczyna...?


A sprawdzałeś nagrzewnicę czy gdzieś nie puszcza ?
Jak NIGDZIE nie ma wycieku a płynu ubywa to wychodzi na uszczelkę pod głowicą bo nie ma innego wyjścia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
panciu123 
witamy nowego


Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: PL
Województwo: Other
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 06-03-2011, 15:53   

Za mocno naciągnięty pasek pk.
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2011, 00:41   

odezwij się do mnie na priva to wpadniesz do mnie i posprawdzamy.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load